  • 21. Data: 2015-11-05 17:58:02
    Temat: Re: Trochę NTG a jednak...może nie do końca.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:n1e54r$4ev$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > W tym przypadku m.in. produkcji tantalu.
    >
    > Zwłaszcza zaskoczyło mnie jak wydobywana jest ruda tantalu ( w miejscu
    > wydobycia cena 1kG rudy nazywanej koltan wynosi 3 USD - cena w Europie to
    > już 400 USD / za wikipedią /).
    >
    > Warunki w jakich pracują "górnicy" to masakra...
    >
    > Cóż, może warto się z tym zapoznać, żeby wiedzieć, co stoi za niby
    > niewinnymi gadżetami, których na co dzień używamy. Choćby kondensatorami
    > tantalowymi.
    >
    > Ciekawa jest też informacja, jaką marżę mają koncerny na smartfonach. Nie

    Przepraszam, ale urodziłeś się wczoraj, że nie wiedziałeś o tym?
    W Polsce są/były do niedawna podobne biedaszyby.

    Zastanów się jeszcze ile żyć niewinnych osób kosztuje tania ropa dla USA -
    rozwalenie względnego porządku publicznego w Iraku, Afganistanie, Syrii,
    Egipcie, Libii.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2015-11-05 18:05:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Przepraszam, ale urodziłeś się wczoraj, że nie wiedziałeś o tym?
    > W Polsce są/były do niedawna podobne biedaszyby.

    Biedy w Polsce, w centrum Europy, równa się nędzy w Kongo ? Really ?

    > Zastanów się jeszcze ile żyć niewinnych osób kosztuje tania ropa dla USA
    > - rozwalenie względnego porządku publicznego w Iraku, Afganistanie,
    > Syrii, Egipcie, Libii.

    Oczywiście, nie jestem naiwny jak małe dziecko. Ogólnie bagno
    współczesnego świata jest mniej więcej znane.
    Ale akurat o tym tantalu nie przypuszczałem, że tak wygląda jego
    wydobycie. Raczej spodziewałbym się jakiegoś "normalnego" górnictwa, czy
    coś...

    Natomiast muszę przyznać - że bardziej niż te smutne fakty pokazane
    filmie, chyba zaskakuje mnie szerokie - jak widzę po komentarzach -
    zrozumienie dla tej sytuacji. Tudzież "racjonalne uzasadnienie" - no
    skoro tą rudę ryją kobiety z dziećmi - to widać taki jest tam rynek
    pracy... A u nas panie, jak to było źle za PRL !

    Taaa....

  • 23. Data: 2015-11-05 18:19:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    >Bo może jednak kupując następny TV, zamiast wybrać Samsunga, który
    >ponoć ma w d..e prawa pracowników, kupię innej firmy ?

    A myslisz, ze inna firma to lepiej sprawdza z ktorej kopalni pochodzi
    tantal u dostawcy kondensatorow ?
    I wizytuje te kopalnie, patrzac kto tam pracuje i w jakich warunkach ?

    Szczegolnie, ze w filmie pada "tu sie wydobywa 97% swiatowej
    produkcji".
    Wszyscy biora. Tez bierzesz :-)

    P.S. a co na to powiesz
    https://www.youtube.com/watch?v=tInq9l1DM-U

    >Zwłaszcza, że niezależnie od tego ponoć Samsung właśnie najbardziej
    >leci w kulki z planowanym postarzaniem.

    No coz, trudno ocenic rzetelnie.

    J.

  • 24. Data: 2015-11-05 18:21:33
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Ciuchów z Chin...za dużo nie mam, choć - pewnie coś by się znalazło.

    Chiny to placeholder. Tajlandii, Bangladeszu, czy innym Pakistanie.
    Nie spodziewam się, że na co dzień śmigasz w gatkach z Bytomia
    i T-shircie z Wólczanki. :-)

    > A co się zmieni ? Na pewno jedna bardzo ważna rzecz - świadomość.
    > Jeżeli chcesz powiedzieć, że "lepiej nie wiedzieć", to jestem
    > zdecydowanie innego zdania.

    Nie chcę niczego powiedzieć. Uważam tylko, że ta wiedza
    i tak niczego nie zmieni, stąd jałowość niniejszego wątku.

    > Bo może jednak kupując następny TV, zamiast wybrać Samsunga, który ponoć
    > ma w d..e prawa pracowników, kupię innej firmy ?

    Innej firmy, czy z inną etykietką? Trzeba będzie, to się utworzy
    "konkurencję", jak między Media Markt i Saturnem. A właścicielem
    obu jest Media-Saturn GmbH. :-)

    > Tak czy owak - ja wolę wiedzieć.

    Jeśli ta wiedza na nic nie wpływa, to jest bez wartości.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2015-11-05 18:22:48
    Od: JK <j...@p...interia.pl>

    W dniu 05.11.2015 o 17:55, sundayman pisze:

    > no to powiem tak - po zawartości wypowiedzi dałbym ci dużo mniej. I to
    > chyba nie jest komplement...

