    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Trawiarka - pompowanie płynu
    Date: Tue, 05 Mar 2013 01:44:02 +0100

    On 02.03.2013 22:23, Mario wrote:

    > Cieniutkie ścieżki prowadzone przez automat.

    Cieniutkie tam gdzie to konieczne. I dodajmy, że przez dobry automat.

    > I jeszcze pewnie ma przejść
    > testy EMC.

    Jeżeli chodzi o elektronikę to jeszcze ciagle jestem hobbystą, więc nie.
    Jak będzie musiało to się najwyżej zapakuje w metalizowaną obudowę i
    doda filtr na zasilaniu.

    > A w przypadku zlecenia do płytkarni przelotek nie trzeba
    > lutować.

    Taaa, tylko czekać. Albo płacić za pośpiech...

    Btw: wczoraj mi spieprzona metalizacja doprowadziła do upieczenia 4
    driverów.

    > Chociażby paproszki które będą leżały na płytce.

    Od tego jest napowietrzanie, żeby nie leżały. A paproszki to już owszem,
    widziałem - na płytce z gamy - zrobiły piękne zwarcie.

    > Może być 5 dni. A kiedyś też przerabiałem projektowanie pod kątem
    > ograniczeń wynikających z domowej technologii . W efekcie kurczowo
    > trzymałem się tht aby zamiast przelotek dało się wykorzystać piny
    > elementów.

    Ja używam smd, żeby w ogóle zminimalizować ilość otworów. Główny problem
    przy domowym wyrobie to, że przelotki muszą być duże, żeby bez
    kombinowania "trafić" warstwy. (Nie che mi się tracić czasu nawiercenie
    otworów, kalibrowanie, etc.)

    Topor daje radę - ostatnia płytka miała 6 przelotek z czego 2 konieczne
    i 4 dla lepszego prowadzenia masy/zegara.

    > To bez sensu. Jeśli projektujesz pod kątem przyszłej
    > produkcji na zewnątrz (choćby gołych płytek), to bez sensu jest stosować
    > w projekcie zasady wynikające z twojej (przykładowo)
    > żelazkowo-akwariowej technologii.

    Zgadza się. Z drugiej strony routowanie toporkiem to jakaś godzinka,
    więc w 4 godziny można mieć płytkę. Znaleźć błędy, poprawić, etc. Jak
    już będzie działać to do produkcji można zmienić parametry i zapuścić
    toporek jeszcze raz. ;)

    A i routowałem ręcznie takie potworki:
    http://grota.be/~michoo/smieci/leds.png
    http://grota.be/~michoo/smieci/rfm.png

    W obu przypadkach pierwsza wersja była zmontowana poprawnie, ale
    wymagała poprawek projektowych. Linie wewnętrzne w logo to 5 mils.
    Elementy 0806 albo 0604 zależnie co było w zapasach.

    Michoo