  • 1. Data: 2010-10-09 17:38:43
    Temat: Tranzystor SMD czym zastąpić
    Od: jesień <j...@w...pl>

    W radiu marki GRUNDIG grzeją się dwa tranzystorki SMD w układzie zasilania,
    jeden załącza 5V na radio, drugi daje 5V na wyświetlacz LED, oznaczenie tych
    tranzystorów to BBH 43 lub BBH A5, czym je zastąpić?
    czy ewentualnie dorobić im chłodzenie ?

    oba tranzystory padają po kilku dniach użytkowania radia, to jakaś wada
    fabryczna, mam kilkanaście tych grundigów i we wszystkich to samo sie dzieje

    pzdr

  • 2. Data: 2010-10-11 05:59:14
    Temat: Re: Tranzystor SMD czym zastąpić
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >jeden załącza 5V na radio, drugi daje 5V na wyświetlacz LED, oznaczenie tych
    >tranzystorów to BBH 43 lub BBH A5, czym je zastąpić?

    Gdybyś podał rodzaj obudowy lub zdjęcia, byłoby łatwiej.
    --
    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2010-10-11 14:03:19
    Od: jesień <j...@w...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdybyś podał rodzaj obudowy lub zdjęcia, byłoby łatwiej.

    Q110 w prawym dolnym rogu
    i Q113

    http://img844.imageshack.us/img844/6997/fotka1j.jpg

  • 4. Data: 2010-10-11 14:52:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.10.2010 16:03, schrieb jesień:

    > Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Q110 w prawym dolnym rogu
    > i Q113
    >
    > http://img844.imageshack.us/img844/6997/fotka1j.jpg

    To może być coś, co jest zwane programmable unijunction transistor
    BRY61, sprawdź, czy by pasowało. Właściwie jest to tyrystor włączany od
    strony anody i stosowany jako przekaźnik z programowalnym (dzielnikiem
    napięcia) progiem.

    http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/16631/
    PHILIPS/BRY61.html

    Waldek