    Musisz wiedzieć, że rozmawiasz z kogutkiem. I ten nick dużo mówi.

    JK

  • 26. Data: 2015-11-05 18:50:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rudy tantalu wystepuja :
    Szwecja, Finlandia i Norwegia - na Półwyspie Skandynawskim
    Grenlandia
    Rosja - Góry Ilmeńskie, Ural
    Brazylia
    Boliwia (kryształy o masie do 500 kg)
    USA - Coonectiticut, Dakota Południowa (dobrze wykształcone kryształy do 4 cm),
    Teksas, Wirginia
    Australia
    Mozambik, Rwanda, Kongo, Nigeria
    W Polsce - został stwierdzony na Dolnym Śląsku. Sadziles ze na filmie pokazali jedyną
    kopalnie rudy manganu na kuli ziemskiej? Zapewne roczna produkcje bieda szybów z
    filmu Kopalnia w Rosji albo USA robi w godzinę. Stawka jaka im płacą nie wynika z
    tego ze ktoś ich oszukuje tylko z ceny rynkowej. Jeśli by zamknąć ta dzika kopalnie
    to żaden producent kondensatorów by nie zauważył ze tantal zdrozal. Film to
    manipulacja obliczona na głupich ludzi. A za to ze ktoś chce kupować od nich rufę
    tantalu powinno się mu podziękować. Bo na 100% jest gorszej jakości niż ta z
    prawdziwych kopalń.

  • 27. Data: 2015-11-05 19:17:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    Rudy tantalu wystepuja : [...]
    Sadziles ze na filmie pokazali jedyną kopalnie rudy manganu na kuli
    ziemskiej?

    Ok, chodzilo o neodym czy ogolnie - pierwiastki ziem rzadkich
    http://electronics360.globalspec.com/article/180/chi
    na-rare-earth-minerals-and-electric-motors

    Chiny 87% swiatowej produkcji. Sporo. Choc pewnie z niejednej kopalni.

    Ciekawe - tak ich swiat obdarzyl, czy gdzie indziej wydobycie
    nieoplacalne ... na razie :-)

> [...]
    >ich oszukuje tylko z ceny rynkowej. Jeśli by zamknąć ta dzika
    >kopalnie to żaden producent kondensatorów by nie zauważył ze tantal

    W przypadku tego neodymu mogloby juz byc inaczej.

    >Film to manipulacja obliczona na głupich ludzi.

    A owszem, pewnie francuski, oni takie lubia krecic i wyswietlac na
    Planete.
    Co nie znaczy, ze chialoby sie pracowac w takich warunkach -
    oczywiscie z naszego punktu siedzenia.

    >A za to ze ktoś chce kupować od nich rufę tantalu powinno się mu
    >podziękować. Bo na 100% jest gorszej jakości niż ta z prawdziwych
    >kopalń.

    A niekoniecznie. Moze byc to zreszta malo istotne w dalszym procesie.

    Skoro wydobywaja - to widac ktos to kupuje. Wiec dobra ruda ... bo
    tania :-)

    J.

  • 28. Data: 2015-11-05 20:06:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    Co do gornictwa - sugeruje przeczytac takie opowiadania
    "Szychtownica".
    Kiedys autor wystawil na www, ale potem wydal w papierze i

    http://www.matras.pl/szychtownica-czyli-szlachetnego
    -trudu-gorniczego-niewiarygodnie-szczere-opisane,p,1
    32998
    ---
    Co w nich jest co przebija "Łyska z pokładu Idy" ? :-)

  • 29. Data: 2015-11-05 20:16:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W mecie sporo stron na temat rudy tantalu. Szkoda ze wszystkie powstały metoda kopiuj
    wolej tego samego tekstu. Ale idzie wypatrzec i inne informacje na przykład takie ze
    za kilogram rudy z tych bieda kopalń górnicy dostają 3 dolary. Nie 3,5 euro za dzień
    pracy a 3 dolary za kilogram. Sa tez informacje ze kosztowal na giełdach 30 dolcow
    za kilogram zdrozal do trzystu i stanial do czterdziestu dolarów za kilogram. W
    Afryce największe złoża ale największym producentem jest Australia. 40 dolcow to
    pewno z transportem do najbliższego dla odbiorcy portu. Poza tym to według mnie nie
    to co wydobywają tylko oczyszczony, może koncentrat. 150 żyli za kilo to malo nie
    jest. Z drugiej strony katownik aluminiowy z królu Merlinie kosztuje cos kolo tego za
    kilogram.

  • 30. Data: 2015-11-05 20:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
> [...]
    132998
    >---
    >Co w nich jest co przebija "Łyska z pokładu Idy" ? :-)

    Wspolczesne realia. Malo tam o koniach, za to troche o kombajnach :-)

    I mam wrazenie, ze pisane przez elektryka kopalnianego.

    J.