    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Triangulacja Delaunay i diagramy Voronoi
    Date: Wed, 02 Jul 2014 21:48:00 +0200

    On 02.07.2014 14:11, Borneq wrote:
    > Najpierw weźmy zwykłą triangulację, niekoniecznie Delaunay'a.
    > Jak się ją wykonuje?
    >
    > Na podstawie pewnego programu:
    > - tworzymy ogromny trójkąt mieszczący łatwo we wnętrzu wszystkie zadane
    > punkty
    > wstawiamy punkt w środek dużego trójkąta, dzielimy go na 3 części
    > potem dla każdego punktu wyznaczamy trójkąt który go zawiera i dzielimy
    > ten trójkąt na 3 części.
    >
    > Pytania:
    > jak szybko znaleźć trójkąt dla punktu ?

    To jest dobre pytani, na które też chciałbym znać odpowiedź.
    W 3D;)
    Na razie wydaje mi się, że trzeba będzie chodzić po grafie.

    > co zrobić aby trójkąty nie stawały się coraz cieńsze ? czy należy

    Użyć Delaunay'a.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Point_set_triangulation
    #Complexities

    Nie zawsze jest to tak proste.

    > W przykładowym programie do Delaunay sortuje się punkty od lewej do
    > prawej. W triangulacji Delaunay'a występują koła. Czy kół jest tyle co
    > trójkątów i czy są opisywane na trójkątach?
    > Czym się różni triangulacja zwykła od Delaunay'a, czy Delaunay'a jest
    > konkretna dla zestawu punktów w odróżnieniu od dowolnej która zależy od
    > kolejności dodawania punktów ?
    > Jak przechodzi się od triangulacji do diagramów Voronoi?

    Na większość tych pytań masz przecież odpowiedzi w wiki
    pod hasłami o trianguacji i diagramie.

    Użyj zmiatania (znów:)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fortune%27s_algorithm

    pzdr