eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
  • Data: 2012-06-26 11:19:57
    Temat: Re: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >> z uszczelniaczami to jest zawsze lekkie wróżenie z fusów, po całonocnym
    >> postoju można wziąć drugą osobę niech odpala auto, a samemu patrzeć na
    >> wydech, jak są nieszczelne uszczelniacze to po trzonkach zaworów olej
    >> spływa do cylindra i przy odpalaniu rano zakopci na niebiesko,
    >
    > No patrzyłem, nie kopci na niebiesko przy odpalaniu ani na zimno, ani na
    > gorąco.
    > W kontekście ubytku oleju można by napisać: niestety nie kopci.
    >

    jeżeli nie zakopci rano to niestety raczej wskazuje na dół silnika :/

    >> z kolei przy zapieczonych zgarniaczach oleju powinien kopcić przy
    >> obciążeniu i wysokich obrotach (redukcja i wyprzedzanie) ale żeby to było
    >> widać to musiałby dużo pić tego oleju,
    >
    > Tego na razie nie miałem jak zweryfikować z braku drugiego kierowcy,
    > przygazówka na postoju nie objawia dymu.
    > Bierze 1L/1000, typowo... wyniki spalin: bdb.
    >
    >> ja niestety obstawiam, że to zapieczone zgarniacze oleju dają popalić :/
    >
    > Czy pomiar sprężania, próba olejowa dadzą wiarygodny obraz, czy to nadal
    > wróżenie?

    _wydaje mi się_, że przy zapieczonych zgarniaczach oleju niewiele z takiej
    próby wyniknie,

    > Jeśli by się nie pogarszało, to chyba odpuszczę... Dwóch mechaników (w tym
    > opel service) radzi najpierw
    > wlać płukankę i liczyć na to że się choć niektóre pierścienie odblokują.
    > Auto ma 170kkm, raczej pewne.

    można spróbować, jak z psychologiem, jak nie pomoże to i nie zaszkodzi...

    > W papierach f-ra na "naprawę głowicy" (2011, przy 160kkm), o ile potrafię
    > rozczytać język oprawców.
    > Rozrząd, pompa wody, termostat, UPG + sruby, cośtam (ale nie ma wypisanych
    > ani uszczelniaczy ani zaworów...)
    > Ciekawe co to było - może przegrzany

    pewnie się nie dowiemy,
    jeżeli auto ma 170kkm to przypuszczam, że to jednak dół silnika, jedyne
    pocieszesznie ze znanych mi przypadków, że zwykle pomiary wskazywały, że
    wystarczyło wymienić same pierścienie bez szlifu i auta jeżdżą, a spalanie
    oleju powróciło na akceptowalny poziom rzędu 1L/10kkm,

    brat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: