-
71. Data: 2011-06-02 21:57:15
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: Piotr <z...@g...com>
W dniu 2011-06-02 23:39, Kefir pisze:
> Pawel Ace chetnie polaczylby reame Viadra z napedem 955. Pomimo ze
> tytulem padu ECU po kapieli, zrobila pare kkm na holu.Po namysle
> zrobilbym podobnie. Albo DR600;)
Pozostaje DR600, kopac i plakac ;))
-
72. Data: 2011-06-03 05:33:38
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2011-06-02 23:22, doomin13 pisze:
> chcesz silniejszego na szose to wiekszy ktm 990
Bylem na wycieczce z dwoma nufkami (1,5 i 2,5roku AFAIR) - obydwa sie
popsuly. Podobno pompa paliwa im sie zatarla.
Jakos mnie to nie przekonalo do tej marki w kategorii 'duzy turystyk' (
640adv i jakis wscieklak dobrze sobie daly rade) :)
pozdr
newrom
-
73. Data: 2011-06-03 05:49:15
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: kocyk <k...@Z...pl>
Piotr wrote:
> W dniu 2011-06-02 18:20, kocyk pisze:
>> Hehe, sie im wiertarka w druga strone podlaczyla.
>> A na powaznie, mniej nie ma na pewno, ale byc moze masz szczescie i ma
>> wlasnie tyle. Choc sadzac po 800gs ktory tam ogladalem...
>> K.
>
> Hmm a co z 800GS nie bylo w porzadku...?
Przebieg, braki, malowanie, poskrecanie na srubki z castoramy w dodatku
przypadkowo dopasowywane, ogolnie szkoda bylo czasu.
Wiekszosc innych drynd wygladala podobnie. Predzej daloby sie cos wybrac
ze starszych, ale sie nie przygladalem.
K.
-
74. Data: 2011-06-03 05:50:27
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: kocyk <k...@Z...pl>
Grzegorz Rogala wrote:
> W dniu 2011-06-02 20:23, kocyk pisze:
>
>> Tiger xc jest. Moto morini tu powiela wady ktma adv.
>
> Tiger XC jest czesciowo na CAN, ale chociaz ma stalowa rame i >2 garnki.
> Moze jak go dopracuja?
> Bo obejrzalem dosyc dokladnie, pare dynksow mi sie nie do konca podoba.
> Kwiatek! Kupiles? masz? opowiadaj!
Co ci sie nie podoba? Mnie subrframe. A, no i jak mozna byc czesciowo na
can?
K.
-
75. Data: 2011-06-03 06:16:39
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 2011-06-03 07:50, kocyk pisze:
> Co ci sie nie podoba? Mnie subrframe.
subframe, sety, zawias przedni, plasticzki pizdryczki,
slaba sprezyna z tylu (czas zrzucic chyba z 20kg) itp
i za niska kierownica.
Detale niby ale w nowym motocyklu od razu pare rzeczy mi nie lezy,
co wiecej juz sie na forach na zachodzie pojawily pierwsze choroby wieku
dzieciecego a to uszczelka pod miska a to problemy z elektryka po
postoju w wilgoci (1050 tez ma z tym problemy)
A, no i jak mozna byc czesciowo na
> can?
Ano normalnie,
tak jak w 1050, silnik jest na CAN, migaczyki, oswietlenie, duperele nie.
Ba! KTM Adventure 990 R tez ma takie rozwiazanie.
--
pozdr!
Rogal
Tiger1050
KQ750AXi
http://www.rogal.riders.pl
-
76. Data: 2011-06-03 06:18:20
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 2011-06-02 23:31, Piotr pisze:
> A czym sie tak rozni 1050 od 995 - bo w kwestii ramy wyglada podobnie...
Wszystkim.
To sa zupelnie dwa inne motocykle z innej bajki,
wspolna maja nazwe i producenta.
955 mozna sprobowac zjechac z asfaltu 1050.. na 120/70-17 i 180/55-17 i
zawiasie o skoku 10mm wiekszym niz Buza to moze byc wyzwanie ;))
--
pozdr!
Rogal
Tiger1050
KQ750AXi
http://www.rogal.riders.pl
-
77. Data: 2011-06-03 06:28:19
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 2011-06-02 23:39, Kefir pisze:
> Kupil, pewnie wlasnie gania i zalatwia papiery. Ja zas ogladam jego
> miejsce parkingowe ;)
To niech szybko robi ~12kkm wtedy wiekszosc rzeczy wyjdzie ;)
> Ja trujfiarzom nie wierze, nikomu juz zreszta z
> producentow. Chca urwac kawalek torta BMW, napewno nie oferujac cos
> lepszego w kazdym wymiarze a tanszego i barddziec "cool". Do tego
> piecyk bez watpienia lepszy.
A ja sobie mysle, ze tym XC to akurat dobrze trafili, zrobili troszke
mniej skomplikowany i bardziej toporny motocykl ktory odpowiada
zalozeniom motocykla na dalsze wyjazdy nie koniecznie po asfalcie.
