  • 1. Data: 2011-01-01 22:45:37
    Temat: Treadmill - bieżnia - jaki silnik?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Koledze się zepsuł treadmill i prosił mnie abym tam popatrzył...

    Nie wiem czego się w takim urządzeniu spodziewać... Jakie tam
    są silniki? Musi to się dawać łatwo sterować prędkością...

    Ktoś ma może doświadczenie w naprawie takich maszyn?

    p.s.
    Jak i czym się smaruje ten pas transmisyjny po którym się biega?

  • 2. Data: 2011-01-02 01:04:55
    Temat: Re: Treadmill - bieżnia - jaki silnik?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-01-01 23:45, Pszemol pisze:
    > Koledze się zepsuł treadmill i prosił mnie abym tam popatrzył...
    >
    > Nie wiem czego się w takim urządzeniu spodziewać...

    układu Ward-Leonarda

    > Jakie tam
    > są silniki?

    komutatorowe obcowzbudne

    > Musi to się dawać łatwo sterować prędkością...

    dlatego właśnie układ Leonarda

    > Jak i czym się smaruje ten pas transmisyjny po którym się biega?

    A teraz napiszę na poważnie: widziałem tylko trzy takie bieżnie z
    bliska, ale przynajmniej na jednej z nich był napis, żeby pasa do
    biegania NIE SMAROWAĆ. Domyślam się, że jest on zrobiony z odpowiednio
    śliskiego tworzywa, podobnie jak deska, która jest pod spodem.

  • 3. Data: 2011-01-02 03:32:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> wrote in message

    > układu Ward-Leonarda

    Dzięki. Pierwsze słyszę, ale od czego Wikipedia, nie?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ward_Leonard_control
    "A Ward Leonard drive unit consists of a motor and generator
    with shafts coupled together. The motor, which turns at a constant
    speed, may be AC or DC powered. The generator is a DC generator,
    with field windings and armature windings. The input to the amplifier
    is applied to the field windings, and the output comes from the
    armature windings. The amplifier output is usually connected to
    a second motor, which moves the load, such as an elevator."

    Sugerujesz, że jak otworzę jego treadmill to znajdę dwa silniki i generator?
    Brzmi to dosyć skomplikowanie jak na urządzenie do kupienia w detalu
    już za 300-400 dolców... ale kto wie, w sumie wszystko dziś takie tanie :-)

> [...]
    > SMAROWAĆ. Domyślam się, że jest on zrobiony
    > z odpowiednio śliskiego tworzywa, podobnie jak deska, która

    Być może te które widziałeś nie wymagają smarowania, ale sądząc po tym,
    że wyszukałem właśnie w handlu preparaty do smarowania jak ten:
    "Horizon Fitness Silicone Treadmill Belt Lubricant"
    http://www.amazon.com/gp/product/images/B003VC6HII/r
    ef=dp_image_0?n=3375251
    to chyba są inne modele które wymagają smarowania olejem silikonowym.

    Dzięki za odzew.

  • 4. Data: 2011-01-02 20:36:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Jan 2011 21:32:00 -0600, Pszemol wrote:
> [...]
    >Brzmi to dosyć skomplikowanie jak na urządzenie do kupienia w detalu
    >już za 300-400 dolców... ale kto wie, w sumie wszystko dziś takie tanie :-)

    Jesli wiertarka kosztuje 30zl, to trzy silniki moga kosztowac 30$ :-)

    Ale watpie, jesli bedzie komutatorowy, to pewnie znajdziesz
    tyrystor/triak, w lepszych modelach moze falownik.

    J.

  • 5. Data: 2011-01-02 20:44:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jesli wiertarka kosztuje 30zl, to trzy silniki moga kosztowac 30$ :-)
    >
    > Ale watpie, jesli bedzie komutatorowy, to pewnie znajdziesz
    > tyrystor/triak, w lepszych modelach moze falownik.

    Może masz rację :-)