  • 1. Data: 2015-11-03 12:50:51
    Temat: DCF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak a propos zegarkow DCF - kupilem kiedys takowy w Lidlu, marki
    Ascot.

    Chodzil IMO kiepsko, ale chodzil i to w miare dokladnie.
    Teraz przyszla zmiana czasu ... i juz nie sie nie przestawil.
    Reczne wymuszenie synchronizacji nie pomaga, musialem przestawic.

    Choc jak sie teraz zastanawiam ... gdzies o 1 w nocy urzadzal sobie
    male halasy, przekrecal sie na 12:00, czekal, lapal ustawial.
    Hm ... a moze on jednak juz od dawna nie lapie, i z braku
    synchronizacji takie excesy zaczal urzadzac ?

    Tak czy inaczej - nie lapie. Budynek ten sam, czyzby coraz wiecej
    elektroniki i zaklocaja takze w tym pasmie ?

    J.

  • 2. Data: 2015-11-03 14:06:31
    Temat: Re: DCF
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.11.2015 um 12:50 schrieb J.F.:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - nie lapie. Budynek ten sam, czyzby coraz wiecej
    > elektroniki i zaklocaja takze w tym pasmie ?

    Świetlówki energooszczędne, telewizory z płaskim ekranem i internet po
    kablach energetycznych śmiecą aż miło. Także wszelakie zasilacze
    impulsowe. Jak się trafi taki z 75kHz (albo 150) to dupa blada.

    Waldek

  • 3. Data: 2015-11-03 14:07:50
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-03 o 12:50, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - nie lapie. Budynek ten sam, czyzby coraz wiecej
    > elektroniki i zaklocaja takze w tym pasmie ?

    zakłócenia na 77.5kHz? hm...
    SOA#1 - u mnie działa. budzik co prawda cyfrowy, z LCD, ale ma już z 15
    lat. Przestawił sie bez marudzenia. Choć ma jakiegoś buga w sofcie, bo
    od paru lat myli się w pokazywaniu dnia tygodnia, bo pokazuje 1 dzien do
    przodu (znaczy dzisiaj jest środa niby...)

    a.

  • 4. Data: 2015-11-03 14:08:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    >Świetlówki energooszczędne, telewizory z płaskim ekranem i internet
    >po kablach energetycznych śmiecą aż miło. Także wszelakie zasilacze
    >impulsowe. Jak się trafi taki z 75kHz (albo 150) to dupa blada.

    Akurat chyba nic nie wymienialem, ale moze sasiad ...

    J.

  • 5. Data: 2015-11-03 14:28:51
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.11.2015 um 14:07 schrieb Artur Miller:

> [...]
    > od paru lat myli się w pokazywaniu dnia tygodnia, bo pokazuje 1 dzien do
    > przodu (znaczy dzisiaj jest środa niby...)
    Parę lat temu zmieniono conieco format danych. Znaczy dodano sygnał
    pogodowy. Niektóre DCFy nie dają sobie z tym w 100% rady.

    Waldek

  • 6. Data: 2015-11-03 14:53:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tak czy inaczej - nie lapie. Budynek ten sam, czyzby coraz wiecej
    > elektroniki i zaklocaja takze w tym pasmie ?

    Stawiam na syf radiowy - kiedyś nie było większego problemu, aby mi się
    zegar DCF synchronisował nawet w głębi pomieszczenia. Dziś, aby w ogóle mieć
    pewność, że coś odbierze, muszę urządzenie z takim zegarem, mam, wynosić do
    okna. Dobrze, jeśli nie jest to trudne, ale, jakby było przymocowane trwale,
    to już Houston ma problem.
    Odbiornik na fale długie (w moim FT817) wykazuje wysoki poziom syfu
    radiowego w pomieszczeniu... A pamiętam te czasy, gdy nawet radio z
    bezpośrednim zasilaniem sieciowym, jak wiemy, wyjątkowo wrażliwe na syfy
    wszelakie, grało całkiem czysto, nie licząc golarki sąsiada rano :) Ale
    wtedy prawie nie było urządzeń z zasilaczami przetwornicowymi...

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 7. Data: 2015-11-03 16:43:16
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to wszystko przez przetwornice romana i kumpli z elektrody...
    mój sie kurwa w ogóle nie synchronizuje...

  • 8. Data: 2015-11-03 17:27:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - nie lapie. Budynek ten sam, czyzby coraz wiecej
    > elektroniki i zaklocaja takze w tym pasmie ?

    Mój Auriol się przestawił o godz 9oo rano.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2015-11-04 12:47:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - nie lapie. Budynek ten sam, czyzby coraz wiecej
    > elektroniki i zaklocaja takze w tym pasmie ?

    Ja kilkanaście, może ze 20 lat temu kupiłem "Time-Tech Digital". Na tyle
    mi się spodobał, że kupiłem jeszcze dwa: rodzicom i bratu.
    Spokojnie łapią sygnał, bardzo rzadko przy drugim czy trzecim podejściu.

    Swego czasu bardzo blisko strzelił piorun - chyba uderzył w dach nad
    moim oknem (byłem wtedy na ostatnim piętrze w bloku). Uszkodziło się
    tranzystorowe radyjko właścicielki mieszkania (przepaliło ścieżkę), mnie
    upaliło patchcorda (chyba indukcja), ale switch i katra LAN przeżyły.
    Natomiast wyświetlacz zegara zrobił się martwy. Bateria była ok.
    Zrobiłem zegarowi "pogrzeb" w szufladzie. Za jakiś czas (tydzień?
    miesiąc?) ponownie wrzuciłem do niego baterię - ożył. Ale nie
    synchronizował się - nauczył się tego dopiero po kilku dniach, i do tej
    pory jest ok. Dziwne trochę.

    Wszystkie te zegary są wewnątrz budynków: dom prywatny, stary blok
    przedwojenny z grubymi murami i nowy kilkuletni blok, w różnych
    miejscach w PL. Synchronizują się bez problemu.
    Swój miałem kiedyś w kinie, gdzie pracowałem. Było niedaleko trochę
    kabli, m.in. od kurtyn, od ściemniacza 3x220V, były przetwornice do kolb
    kinowych. Ale nie sprawdzałem synchronizacji wymuszonej - samoczynnie
    synchronizował się o godz. 4 nad ranem - a wtedy kurtyny i ściemniacze
    spały ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-11-04 17:34:39
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2015-11-03 14:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    > Akurat chyba nic nie wymienialem, ale moze sasiad ...
    >
    > J.

    W dzisiejszych czasach wystarczy niefortunna aktualizacja oprogramowania :-)

    pzdr
    mk