  • 61. Data: 2009-12-20 01:20:06
    Temat: Re: Trening POWOLNEJ jazdy
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 19 Dec 2009 08:45:20 +0100, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
    > Ale ja jestem przekonany. Proszę więc o konkretne wskazówki:
    > nogi przy baku, czy może kolana szeroko; zachowywać stałą prędkość, czy
    > operować gazem, itd.

    Operować sprzęgłem, i tylnym hamulcem.

    > U mnie wolna jazda polega na walce z przechyłami i kierownica cały czas
    > mi lata ostro na boki, a nogi co chwilę asekuracyjnie schodzą z
    > podnóżków.

    Nie zdejmuj nóg z podnóżków. Jak się motocykl przechyla trzeba trochę
    puścić sprzęgło żeby przyśpieszył i wstał. Opuszczanie nóg to dobry
    sposób na uszkodzenie sobie stopy jak tam będzie jakiś krawężnik czy coś
    :-)

    Przeczytaj sobie może:
    http://www.largiader.com/slow/
    http://www.ridemyown.com/articles/riding/BTB-slowrid
    epractice.shtml
    (i pozostałe artykuły z tej strony)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 62. Data: 2010-01-09 02:29:28
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Tytus pisze:
    > Czesc
    >
    > *** "Iguan007"
    > I uwazam ze wlasnie po to warto nabyc umiejetnosc wolnej jazdy zeby w
    > takim
    > momencie nie podpierac sie panicznie nogami czy latac prawo/lewo.
    >
    > Ale pokazesz mi jak to zrobic zeby przy < 5km/h nie podpierac sie i
    > utrzymac stabilny prosty tor jazdy dobrze???.*

    Ale czego sie czepiacie? Trening powolnej jazdy jest przydatny i basta.
    Ty Tyfusie, jak i wielu motocyklistow z porzadna motocyklowa
    kindersztuba negujecie koniecznosc _swiadomego_ trenowania tylko i
    dlatego, ze sami macie te umiejetnosc w malym paluszku lewej nogi.
    Nabyta przez lata a i czesto lata temu.
    Poobserwuj sobie "mlodych gniewnych" albo po prostu osoby, ktore na
    motocykl wsiadly dopiero w XXI wieku (a wiec w epoce, w ktorej jak cos
    nie ma lytra, to nie jezdzie) - maja problemy z podstawowymi manewrami
    parkingowymi, czy wlasnie z poruszaniem sie z mala predkoscia. Ze o
    ruszaniu w stylu startujacego bociana nie wspomne...
    --
    zbigi...

  • 63. Data: 2010-01-09 02:32:42
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    AZ pisze:
> [...]
    kkikieliversiot/StoppingDistanceMotorcycle.swf )
    > Przy niespodziewanym otworzeniu to i 15km/h Cie nie uratuje, dodatkowo jak
    > jedziesz z jakas sensowna predkoscia i masz 3-4krpm to masz wieksze
    > prawdopodobienstwo ze ktos Cie zauwazy (uslyszy) niz pyrkajac na polsprzegle
    > 1krpm.

    Na polsprzegle nie pyrkasz 1000obr/min ale wlasnie utrzymujesz wieksze
    obroty. No i mozesz w dowolnym momencie "ryknac z manety". A w kazdym
    razie szybciej nizli zrobisz to jadac na zupelnie zasprzeglonym silniku
    z podana przez ciebie predkoscia obrotowa silnika.

    > Owszem ryzyko jest wieksze, takie decyzje nie tylko podejmuje sie w korku
    > ale wszedzie. Zapierdalajac przez wies tak samo masz wieksze prawdopodobienstwo
    > ze nie wyhamujesz przed wyskakujacym psem.

    Amen. Dlatego nie warto zapierpapier... przez wies.
    --
    zbigi

  • 64. Data: 2010-01-09 07:19:55
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "zbigi"
    Ale czego sie czepiacie? Trening powolnej jazdy jest przydatny i basta.
    > Ty Tyfusie,

    Zbigu ja nie neguje - tylko nie bardzo sobie wyobrazam jak to potrzebne jest
    w korku???
    Chyba ze 20-30 km/h to jest wolna jazda - wtedy przepraszam

    --
    Tytus
    żółta motorynka