-
11. Data: 2012-06-26 12:37:51
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-06-26 11:19, bratPit[pr] pisze:
> jeżeli auto ma 170kkm to przypuszczam, że to jednak dół silnika, jedyne
pocieszesznie ze znanych mi przypadków, że zwykle pomiary wskazywały, że wystarczyło
wymienić same pierścienie bez szlifu i auta jeżdżą, a spalanie oleju powróciło na
akceptowalny poziom rzędu 1L/10kkm,
Mam tylko nadzieję że po ew. wymianie pierścieni, wlaniu sensownego oleju i wymianie
częstszej niż 30kkm :/ problem nie wróci szybko.
Myślałem żeby go potem zalać 5W50 - syntetyczny, może tyle nie nabrudzi i nagaru nie
narobi.
A jednocześnie nieco bardziej lepki niż typówka więc może za dużo go nie przepali.
Nissan, też 16V, jeździ na tym oleju super, jest cichutki, a pali go ~nic
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
12. Data: 2012-06-26 12:41:06
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-06-26 11:19, bratPit[pr] pisze:
> ze znanych mi przypadków, że zwykle pomiary wskazywały, że wystarczyło wymienić
same pierścienie bez szlifu
A jeśli bez szlifu, to co się robi z cylindrem? Honuje? Nie rusza?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
13. Data: 2012-06-26 14:33:33
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-06-25 22:03, Tomasz Pyra pisze:
> Nie wiem jak ten gość się zapatruje tak żeby robić całe samochody - ja do
> niego zawsze woziłem już wymontowany silnik, albo już silnik w kawałkach.
Ech, żebym miał czas i miejsce. Ostatni raz jak zdejmowałem głowicę to było w
pf125...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
14. Data: 2012-06-26 16:32:07
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
W dniu wtorek, 26 czerwca 2012 12:41:06 UTC+2 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
> > ze znanych mi przypadków, że zwykle pomiary wskazywały, że wystarczyło wymienić
same pierścienie bez szlifu
>
> A jeśli bez szlifu, to co się robi z cylindrem? Honuje? Nie rusza?
Honuje się, choć często nawet bez honowania po remoncie jest nieźle (zero poboru
oleju) - zależy od stanu gładzi cylindrów.
pozdr
AA
-
15. Data: 2012-06-26 17:55:07
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>> jeżeli auto ma 170kkm to przypuszczam, że to jednak dół silnika, jedyne
>> pocieszesznie ze znanych mi przypadków, że zwykle pomiary wskazywały, że
>> wystarczyło wymienić same pierścienie bez szlifu i auta jeżdżą, a
>> spalanie oleju powróciło na akceptowalny poziom rzędu 1L/10kkm,
>
> Mam tylko nadzieję że po ew. wymianie pierścieni, wlaniu sensownego oleju
> i wymianie częstszej niż 30kkm :/ problem nie wróci szybko.
ZTCW to po wymianie pierścieni i wymianach oliwy co 15kkm był spokój,
> Myślałem żeby go potem zalać 5W50 - syntetyczny, może tyle nie nabrudzi i
> nagaru nie narobi.
> A jednocześnie nieco bardziej lepki niż typówka więc może za dużo go nie
> przepali.
> Nissan, też 16V, jeździ na tym oleju super, jest cichutki, a pali go ~nic
5W50 to bardzo dobry wybór, Ople z lat 90-tych na tym oleju potrafiły robić
po 400-500kkm bez ruszania dołu silnika,
brat
-
16. Data: 2012-06-26 18:00:08
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>> ze znanych mi przypadków, że zwykle pomiary wskazywały, że wystarczyło
>> wymienić same pierścienie bez szlifu
>
> A jeśli bez szlifu, to co się robi z cylindrem? Honuje? Nie rusza?
firma która walczyła z tymi naprawami nie robiła nic, wymieniali pierścienie
i tyle, po zmianie zalewali na kilka tys km jakiś słabszy olej (nie wiem czy
mineralny czy półsyntetyk), a później zmieniali na syntetyk,
brat
-
17. Data: 2012-06-27 10:06:15
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 26 Jun 2012 14:33:33 +0200, Jakub Witkowski wrote:
> W dniu 2012-06-25 22:03, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Nie wiem jak ten gość się zapatruje tak żeby robić całe samochody - ja do
>> niego zawsze woziłem już wymontowany silnik, albo już silnik w kawałkach.
>
> Ech, żebym miał czas i miejsce. Ostatni raz jak zdejmowałem głowicę to było w
pf125...
Ja pisałem tylko że nie wiem czy on sam robi auta czy tylko współpracuje z
warsztatami - więc musiałbyś zadzwonić i się dowiedzieć.
-
18. Data: 2012-06-27 10:46:51
Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-06-27 10:06, Tomasz Pyra pisze:
> Ja pisałem tylko że nie wiem czy on sam robi auta
A ja nie o nim konkretnie, tylko tak sobie wzdycham ogólnie :)
Jakbym sam wymontował itd. to by było i przyjemne, pożyteczne i na pewno taniej...
ale kiedy,
może na emeryturze... Tylko wtedy to już pewnie nawet maski w samochodach się nie
będzie podnosiło
bez specjalistycznych przyrządów... nie mówiąc o tym, na co będzie stać wkrótce
emeryta... ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.