  • 1. Data: 2010-10-07 11:53:50
    Temat: darmowe IDE do Cortex M0 i M3
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ktoś używa tego środowiska i mógłby podzielić się jakimiś
    spostrzeżeniami/uwagami ?

    http://www.coocox.org/

    Pozdrawiam,
    Mariusz Ł.

  • 2. Data: 2010-10-08 22:14:21
    Temat: Re: darmowe IDE do Cortex M0 i M3
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-07 13:53 Mariusz Ł napisał(a):

    > czy ktoś używa tego środowiska i mógłby podzielić się jakimiś
    > spostrzeżeniami/uwagami ?
    >
    > http://www.coocox.org/

    To już nie można normalnie czyli Eclipse+gcc ? W czasach ARM7TDMI i
    ARM926EJS taka kombinacja u mnie się bardzo dobrze sprawdzała.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-10-08 23:37:47
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-09 00:14, Adam Dybkowski pisze:

    > To już nie można normalnie czyli Eclipse+gcc ? W czasach ARM7TDMI i
    > ARM926EJS taka kombinacja u mnie się bardzo dobrze sprawdzała.

    Pewnie można ale chciałoby się żeby to było ładnie zapakowane i
    przewiązane wstążeczką a nie zestaw do majsterkowania. Swoją drogą
    przyglądałem się temu coocox ze względu na ich RTOS ale wygląda na to,
    że zaraża aplikację GPLem.

    MD

  • 4. Data: 2010-10-09 09:13:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-09 01:37 Mario napisał(a):

> [...]
    > przewiązane wstążeczką a nie zestaw do majsterkowania. Swoją drogą
    > przyglądałem się temu coocox ze względu na ich RTOS ale wygląda na to,

    No to akurat jest problemem tylko przy wykorzystaniu komercyjnym.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-10-09 11:27:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-09 11:13, Adam Dybkowski pisze:

    > No to akurat jest problemem tylko przy wykorzystaniu komercyjnym.

    Zdarza się, że dla niektórych elektronika to coś więcej niż hobby :)

    MD

  • 6. Data: 2010-10-09 19:07:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-09 13:27 Mario napisał(a):

    > Zdarza się, że dla niektórych elektronika to coś więcej niż hobby :)

    Jasne. W mojej firmie mieliśmy własny RTOS (m.in. też na ARMy) i nie
    było takiego problemu. A nawet darmowe narzędzia (gcc) nie ograniczały
    wykorzystania w celach stricte komercyjnych. Natomiast dawcą niektórych
    kawałków potrzebnego później do innych celów kodu (nie samego jądra
    systemu) był Free BSD, któremu biję pokłony za założenia licencji BSD. I
    oczywiście pochodnych też (Apache, MIT). :-)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-10-09 19:58:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-09 21:07, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > systemu) był Free BSD, któremu biję pokłony za założenia licencji BSD. I
    > oczywiście pochodnych też (Apache, MIT). :-)

    FreeRtos nie zmusza na szczęście do publikacji własnego kodu o ile nie
    dubluje funkcjonalności zawartych w systemie. Ostatnio go próbuję
    wykorzystywać.
    Na licencji BSD-like jest TNKernel Jurija Tiomkina. Wydaje się dość
    sensowny ale nie miałem czasu go spróbować.

    MD

  • 8. Data: 2010-10-09 20:06:23
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2010-10-09 01:37, Mario pisze:

> [...]
    wstążeczką a nie zestaw
    > do majsterkowania. Swoją drogą przyglądałem się temu coocox ze względu na ich RTOS

    CoOS jest udostępniany na licencji BSD:
    http://www.coocox.org/Forum/topic.php?id=283

  • 9. Data: 2010-10-09 20:38:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-09 22:06, Elektrolot pisze:

    > CoOS jest udostępniany na licencji BSD:
    > http://www.coocox.org/Forum/topic.php?id=283

    Świetnie. Szkoda tylko, że jak ja szukałem RTOSa to było:
    "The Software is made available to you for your personal, non-commercial
    use only."
    Teraz piszą:
    "The conditions that in the "CooCox CoOS's TERMS AND CONDITIONS.pdf" is
    the old description"
    Szkoda bo teraz chyba nie bedzie mi się chciało przenośić na CoOsa.

    MD

  • 10. Data: 2010-10-11 05:52:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > No to akurat jest problemem tylko przy wykorzystaniu komercyjnym.

    Trochę przesada. Może to być przeszkodą przy aplikacjach na rynek masowy,
    ale dla dedykowanego klienta już niekoniecznie.