  • 1. Data: 2009-12-15 08:05:17
    Temat: Słuchawki Creative EP-630 - pomiar tłumienia
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Niedawno dyskutowaliśmy o tym, czy słuchawki mogą wspomagać tłumienie kasku.

    Ustaliliśmy, że najdroższe modele douszne potrafią tłumić na poziomie nawet
    25 dB.

    Kupiłem słuchawki Creative EP-630 (poniżej 40 zł) i zrobiłem audiogram. Oto
    wynik:

    Częstotliwość Tłumienie w dB

    125 0
    250 0
    500 0
    1000 0
    2000 10
    4000 20
    8000 20

    Jak widać - do 1k w ogóle nic nie tłumią, powyżej jest nieźle.
    Pomiar ze standardowymi gumkami - być może zamienię je na zatyczki piankowe
    i porównam, ale to nie dzisiaj.

    MN

  • 2. Data: 2009-12-16 08:53:20
    Temat: Re: Słuchawki Creative EP-630 - pomiar tłumienia
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    On 15 Gru, 09:05, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]

    > Jak widać - do 1k w ogóle nic nie tłumią, powyżej jest nieźle.
    > Pomiar ze standardowymi gumkami - być może zamienię je na zatyczki piankowe

    Witam !

    Ciekawe i wartościowe wyniki. Warte sprawdzenia były by jeszcze
    słuchawki Sony HPM-70 - w tych jeżdżę od czasu do czasu i wrażenia
    całkiem pozytywne. Jakiego oprogramowania używasz? Ja nie mogę zmusić
    Audacity to wygenerowania dźwięku z odpowiednio wyskalowaną
    głośnością, a regulacja głośności wbudowana w program też nie działa
    za dobrze :/.
    Wyniki twoich pomiarów skłaniają mnie do rozwiązania stopery+głośniki
    w kask albo wkładki anatomiczne zamówione u laryngologa z zalaną
    słuchawką - coś jak to http://earfuze.com/index.html.
    Jedyna muzyka która mnie interesuje to silnik ;), do tego mowa z
    interkomu/CB/GPS, wiec jakość IMHO nie jest tu najistotniejsza.
    Co do innych słuchawek: Koss produkuje The plug - domyślnie wyposażone
    w piankę, JVC Marshmallow - chwalone za wielką wodą.

    Pozdrawiam,
    Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS - czerwone, czyli szybsze ;)

  • 3. Data: 2009-12-16 12:37:39
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com> napisał
    w wiadomości
    n.googlegroups.com...

[...]

    -------------------------------------

    Program, jaki użyłem to SoundForge 7.0. Ma taki generator sinusów (między
    innymi) o zadanej częstotliwości i natężeniu wyrażanym w dB. Można sobie
    zmieniać wszystko w real-time. Ja stosowałem standardowo krok 5 dB a wynik i
    tak jest obarczony błędem porównywalnym z tym krokiem.

    A co do słuchawki zalane u laryngologa - pomysł ok, tylko czym to się zalewa
    i jakie to daje efekty?

    Przy okazji: gdzie można w detalicznych ilościach kupić dobre zatyczki? To
    aż niewiarygodne, ale w aptekach mają najgorszy chłam.

    MN

  • 4. Data: 2009-12-16 12:55:11
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 16 Dec 2009 13:37:39 +0100, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
    > A co do słuchawki zalane u laryngologa - pomysł ok, tylko czym to się
    > zalewa i jakie to daje efekty?

    Są takie masy silikonowe do robienia samodzielnie zatyczek do uszu

    > Przy okazji: gdzie można w detalicznych ilościach kupić dobre zatyczki?

    Na allegro :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 5. Data: 2009-12-16 14:25:54
    Od: Glub <g...@g...com>

> [...]

    > (między
    > innymi) o zadanej częstotliwości i natężeniu wyrażanym w dB.

    Zapomniales ze ta skala to dbfs.

    Powinieneś mieć do tego skalibrowany wzmacniacz sluchawkowy.

> [...]
    > zatyczki? To
    > aż niewiarygodne, ale w aptekach mają najgorszy chłam.

    W louisie albo w sklepach dla realizatorow live:)

    --
    Glub

  • 6. Data: 2009-12-16 15:39:55
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    > Zapomniales ze ta skala to dbfs.
    >
    > Powinieneś mieć do tego skalibrowany wzmacniacz sluchawkowy.

    Skalibrowałem sobie uszy w trakcie pomiarów. Przecież wystarczy zrobić serię
    dwóch pomiarów: bez mierzonego elementu w uchu oraz z nim.
    Potem odejmuję wyniki i mam gołe tłumienie. Co innego, gdybym chciał zrobić
    pomiar słuchu - wtedy oczywiście musiałbym mieć skalibrowane urządzenie.

  • 7. Data: 2009-12-16 16:30:31
    Od: Glub <g...@g...com>

> [...]

    > serię
    > dwóch pomiarów: bez mierzonego elementu w uchu oraz z nim.
    > Potem odejmuję wyniki i mam gołe tłumienie.

    Tylko tak.

    > Co innego, gdybym chciał zrobić
    > pomiar słuchu - wtedy oczywiście musiałbym mieć skalibrowane
    > urządzenie.

    Własnie. A ja muszę wykonać sobie badanie.

    Bo do tej pory zazwyczaj gremium głośniej niż kolega z którym pracuje a
    teraz to ja zciszam a on zglasnia...

    Jak on gra, wkładam zatyczki.

    --
    Glub

  • 8. Data: 2009-12-16 18:49:14
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    On 16 Gru, 13:37, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Przy okazji: gdzie można w detalicznych ilościach kupić dobre zatyczki? To
    > aż niewiarygodne, ale w aptekach mają najgorszy chłam.

    Sklepy z artykułami BHP - całkiem niezły wybór oraz markety budowlane.

    Pozdrawiam,
    Rafik aka DeLeTe