> Odwrocmy sytuacje: jak gleboki bylby rynek na "prawdziwe" wyprawowki,
> zgodne z Twymi zalozeniami i spelniajace norme spalin Ojro
> fifdziesiat"?
Co znaczy "prawdziwa wyprawowka" i "prawdziwa wyprawa"
dla jednego to bedzie topienie sie po pachy w blocie >10kkm od domu
a dla drugiego gwarancja powrotu na kolach z wakacji >8kkm od domu.
Tak se mysle, ze gdyby ktos wypuscil motocykl po prostu dopracowany i z
minimalna albo malo skomplikowana elektronika to znalazlby sie na to
klient np. Nasz Podroznik Kocyk ;)
> Czy nie oplacalniej jest nakrecic kampanie marketingowa, zrobic
> maszyne ktora dobrze udaje solidnosci, sprzedawac do tego mnostwo
> akcesoriow, z blotem w spay'u wlacznie. I tak w prawdziwe klopoty
> wpierniczy sie 1-3% uzyszkodnikow - kto ich usyszy?
Uslyszy, uslyszy pamietaj jaka potega jest internet. Pamietasz sprawe
pekajacych subframe'ow w Buzach pierwszych? Suzuki chcialo to pod dywan
zamiesc ale sie nie udalo i na zachodzie byl na to recall.
> A jak koza bedzie
> elitarnie droga to, stac bedzie leszczyka wziac terenowke jako
> obstawe.
Kocyk kupi ;) i pojedzie bez obstawy :)
> Pawel Ace chetnie polaczylby reame Viadra z napedem 955. Pomimo ze
> tytulem padu ECU po kapieli, zrobila pare kkm na holu.Po namysle
> zrobilbym podobnie.
Wszelkiego rodzaju wydumki budowane samemu to nie jest dla mnie dobre
rozwiazanie.
> Albo DR600 ;)
Walki rozrzadu lozyskowane bez panewek bezposrednio w glowicy
wystarczy slaby olej, nie dopilnowanie na czas zmiany, pech i mozesz
miec duze kuku. Mialem takie DR600 szykowane na Zacmienie w 2008,
rozebralem do srubki i chyba dobrze, ze sprzedalem :)
--
pozdr!
Rogal
Tiger1050
KQ750AXi
http://www.rogal.riders.pl
-
78. Data: 2011-06-03 08:04:21
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2011-06-02 17:09:43 +0200, AZ <a...@g...com> said:
>> Doskonały plan (naprawdę). Czas się brać za realizację ;-)
>> A serio - nie ogarniesz tego wszystkiego w jednym motórze, ale jeśli
>> chcesz latać po szutrach, to Tiger spokojnie da radę (ja jeździłem
>> golasem i też dawał), jeśli chesz jechać gdzieś na wschód czy południe,
>> to też da radę (ludzie tam jeżdżą Fazerami, Fujarami i innszymi
>> szosówkami). A przez "da radę" rozumiem: przejedziesz. Może nie tak
>> szybko i bez takiego banana, jak na EXC, ale z punktu A do punktu B
>> dotrzesz. BTW, gdzieś w necie czytałem relację gościa, który całą
>> Afrykę wzdłuż przejechał Tigerem, poszukaj.
>>
> Eeee tam pierdolisz ;-)
A dziękuje, nawet często.
> http://www.youtube.com/watch?v=yjBrpN9nmZQ
No przecież wyraźnie chyba napisałem, że i szosówką da radę, nie? :-P
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
79. Data: 2011-06-03 08:06:55
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2011-06-02 17:14:21 +0200, Piotr <z...@g...com> said:
> Jak sie ma malo kasy i wyliczony czas - to sie robia schody, bo np. nie
> pozwolisz sobie na jakies tam sciaganie czesci np. DHLem do jakiegos
> tam miejsca w Himalajach - gdzie i trwa to wieki i kosztuje krocie...
>
> Takze, niestety - szukando idealu, ktorego nie ma ;(
Jeśli naprawdę poważnie myślisz o hardkorowych podróżach w dzicz i ma
to szansę realizacji, to musisz wybrać sprzęta dokładnie do tego celu,
nie ma mowy o żadnych kompromisach. Ale jeśli to tylko jakieś odległe,
niesprecyzowane plany, to kup coś, na czym w międzyczasie polatasz.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
80. Data: 2011-06-03 08:09:16
Temat: Re: Triumph Tiger 995i
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2011-06-02 17:16:51 +0200, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> said:
>> - ca 250 ccm enduro - typowo lesne
> Do endurzenia za male i za wsciekle ale na tor jak znalazl.
Hę? Bez jaj, 250 4T daje radę w każdym terenie, trzeba tylko trochę
więcej biegami powachlować niż na 450. A do wściekłości to tym sprzętom
zdecydowanie dużo brakuje.
>> I to tak chyba by wygladalo...
> ano ;)
> i jeszcze pare sprzetow na inne okazje ;)
Powyższe to był jak mniemam program minumum ;-)
--
Pozdrawiam
de Fresz