  • 41. Data: 2015-11-06 00:35:26
    Temat: Re: Trochę NTG a jednak...może nie do końca.
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie chcę niczego powiedzieć. Uważam tylko, że ta wiedza
    > i tak niczego nie zmieni, stąd jałowość niniejszego wątku.

    No i tu się nie zgadzamy fundamentalnie.
    Jeśli nawet (na razie) wiedza nie zmienia czegoś na zewnątrz mnie, to
    zmienia wewnątrz. I to wcale nie jest nieistotne.

    > Innej firmy, czy z inną etykietką? Trzeba będzie, to się utworzy
    > "konkurencję", jak między Media Markt i Saturnem. A właścicielem
    > obu jest Media-Saturn GmbH. :-)

    Są podobno jakieś rankingi czy zestawienia "poziomu moralnego"
    koncernów. Nie pamiętam jak to wygląda, ale z pewnością jest.
    Oczywiście, nadal trzeba brać poprawkę na rzetelność, ale jednakowoż
    coś to robi. Vide przykład wspomniany nawet w filmie - chyba chodziło o
    Adidasa, gdzie społeczny nacisk spowodował zmiany w działaniu firmy.

    > Jeśli ta wiedza na nic nie wpływa, to jest bez wartości.

    No więc wpływa - na świadomość osobnika.
    Poza tym - nigdy nie wiadomo, kiedy taka wiedza może zostać wykorzystana
    całkowicie praktycznie i z korzyścią.
    Nie akceptuję poglądu w rodzaju "nic nie mam wspólnego z Koreą Płn.
    zatem co mnie obchodzi, że morduje się tam ludzi ?"

  • 42. Data: 2015-11-06 00:43:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Po co gdzieś jeździć i się zalic na los ludzi co nawet nie wiemy czy istnieją.
    Polski zbieracz puszek dostaje mniej niż dolara za kilogram złomu aluminiowego. A w
    Leroy Merlin kilogram katownika kosztuje ze 150 złotych. Bicie 50 razy w stosunku do
    surowca. Dlaczego tego twórca tematu nie widzi?. Niejeden z rodzimych zbieraczy złomu
    poszedł by do tej chińskiej fabryki co taki co ma zapewnione żarcie i mieszkanie żali
    się ze musi sprawdzać trzy szybki na minute czy nie są porysowane.

    Kogutek, powiem tak - porównywanie zbieraczy złomu w Polsce do kobiet i
    dzieci ryjących w ziemi w kraju III-go świata jest delikatnie mówiąc
    niemądre.

  • 43. Data: 2015-11-06 01:16:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To sie Tobie tak wydaje. Bez rudy z afryki nikt z odbiorcow detalicznych by nie
    odczul wzrostu cen elektroniki bo kondensatory zdrozaly o kilka procent. Bo te
    kondensatory w tej chwili prawie nic nie kosztuja. Czy ruda Tantalu bedzie kosztowala
    40 czy 50 dolarow za kilo to ceny elektroniki nie wzrosna. A nawet jak wzrosna o 10
    zlotych to co sie stanie? Nic sie nie stanie. Sadzisz ze w moim tablecie za niecale
    400 zlotych jest duzo mniej kondensatorow tantalowych niz w takim za 1000, takie po 2
    tysiace tablety tez sa. Wychodzi ze w tych drogich jest wiecej Tantalu niz waza.
    Uwazam ze film jest tendencyjny, klamliwy i nie oddaje prawdy. Przyklad z wyzyskiem
    krajowych zbieraczy puszek jest jak najbardziej na miejscu i porusza ren sam problem
    co jest w afryce. Na dodatek wychodzi ze polscy zbieracze puszek maja duzo gorzej i
    sa bardziej wyzyskiwani. Ciekawe czy wiesz ze na nich zeruje rowniez panstwo czyli Ty
    i ja. Im jak sprzedaja cos na punkcie skupu wyplaca sie kwote pomniejszona o 23
    procent VATu. Praktycznie zadne przedsiebiorstwo nie placi calego VATu tylko jego
    czesc wynikajaca z wartosci dodanej. A oni placa caly. O tym by ktos film nakrecil
    jak sa ruchani bez gumki. Tak ogolnie to mnie chuj obchodzi ciezki los murzynow w
    Afryce. Maja piekny i zasobny kontynent. Moglby byc tam Raj na Ziemi. A nie jest
    tylko z ich winy. Tak jestem rasista i sie tego nie wstydze. Jak komus ich szkoda to
    ma teraz szanse na wykazanie sie. Moze zaprosic do siebie rodzine z Afryki i ja
    utrzymywac.

