  • 81. Data: 2015-11-07 23:12:04
    Temat: Re: Trochę NTG a jednak...może nie do końca.
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    yabba wrote:

    > Czy w Beneluxie każdy ma Bentleya?

    Jeśli pensja minimalna w Luksemburgu to 1923 euro, czyli 8515 złotych,
    to może i ma. ;-)

    > Ale może te żony zapieprzają na dwa etaty, a dziecko siedzi od 7 do 18 w
    > przedszkolu albo świetlicy? A jak jest chore to i tak idzie do
    > przedszkola, bo rodzice boją się wziąć zwolnienie z obawy przed utratą
    > pracy. I zastanawiają się czy w tym miesiącu kupujemy ubrania czy
    > płacimy za ogrzewanie.
    > Uprzedzając Twoje pytanie - tak, znam takie osoby.

    Sporo polskich żon idzie do pracy efektywnie tylko po to,
    by odzyskać podatki odebrane ich mężom. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 82. Data: 2015-11-07 23:16:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Jak mam na wejściu 24V (czyli 28V) to zabezpieczam to transilem 33V i
    > zakładam, że w czasie przepięcia i 50V się zdarzy.
    > Przy takim założeniu zwykły elektrolit daję na 50V.
    > Jakbym dawał tantal to na 50V czy trzeba by jeszcze więcej ?

    Niestety nie umiem odpowiedzieć wiążąco na to pytanie.
    Sam stosuję tantale albo tam, gdzie im przepięcie nie
    grozi, albo znacznie przewoltowuję. Ale czy to ma być
    50, czy 63V -- nie wiem. Biorę na największe dostępne,
    tylko ja mam zużycie na poziomie 10 tantali rocznie,
    więc mnie ich cena nie boli. ;-)

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2015-11-07 23:22:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Niestety - okres przejsciowy, gdy
    > moglismy sie poczuc bogaczami szybko minal.

    Ano niestety, masz rację. Kiedyś byłem prawdziwym multimilionerem,
    ale mi w 1994 zredukowali fortunę o 4 zera i się musiałem wypisać
    z klubu golfowego. ;-(

    Pozdrawiam, Piotr

  • 84. Data: 2015-11-08 00:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Nov 2015 23:22:05 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Ano niestety, masz rację. Kiedyś byłem prawdziwym multimilionerem,
    > ale mi w 1994 zredukowali fortunę o 4 zera i się musiałem wypisać
    > z klubu golfowego. ;-(

    Tu nie o puste zera chodzi, byl taki czas na poczatku lat 90-tych,
    gdy dieta delegacyjna do Rosji byla ... rubli sporo, w zlotowkach
    umiarkowanie - tzn tysiecy duzo, ale markach to mniej niz na Niemcy.
    A u nich to byly miesieczne zarobki.

    No i znajomi podobnie wspominaja - w Moskwie byli, metra nie widzieli,
    wszedzie taksowka.
    Troche jak zachodni turysci u nas wczesniej - w kraju, gdzie ludzie za
    12$ caly miesiac musza wyzyc. No ale mysmy mieli tez dla nich inne
    ceny :-)

    J.

  • 85. Data: 2015-11-08 00:15:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Nov 2015 23:12:04 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Jeśli pensja minimalna w Luksemburgu to 1923 euro, czyli 8515 złotych,
    > to może i ma. ;-)

    Nie ma. To jednak auto dla wybranych, tak jak Ferrari czy Porsche.

    A tyle wynosi ?

    Jest jeszcze wersja skandynawska - 100-200% podatku na samochody, zeby
    sie obywatelom w d* nie przewrocilo od dobrobytu :-)
    Plus podatek spadkowy.

    J.

  • 86. Data: 2015-11-08 00:22:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Nie ma. To jednak auto dla wybranych, tak jak Ferrari czy Porsche.

    Ich tam wielu w tym Luksemburgu nie żyje, mniej niż we Wrocku... ;-)

    > A tyle wynosi ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minimum_wages_
    by_country

    Przy czymś takim to każdy z nas to murzyn z kopalni tantalu. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 87. Data: 2015-11-08 00:46:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Nov 2015 00:22:28 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Ich tam wielu w tym Luksemburgu nie żyje, mniej niż we Wrocku... ;-)

    Ktos im tam musi w tych bankach podlogi zmywac..

    > https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minimum_wages_
    by_country
    > Przy czymś takim to każdy z nas to murzyn z kopalni tantalu. :-)

    Az tak bardzo od Francji i Niemiec nie odbiegaja, tym niemniej sporo.

    J.

  • 88. Data: 2015-11-09 12:12:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > łupich ludzi wcale nie jest dużo. Ale jesteście tak porozmieszczani ze wszedzie was
    pełno.

    Mnie się wydaje, że po prostu ciągnie swój do swego...

  • 89. Data: 2015-11-10 23:04:21
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 15:41:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Bo wiesz - Siemens przestal robic telefony, Bosch przestal, Ericsson
    > przestal, Nokia przestala, Sagem przestal - to chyba kiepska marze
    > mialy ...
    Ja bym strzelal raczej, ze to firmy telekomunikacyjne, a telefon to
    najmniej istotna czesc wspolczesnych "komorek" - modul GSM/whatever
    za pare groszy, reszta to raczej informatyka, niz telekomunikacja.
    W Nokii 3210 wiekszosc bylo "w ich branzy", w Nokii Lumia Tysiac
    Piecset Sto Dziewiecset Quad Cortex Windows Mobile Facebook edition
    jest jakis zabiedzony modul komorkowy, kawalek anteny i logo.

    Wycofali sie z rynku konsumenckiego, bo dzwonieniem, SMSami i szybka
    transmisja danych juz nie mogli na nim konkurowac;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski