  • 81. Data: 2011-06-03 08:10:51
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Gawron <m...@g...com>

    On 2 Cze, 19:14, Kefir <a...@g...com> wrote:

    > Mowilem juz kilka razy. Wiedzialem, ze kiedys uslyszysz!
    > To ma sie nijak do mych wlasnych oczekiwan: nie chce czegos, co
    > telepie lapskami bardziej niz niejeden singiel.

    Guud wajbreszions meen!

    Gawron
    AT

  • 82. Data: 2011-06-03 08:18:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-02 19:08:03 +0200, Kefir <a...@g...com> said:

    > Twierdze jednak, ze T. 955 nadaje sie w teren najmniej z wymieninych.

    A konkretnie czemu tak uważasz? Ujmując wszystko w kategoriach
    istotnych w terenie: opony (tu jeden pies) i wielkość kół, masa i
    środek ciężkości, zawias, odporność na gleby.

    de Fresz

  • 83. Data: 2011-06-03 08:33:02
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Grzegorz Rogala wrote:

    > subframe, sety, zawias przedni, plasticzki pizdryczki,
    > slaba sprezyna z tylu (czas zrzucic chyba z 20kg) itp
    > i za niska kierownica.
    > Detale niby ale w nowym motocyklu od razu pare rzeczy mi nie lezy,

    Mnie w kazdym nowym cos nie lezy.

    > co wiecej juz sie na forach na zachodzie pojawily pierwsze choroby wieku
    > dzieciecego a to uszczelka pod miska a to problemy z elektryka po
    > postoju w wilgoci (1050 tez ma z tym problemy)

    Hmm.

    > A, no i jak mozna byc czesciowo na
    > Ano normalnie,
    > tak jak w 1050, silnik jest na CAN, migaczyki, oswietlenie, duperele nie.
    > Ba! KTM Adventure 990 R tez ma takie rozwiazanie.

    Kocham moj motocykl. Kazdy.
    K.

  • 84. Data: 2011-06-03 09:29:41
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 03-06-2011 10:33, kocyk pisze:

    > Mnie w kazdym nowym cos nie lezy.
    To, ze Tobie nie lezy to ja rozumiem ale, ze mi nie to juz troche gorzej.

    > Kocham moj motocykl. Kazdy.
    Kobiety Ci trzeba ;P

    --
    pozdr
    Rogal

  • 85. Data: 2011-06-03 09:31:00
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 03-06-2011 10:09, de Fresz pisze:

    > Hę? Bez jaj, 250 4T daje radę w każdym terenie, trzeba tylko trochę
    > więcej biegami powachlować niż na 450.
    Ja rozumiem endurzenie przez taplanie sie w bagnie w lesie i tam 4T 250
    nie daje funu bo musisz takie 250 non stop krecic a takie 380-450 taś
    taś i przejezdza przez wszystko.

    > A do wściekłości to tym sprzętom
    > zdecydowanie dużo brakuje.
    Ja tam sie nie znam, ale 250 to raczej cross a im sie wscieklosci nie da
    odmowic ;)

    > Powyższe to był jak mniemam program minumum ;-)
    Ano ;)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 86. Data: 2011-06-03 09:53:39
    Od: Piotr <z...@g...com>

    W dniu 2011-06-03 10:06, de Fresz pisze:
    > Jeśli naprawdę poważnie myślisz o hardkorowych podróżach w dzicz i ma to
    > szansę realizacji, to musisz wybrać sprzęta dokładnie do tego celu, nie
    > ma mowy o żadnych kompromisach. Ale jeśli to tylko jakieś odległe,
    > niesprecyzowane plany, to kup coś, na czym w międzyczasie polatasz.

    Hardcore to jest to:

    http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201106
    02/USTKA/848216614

    ;))))

  • 87. Data: 2011-06-03 09:55:49
    Od: Piotr <z...@g...com>

    W dniu 2011-06-03 10:18, de Fresz pisze:
    > A konkretnie czemu tak uważasz? Ujmując wszystko w kategoriach istotnych
    > w terenie: opony (tu jeden pies) i wielkość kół, masa i środek
    > ciężkości, zawias, odporność na gleby.

    No wlasnie, dobrze kolega to sprecyzowal (te kategorie). Bo np., ze
    czescia nosna ramy jest silnik, a nie jest wpieprzony w rame (tak to
    zrozumialem z poprzednich postow) - no to co, to nie moze to jakos i tak
    radzic sobie w terenie, nawet w miare trudnym?

    A jak np. kwestia silnika - bo te 3cyl to moga chodzic bardzo
    pieknie...lepiej niz 2cyl w jakichs KTMach - a byc i mniej psujne...

