eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
  • Data: 2012-06-26 11:22:19
    Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2012 09:58:59 UTC+2 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
    > No patrzyłem, nie kopci na niebiesko przy odpalaniu ani na zimno, ani na gorąco.
    > W kontekście ubytku oleju można by napisać: niestety nie kopci.

    Spróbuj jeszcze na dobrze rozgrzanym silniku po trasie depnąć na jedynce do odcięcia
    zapłonu (pod czerwone pole) - mam podobną sytuację z 2.2 16v i wtedy właśnie pięknie
    dymi.

    Druga sprawa - odkręć na wolnych obrotach korek wlewu oleju, zakręć, wyciągnij też
    bagnet - jeśli będzie przedmuch, to prawie na pewno wina pierścieni.

    > > z kolei przy zapieczonych zgarniaczach oleju powinien kopcić przy obciążeniu i
    wysokich obrotach (redukcja i wyprzedzanie) ale żeby to było widać to musiałby dużo
    pić tego oleju,

    No właśnie dlatego na jedynce będzie najlepiej widać (bo przy większych prędkościach
    dym się rozwieje). U mnie bierze ponad litr na 500km już i nadal nie dymi podczas
    normalnej jazdy/na postoju.

    > Tego na razie nie miałem jak zweryfikować z braku drugiego kierowcy, przygazówka na
    postoju nie objawia dymu.
    > Bierze 1L/1000, typowo... wyniki spalin: bdb.

    j.w.

    > > ja niestety obstawiam, że to zapieczone zgarniacze oleju dają popalić :/
    >
    > Czy pomiar sprężania, próba olejowa dadzą wiarygodny obraz, czy to nadal wróżenie?

    Mogą dać (próba olejowa) - u mnie wyniki pomiaru kompresji książkowe.

    > Jeśli by się nie pogarszało, to chyba odpuszczę... Dwóch mechaników (w tym opel
    service) radzi najpierw
    > wlać płukankę i liczyć na to że się choć niektóre pierścienie odblokują.

    Szansa jest, ale u mnie nie pomogło (a nawet trochę pogorszyło sprawę). Widziałem
    gdzieś "field remedy" dla Ecoteca 2.0/2.2 w Saturnach (z USA) - tam pisano, że jeśli
    bierze < 0.94 litra na > 1500 mil, to można płukać - powyżej już tylko wymiana
    pierścieni.

    http://www.saturnfans.com/forums/showthread.php?t=65
    966

    > Auto ma 170kkm, raczej pewne.
    > W papierach f-ra na "naprawę głowicy" (2011, przy 160kkm), o ile potrafię rozczytać
    język oprawców.
    > Rozrząd, pompa wody, termostat, UPG + sruby, cośtam (ale nie ma wypisanych ani
    uszczelniaczy ani zaworów...)
    > Ciekawe co to było - może przegrzany

    Możliwe, chociaż mogła też być wymiana prowadnic/uszczelniaczy zaworowych z powodu
    brania oleju, bez wymiany pierścieni.

    Jak to już ktoś napisał, wymiana oleju w ASO co 30kkm plus lanie kiepskiego oleju
    (np. zmiana na gęstszy po 100kkm pomimo, że nie bierze) z czasem zapieka pierścienie,
    co powoduje powszechne problemy z spalaniem oleju w Oplach.

    Znam parę egzemplarzy Opli z 250-300kkm, cały czas na dobrym syntetyku - potrafią nie
    brać oleju.

    pozdro
    AA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: