  • Data: 2020-07-22 14:08:07
    Temat: Re: Transformator oparty na potencjale wektorowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rf92ad$2tsd5$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    Piotr Gałka wrote:

    >Ja też nie zamierzam udawać eksperta, ale dla mnie jest to kolejny
    >krok na drodze odchodzenia od prostacko uproszczonej wiedzy z
    >podręczników.

    >Najpierw dowiedziałem się, że w rzeczywistym transformatorze strumień
    >zależy od prądu obciążenia.

    Ale malejaco ?
    Bo im wiekszy prad, tym wieksze spadki napiecia i tym mniejszy SEM
    trzeba wygenerowac po pierwotnej stronie.

    >Potem, że zmiana strumienia magnetycznego przepływającego przez
    >uzwojenie wtórne nie jest konieczna do transferu energii ze sporą
    >sprawnością (transformator parameryczny,
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Parametric_transforme
    r, dostępne w
    >handlu

    Hm, z opisu wynika, ze to jednak zmiana strumienia, tzn tak to
    rozumiem
    "This can be accomplished by for example modulating the saturation of
    the core by means of an applied variable magnetic field."

    Ale "It works even if primary and secondary windings magnetic coupling
    is zero (when the fluxes are mutually orthogonal) (Burian 1972, p.
    278). "
    hm, jesli nie sa sprzezone ... to jak sie zmienia pobor mocy po
    stronie zasilajacej ?

    >http://www.waynekirkwood.com/images/pdf/Paraformer_
    Newark_1970_Catalog_Page_252.pdf

    Ciekawe. Moduluje im prad wyjsciowy ?
    I wychodzi z tego prostownik ?

    >Teraz odkryłem, że tego strumienia w ogóle nie musi być w pobliżu
    >uzwojenia wtórnego, które może wręcz być szczelnie zamknięte w
    >metalowej puszce.

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z ta puszka, ale przeciez to od dawna
    wiadomo.
    Wez jakis duzy rdzen, np toroid, nawin pare zwojow z duzym odstepem od
    zelaza ... pole magnetyczne w drucie slabe, czy wrecz zerowe, a
    napiecie sie indukuje ...

    >Chciałbym móc dokładniej zapoznać się z zaawansowaną elektrodynamiką,
    >może w innym życiu... :-(

    A to chyba jeszcze elektrodynamika klasyczna ...

    J.