  • 88. Data: 2011-06-03 10:05:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-03 11:31:00 +0200, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> said:

    > Ja rozumiem endurzenie przez taplanie sie w bagnie w lesie i tam 4T 250
    > nie daje funu bo musisz takie 250 non stop krecic a takie 380-450 taś
    > taś i przejezdza przez wszystko.

    Osobiście też wolę 450, ale miałem okazję w nielekkim terenie
    przelecieć się troszku współczesnymi 250 i absolutnie się nie zgodzę,
    że nie daje rady. Daje i to dobrze. Zresztą obecnie jest nawet taki
    trynd wśród doświadczony ędurzystów do przesiadania się na ćwiartki - w
    kopnym piachu i na krętych odcinkach różnica do 450 jest naprawdę
    kolosalna in plus, a jak się umie zsynchronizować biegi z gazem, to i
    na prostych wielkich różnic nie ma.

    > Ja tam sie nie znam, ale 250 to raczej cross a im sie wscieklosci nie
    > da odmowic ;)

    Hę? WR250, TE250, 250EXC-F, CRF250X to krossy? No weź...

    de Fresz

  • 89. Data: 2011-06-03 10:17:51
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 03-06-2011 12:05, de Fresz pisze:

    > Osobiście też wolę 450, ale miałem okazję w nielekkim terenie przelecieć
    > się troszku współczesnymi 250 i absolutnie się nie zgodzę, że nie daje
    > rady. Daje i to dobrze.
    Hm, jakos mnie nie przekonuje brak momentu obrotowego w ciezkim terenie.
    Mimo, ze moja 400 zamiatala mna po ziemi niejednokrotnie to nie raz
    wlasnie duuuzo momentu z niskich obrotow dawalo rade ;)

> [...]
    > piachu i na krętych odcinkach różnica do 450 jest naprawdę kolosalna in
    > plus, a jak się umie zsynchronizować biegi z gazem, to i na prostych

    Sie zgadza ale tylko troche, cwiartki sa poreczniejsze i lzejsze i
    latwiej je mimo wszystko ogarnac ale z racji specyfiki ich budowy i
    pracy silnika imo do endurzenia po lesie/bagnie lepiej wychodza 380-450.
    Tym bardziej na dluzsze dystanse. A i jeszcze te cwiartki z tytanowymi
    zaworami nie trawia jezdzenia na wolnych obrotach..

    > Hę? WR250, TE250, 250EXC-F, CRF250X to krossy? No weź...
    Dla mnie to sa crossy z lampkami, prawdziwych motocykli enduro nie ma juz ;)
    Poza tym w rajdach enduro _raczej_ cwiartek sie nie spotyka.. :)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 90. Data: 2011-06-03 11:10:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-03 12:17:51 +0200, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> said:

    > Hm, jakos mnie nie przekonuje brak momentu obrotowego w ciezkim
    > terenie. Mimo, ze moja 400 zamiatala mna po ziemi niejednokrotnie to
    > nie raz wlasnie duuuzo momentu z niskich obrotow dawalo rade ;)

    Mam niejakie wrażenie, że współczesne ćwiartki nie mają tego momentu
    specjalnie mniej niż DRZta. Zresztą jeżdżę czasem z gościami na takich
    - dają radę wszędzie, jak się trafi dobry zawodnik, to ja za nim nie
    daję rady na 450. Osobiście wolę jeździć bardziej dołem i środkiem i
    nie do końca mi odpowiada konieczność częstszego wahlowania biegami
    oraz kręcenia do odcięcia, ale wyniki pomiarów czasu na różnych
    zawodach dowodzą jasno, że jak się umie jeździć, to ćwiartką da się
    skopać tyłki całej kupie gości na 450 czy 530.

> [...]
    > pracy silnika imo do endurzenia po lesie/bagnie lepiej wychodza
    > 380-450. Tym bardziej na dluzsze dystanse.

    IMHO to wszystko zależ - co się umie, ile się waży, jakie się ma styl jazdy

    > A i jeszcze te cwiartki z tytanowymi zaworami nie trawia jezdzenia na
    > wolnych obrotach..

    Też słyszałem takie legendy, ale nikt mi w realu tego nie potwierdził w
    praktyce.

    > Dla mnie to sa crossy z lampkami, prawdziwych motocykli enduro nie ma juz ;)

    A to trzeba było pisać, że masz własną klasyfikację ;-)

    > Poza tym w rajdach enduro _raczej_ cwiartek sie nie spotyka.. :)

    Bo tam jest inna specyfika jazdy, tam się zapierdziela przez pustynie
    150 obładowanym motocyklem w paliwo i wodę. Zresztą nawet 450 jako
    klasa są AFAIR od całkiem niedawna. Skoro była mowa o ciężkim terenie,
    to popatrz na Erzberg, Hells Gate itp. imprezy, tam ćwiartek jak psów.

    de Fresz