    From: ALGI <a...@N...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trasa Warszawa-Jastarnia - rozważania teoretyczne
    Date: Sun, 4 Apr 2010 23:27:26 +0200

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 22:02:52 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > ALGI <a...@N...o2.pl> writes:
    >
    > Jak nie ma korkow i jedziesz z szybkoscia zblizona do legalnej to na
    > autostradzie spalisz oczywiscie wiecej. 40 km/h szybciej robi duza
    > roznice. (*)

    No właśnie... załóżmy że jadę full legal 130km/h...
    Ale końcu jadę non stop na 5tym biegu... bez zwalniania i przyspieszania.

    Jadąc DK7 będzie wolniej ale co chwile redukcja i but aby wyprzedzić......
    co chwile zwalnianie przed foto, albo jakieś miejscowości i światła....
    albo się trafi jakiś traktor i nie będzie można wyprzedzić przez jakiś
    moment... tu będzie zdecydowanie więcej "przyspieszania" a to wiadomo że
    silnik musi rozbujać tą ponad tonę....

    Do tego zawsze jeździłem na Pb a teraz może pojadę na LPG więc będzie sporo
    taniej ;-)

    > Ale ja bym jechal autostrada tak czy owak. Z tym, ze jesli chcesz
    > jechac dziesiatka az pod Torun, to koniecznie dopytaj sie przed
    > wyjazdem o sytuacje - tam buduja A1 i moga byc utrudnienia. Zamiast
    > tego mozna pojechac do Grudziadza przez Rypin, boczne drogi, ale za to
    > bez korkow.

    To spodziewajcie się takiego pytania w czerwcu ;-)

    > MJ
    > (*) Swoja droga, sprawdzialem to na kilku samochodach, kilku
    > kierowcach i 2 polskich autostradach (A1 i A2): o ile jadac 100 km/h
    > "zwykla szosa" jestesmy bez przerwy wyprzedzani, 110 na szosie typu
    > gierkowka tez, o tyle jazda 135-140 km/h na autostradzie oznacza, ze
    > samemu trzeba wyprzedzac, a wyprzedzajacych mozna na palcach jednej
    > reki policzyc...

    Bo jakoś tak jest że 120km/h jest "najpopularniejszą" prędkością.... z tego
    co pamiętam to po prostu do tej prędkości wzrost spalania do prędkości
    dotarcia jest jakiś sensowny a już 140km/h daje minimalne oszczędności
    czasowe za to już o wiele większy wzrost spalania i się "nie
    kalkuluje".....
    Stąd podejrzewam że większość stara się w trasie jechać do 120km/h....
    Zauważyłem że większość osób które popylają po 180km/h po prostu nie płacą
    za paliwo tylko im firma płaci... większość to służbówki.....