  • 1. Data: 2012-02-01 17:43:07
    Temat: TrekEarth etc [travel photo]
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Czy ktos korzysta z tego serwisu?
    http://en.wikipedia.org/wiki/TrekEarth
    Oprocz tego maja tam jeszcze TrekLens i TrekNature...
    A jesli nie to, to co?
    Ja wiem, ze sa Flickry i Picasy, ale szukam czego takiego bardziej
    podobnego do plfoto, tylko ze podrozniczego wlasnie...
    TA

  • 2. Data: 2012-02-02 07:29:15
    Temat: Re: TrekEarth etc [travel photo]
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-02-01 18:43, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Ja wiem, ze sa Flickry i Picasy, ale szukam czego takiego bardziej
    > podobnego do plfoto, tylko ze podrozniczego wlasnie...
    Najbardziej podobne do plfoto jest.... plfoto.

    JD

  • 3. Data: 2012-02-02 15:39:30
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <jgdrfq$eag$1@usenet.news.interia.pl>,
    Michał <m...@i...kropka.pl> wrote:

    > Ja korzystam (z TN i TE, TL nie). Generalnie to świetna idea, przede
    > wszystkim super miejsce spotkań ludzi których interesuje przyroda (TN)
    > czy podróże (TE), a najczęściej jedno i drugie :) Oczywiście obok
    > perełek (na TN publikowało m.in. paru fotografów National Geographic)

    Mhm. Na Earth widzialem rowniez i Macieja Dakowicza.

    > jest spora część nawet nie "pstryków", tylko wręcz masakrycznych
    > gniotów, no ale taki urok :)

    To fakt. Ale chyba na Earth Trek poziom byl najwyzszy.

    > Niestety - jakiś czas temu TN (z tego
    > bardziej korzystam, więc o nim piszę, ale dotyczy to wszystkich
    > "treków") zostało przejęte (czyt. kupione) przez jakąś firmę
    > internetową, której nowy regulamin wielu osobom się nie spodobał
    > (chodziło o prawa do zdjęć umieszczanych na TN).

    Cos takiego wyczytalem:
    http://paulindigo.blogspot.com/2009/02/photo-sharing
    -site-grabs-rights-to
    -sell.html
    Nie brzmi to dobrze.

    > Poza tym system punktowy i "critiques"
    > doprowadził do tego że popularni użytkownicy (czyli tacy którzy piszą
    > dużo pochwał dla zdjęć innych) otrzymują mnóstwo bezsensownych
    > komentarzy typu "Amazing photo, fantastic POV, great composition and
    > sharpness", podczas gdy zdjęcie nie nadaje się nawet do zrzucenia z
    > karty - a z drugiej strony,

    To prawda. Zauwazylem to. Te 'pozytywy' sa zenujace i wygladaja jakby
    wklejone przez boty.

    > Tak więc ciągle można znaleźć tam ciekawe zdjęcia, informacje i ludzi,
    > ale jako naprawdę fajna społeczność przestało już to raczej
    > funkcjonować. Takie trochę ala-fejsbukowe towrzystwo adoracji wzajemnych
    > pseudo-komentarzy.

    No, szkoda.
    A niczego innego nie znasz?
    No i ja wciaz nie rozumiem najwazniejszych roznic miedzy tymi trzema
    siostrami.
    Trek Lens odrzucam, ok.
    Ale gdzie np. mozna umieszczac zdjeci 'etnograficzne'?
    Earth czy Nature?
    Czy Nature to tylko przyroda i widoczki?

    TA

  • 4. Data: 2012-02-02 15:42:44
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4f2a3b4c$0$1276$65785112@news.neostrada.pl>,
    JD <j...@g...com> wrote:

    > Najbardziej podobne do plfoto jest.... plfoto.

    Dlugo nad tym myslales?

    TA

  • 5. Data: 2012-02-03 13:35:00
    Od: Michał <m...@i...kropka.pl>

    W dniu 2012-02-02 16:39, T...@s...in.the.world pisze:

    > Cos takiego wyczytalem:
    > http://paulindigo.blogspot.com/2009/02/photo-sharing
    -site-grabs-rights-to
    > -sell.html
    > Nie brzmi to dobrze.

    No dokładnie o tym pisałem, niestety to była przyczyna "odpłynięcia"
    wielu wartościowych osób, często połączona z usunięciem wszystkich zdjęć
    jakie wcześniej umieścili.

    > To prawda. Zauwazylem to. Te 'pozytywy' sa zenujace i wygladaja jakby
    > wklejone przez boty.

    Niektórzy po prostu wyłączają sobie system punktowy :) Ale generalnie
    działa zasada - nie komentujesz zdjęć innych - twoich zdjęć tez nikt nie
    komentuje. W teorii to nawet słuszne założenie, ale w praktyce wygląda
    to tak jak obaj napisaliśmy.

    > A niczego innego nie znasz?

    Niestety nie.

> [...]
    > Ale gdzie np. mozna umieszczac zdjeci 'etnograficzne'?
    > Earth czy Nature?
    > Czy Nature to tylko przyroda i widoczki?

    Nature - z założenia tylko "czysta" dzika przyroda, chociaż regulamin
    dopuszcza zdjęcia dzikich zwierząt w zoo, czego przy tym podejściu
    trochę nie rozumiem. Za to np. zdjęcia domowych zwierząt są zakazane.
    Jako bardzo zainteresowany przyrodą z tego treka najbardziej korzystam,
    bo często można znaleźć zdjęcia niesamowicie rzadko spotykanych gatunków
    robione przez maniaków w największej dziczy.

    Earth - fotografie przedstawiające nasz świat, zarówno naturalny jak i
    antropomorficzny. Tutaj jest miejsce zdjęć z podróży, jak napisałeś
    "etnograficznych" też. Pamiętając np. Twoje zdjęcia z Sudanu pokazane na
    spotkaniach podróżników w Gdyni, tu jest Twoje miejsce :)

    Oczywiście granice są częściowo płynne, np. widoczek górski nadaje się i
    na TN i na TE. Portret lwa - na TN, wioska Samburu - na TE :)

    Lens to miejsce bez ograniczeń, można wrzucać w zasadzie wszystko - nie
    używam. Dozwolony jest też w zasadzie nieograniczony postprocessing,
    przeciwnie niż w TN i TE, gdzie nie walory "artystyczne" czy techniczne
    (cokolwiek te dwa terminy oznaczają) zdjęcia są najważniejsze, a jego treść.

  • 6. Data: 2012-02-04 18:19:34
    Od: JD <j...@g...com>

    On 2 Lut, 16:42, T...@s...in.the.world wrote:

    > Dlugo nad tym myslales?

    Nie,

  • 7. Data: 2012-02-06 00:14:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <jggnrl$2fm$1@usenet.news.interia.pl>,
    Michał <m...@i...kropka.pl> wrote:

    > Niestety nie.

    Szkoda.

> [...]
    > "etnograficznych" też. Pamiętając np. Twoje zdjęcia z Sudanu pokazane na
    > spotkaniach podróżników w Gdyni, tu jest Twoje miejsce :)

    Dzieki za wyjasnienia.
    Ale chyba jednak sie nie zdecyduje. Ten regulamin zdecydowanie mi sie
    nie podoba.

    TA