  • 44. Data: 2015-11-06 04:30:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-06 01:16, Zenek Kapelinder wrote:
    [...]
> [...]
    > na miejscu i porusza ren sam problem co jest w afryce. Na dodatek
    > wychodzi ze polscy zbieracze puszek maja duzo gorzej i sa bardziej
    Pracy za minimalną (1750zł brutto) jest w pośredniakach do wyboru do
    koloru, więc widocznie zbieranie surowców wtórnych jest bardziej
    opłacalne. Nie ma więc żadnego wyzysku, istnieje za to wolna wola i
    rozum. :-D

  • 45. Data: 2015-11-06 08:18:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Nov 2015 16:16:25 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Praktycznie zadne przedsiebiorstwo ni
    > e placi calego VATu tylko jego czesc wynikajaca z wartosci dodanej.

    Rotfl, właśnie na tym polega idea VAT aby płacić podatek tylko od
    wartości dodanej.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2015-11-06 09:20:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Szczegolnie, ze w filmie pada "tu sie wydobywa 97% swiatowej produkcji".
    > Wszyscy biora. Tez bierzesz :-)

    Jest jeszcze jakiś sens używać tantali?
    Tąpnięcie z dostawami (okolice 2002) sprawiło nam tyle kłopotu, że
    przeniosłem się wtedy na droższe/lepsze ceramiki (obecnie już chyba tańsze)
    i tak już zostało.
    Oczywiście nie mam pojęcia jak się wydobywa tę ceramikę :)
    P.G.

  • 47. Data: 2015-11-06 09:48:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-11-06 o 00:28, sundayman pisze:

    > Faktycznie... No cóż, dałem się nabrać :)

    Co by nie powiedzieć, ziarno prawdy w jego wypowiedzi jest. Moja
    pierwsza pensja, w przeliczeniu według kursu spod Pewexu, wynosiła 12
    USD. A głodny nie chodziłem :-)
    Był rok 1981.

    P.P.

  • 48. Data: 2015-11-06 10:27:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-06 09:48, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Co by nie powiedzieć, ziarno prawdy w jego wypowiedzi jest. Moja
    > pierwsza pensja, w przeliczeniu według kursu spod Pewexu, wynosiła 12
    > USD. A głodny nie chodziłem :-)
    > Był rok 1981.
    No wiesz, ale dolar się zdewaluował. Wtedy Polak który wyjechał na
    roboty do USA dostawał jakieś 1-2 USD/h. A teraz to chyba z 10 dostaje. :-)

  • 49. Data: 2015-11-06 10:50:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2015-11-06 09:48, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]

    To bylo tylko 12 flaszek w pewexie. Na caly miesiac - jak zyc? :-)

    >No wiesz, ale dolar się zdewaluował.
    >Wtedy Polak który wyjechał na
    >roboty do USA dostawał jakieś 1-2 USD/h. A teraz to chyba z 10
    >dostaje. :-)

    O ile kojarze, to az tak sie nie zdewaluowal.
    http://www.usinflationcalculator.com/
    1$ w 1981 = $2.617 w 2015.

    Zarobki wzrosly bardziej, czy Polakom sie juz nie oplaca za grosze
    pracowac ?

    Bo tacy "pojechac, popracowac 3 miesiace, zarobic 500$ i wrocic" to
    sie juz skonczyli :-)

    J.

  • 50. Data: 2015-11-06 12:02:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    500 dolarow to sie zarabialo jak na cztery dni pojechalo sie na wegry i sprzedalo tam
    cztery walizki ciuchow.