  • 31. Data: 2015-11-05 20:38:35
    Temat: Re: Trochę NTG a jednak...może nie do końca.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W mecie sporo stron na temat rudy tantalu. Szkoda ze wszystkie
    >powstały metoda kopiuj wolej tego samego tekstu. Ale idzie wypatrzec
    >i inne informacje na przykład takie ze za kilogram rudy z tych bieda
    >kopalń górnicy dostają 3 dolary. Nie 3,5 euro za dzień pracy a 3
    >dolary za kilogram. Sa tez informacje ze kosztowal na giełdach 30
    >dolcow za kilogram zdrozal do trzystu i stanial do czterdziestu
    >dolarów za kilogram.
    >40 dolcow to pewno z transportem do najbliższego dla odbiorcy portu.
    >Poza tym to według mnie nie to co wydobywają tylko oczyszczony, może
> [...]

    O widzisz - i tu moze byc roznica - 40$ koncentrat w porcie, 3$
    lokalny kacyk, a reszta 4$/dzien, bo takie w okolicy sa przecietne
    wynagrodzenia.

    P.S. Na Discovery leci dokumentalny (?) serial o poszukiwaczach zlota
    z Alaski. Oni tam sie 4$ nie zadowalaja, raczej 100k$ za sezon ich
    interesuje, ale w tle widac jak cale hektary terenu splukuje sie do
    rzeki.
    I jakos nikomu to nie przeszkadza, taka dbalosc o srodowisko.

    J.

  • 32. Data: 2015-11-05 22:17:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co gdzieś jeździć i się zalic na los ludzi co nawet nie wiemy czy istnieją. Polski
    zbieracz puszek dostaje mniej niż dolara za kilogram złomu aluminiowego. A w Leroy
    Merlin kilogram katownika kosztuje ze 150 złotych. Bicie 50 razy w stosunku do
    surowca. Dlaczego tego twórca tematu nie widzi?. Niejeden z rodzimych zbieraczy złomu
    poszedł by do tej chińskiej fabryki co taki co ma zapewnione żarcie i mieszkanie żali
    się ze musi sprawdzać trzy szybki na minute czy nie są porysowane.

  • 33. Data: 2015-11-05 22:44:44
    Od: JK <j...@p...interia.pl>

    W dniu 05.11.2015 o 08:12, LeonKame pisze:
    > Rozejrzyj sie po swoim podworku a zobaczysz ze w polskich obozach
    > koncentracyjnych jest niewiele lepiej.

    Za taki wpis powinieneś trafić do sądu, szmaciarzu.

    JK

  • 34. Data: 2015-11-05 22:48:17
    Od: JK <j...@p...interia.pl>

    W dniu 05.11.2015 o 17:47, sundayman pisze:

    > Nie pamiętam już - gdzieś na początku filmu. Chodziło o Samsunga i
    > jeszcze jakąś firmę. Marża bodajże ponad 300E.

    O! A mój smartfon kosztował grubo poniżej 300EUR.
    He, he. Samsung mi dopłacił :-)

    JK

  • 35. Data: 2015-11-05 23:29:13
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 20:16:11 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Sa tez informacje ze kosztowal na giełdach 30 dolcow za kilogram zdrozal do
    trzystu i stanial do czterdziestu dolarów za kilogram.

    Bo w australii zamkneli kopalnie, wydobycie z afryki
    nie zaspokoiło rynku, a jak skończyły sie zapasy
    to mialeś cene x3 w 2011r, co odbiło się na cenie
    kondensatorów tantalowych w PL, po czym w australii
    znów przywrócono wydobycie które znów stało się opłacalne
    ble, ble, ble.
    http://www.infomine.com/ChartsAndData/GraphEngine.as
    hx?z=f&gf=110539.USD.kg&dr=5y

    A jak zabraknie tantalu? Będzie to samo co w japonii
    jak im chinole przykręcili kurek z neodymem, wtedy
    japońce poszukają innych rozwiązań.

  • 36. Data: 2015-11-05 23:47:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Musisz wiedzieć, że rozmawiasz z kogutkiem. I ten nick dużo mówi.

    aaaa...no to już wszystko jasne :)
    A dlaczego to już kogutek nie występuje jako kogutek ??

  • 37. Data: 2015-11-05 23:48:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > O! A mój smartfon kosztował grubo poniżej 300EUR.
    > He, he. Samsung mi dopłacił :-)

    chodziło o model kosztujący bodajże 500E na rynku.
    Obejrzyj to będziesz wiedział :)

  • 38. Data: 2015-11-06 00:09:59
    Od: JK <j...@p...interia.pl>

    W dniu 05.11.2015 o 23:47, sundayman pisze:

    > aaaa...no to już wszystko jasne :)
    > A dlaczego to już kogutek nie występuje jako kogutek ??

    Ależ występuje. Spójrz na e-mail.

    JK

  • 39. Data: 2015-11-06 00:20:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2015 23:48:25 +0100, sundayman napisał(a):

    > chodziło o model kosztujący bodajże 500E na rynku.
    > Obejrzyj to będziesz wiedział :)

    Samsung S4. Cena sklepowa istotnie byla rzedu 500eur.

    Ale ... sklepowa. Z marzami wszystkich posrednikow.
    I 23% Vat.
    A nie wiadomo co policzyli z drugiej strony - koszt wytworzenia 1
    sztuki, czy wraz z projektem.

    J.

  • 40. Data: 2015-11-06 00:28:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ależ występuje. Spójrz na e-mail.

    Faktycznie... No cóż, dałem się nabrać :)