eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
    Date: Tue, 26 Jun 2012 09:44:43 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <jsbp9d$h9s$1@inews.gazeta.pl>
    References: <js9ng8$29ne$1@news2.ipartners.pl> <jsbm73$p31$1@inews.gazeta.pl>
    <jsbodk$7i7$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: akq2.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1340696685 17724 83.17.20.2 (26 Jun 2012 07:44:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jun 2012 07:44:45 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: swiniak77
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2456379
    [ ukryj nagłówki ]

    >>> Polecicie jakiś warsztat, gdzie naprawdę znają się na silnikach?
    >>> Pacjent: opel ecotec 1.8 16v (Z18XE)
    >>>
    >>> Jakiś kumaty człowiek, który wie co robi i ma czym pomierzyć: sprężanie,
    >>> szczelność, stwierdzi czy
    >>> to pierścienie, czy potrzebny szlif, czy może wystarczy wymienić
    >>> uszczelniacze zaworowe ew. plus prowadnice...?
    >>> A potem zrobi to co trzeba w odpowiedniej kolejności, i nie zedrze
    >>> zanadto... ;)
    >>
    >> tu nie trzeba fachowca, jeżeli olej był zmieniany tak jak w książce czyli
    >> co 30kkm to już powyżej 100kkm potrafią się zapiekać pierścienie
    >> zgarniające olej, a jak auto ma 200kkm przejechane to nie ma bata -
    >> wszystkie pierścienie są do wymiany, zazwyczaj górą te silniki nie palą
    >> oleju (chyba, że auto jeździ na gazie) ale przy 200kkm można wymienić
    >> uszczelniacze na jakieś przyzwoite (Goetze, Elring itp.)
    >
    > No tak generalnie to i ja wiem co tym silnikom dolega, chodzi tylko o to
    > żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty;
    > Jesli by np. dało się ztwierdzić że problem jest z uszczelniaczami
    > zaworowymi to podobno da się wymienić je górą,
    > tylko czy to jest do zdiagnozowania...
    >
    > Bo jakbym miał zapłacić >=2kzł za naprawę to bardziej opłaca się jeździć
    > jak jest przez ~100kkm, tylko pilnowanie lekko wkurwia.

    z uszczelniaczami to jest zawsze lekkie wróżenie z fusów, po całonocnym
    postoju można wziąć drugą osobę niech odpala auto, a samemu patrzeć na
    wydech, jak są nieszczelne uszczelniacze to po trzonkach zaworów olej spływa
    do cylindra i przy odpalaniu rano zakopci na niebiesko, z kolei przy
    zapieczonych zgarniaczach oleju powinien kopcić przy obciążeniu i wysokich
    obrotach (redukcja i wyprzedzanie) ale żeby to było widać to musiałby dużo
    pić tego oleju,
    koszt wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy jest relatywnie
    mniejszy, można to zrobić na początek z zastrzeżeniem, że jeżeli nie pomoże
    to do roboty jest dół silnika,
    ja niestety obstawiam, że to zapieczone zgarniacze oleju dają popalić :/

    brat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: