-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
Date: Mon, 3 May 2010 18:04:02 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 59
Message-ID: <hrms5p$14o$1@news.onet.pl>
References: <hrhm2m$ro8$1@inews.gazeta.pl> <hria2s$gt4$1@news.onet.pl>
<hriaan$16u$2@inews.gazeta.pl> <hrjr1f$ptp$1@news.onet.pl>
<hrk9gg$epm$1@inews.gazeta.pl> <hrm0e0$h69$1@news.onet.pl>
<hrm5o9$r55$1@inews.gazeta.pl> <hrm9mf$75p$1@news.onet.pl>
<hrmc32$iio$1@inews.gazeta.pl> <hrmgne$1db$1@news.onet.pl>
<hrmn1p$ndo$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: dxt74.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1272902649 1176 83.22.105.74 (3 May 2010 16:04:09 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 May 2010 16:04:09 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277156
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości
news:hrmn1p$ndo$1@inews.gazeta.pl...
> I zmienia to w jakikolwiek fakt, że im większa prędkość, tym gorzej dla
> zderzających się?
Jest to chyba na tyle oczywiste, że chyba nie trzeba tego tłumaczyć.
Tak więc nie dyskutujmy o tym, bo jest to oczywiste, że im większa prędkość
tym większe skutki zderzenia.
> Poza tym walczysz z własnym twierdzeniem - postawiłeś tezę i mimo, iż nikt
> jej nie neguje, gorączkowo jej bronisz.
Skoro się zgadzasz z moim twierdzeniem to dlaczego nie potrafisz przyznać mi
racji w sposób jednoznaczny, a wczesniej temu zaprzeczyłeś i nadal
zaprzeczasz piszac "Kiedy to święte słowa!" ?
Pisałeś o wzroście prędkości na skutek sumy prędkości jadących na przeciwko
siebie pojazdów, co do której tłumaczyłem, że nie ma aż tak istotnego
znaczenia, bo skutki zderzenia będą zbliżone do zderzeania każdego z
pojazdów ze stałą przeszkodą z prędkością bliską połowie sumy tych
prędkości.
Tak więc nie dyskutujemy tu o zależności przyczynowo-skutkowej wzrostu
prędkości na skutki wypadku, bo jest to zbyt oczywiste, ale różnicy w
skutkach wypadku na skutek sumowania się prędkości dwóch zderzających się
pojazdów.
>> Jak widać teraz "odwracasz kota ogonem". Oto Twoja wcześniejsza
>> wypowiedź, która jednoznacznie świadczy, że rozmawiamy o tym samym czyli
>> o różnicy wektorowej prędkości dwóch zderzających się samochodów: "Jedno
>> auto jedzie 100, drugie auto jedzie 100, zderzają się, to nie ma bata, by
>> prędkość zderzenia wynosiła 100."
>
> Kiedy to święte słowa!
W tym jest rzecz, że nie są to "święte słowa" i tu nie masz racji, bo może
być tak, że każdy z pojazdów może odnieść skutki jak przy zderzeniu ze stałą
przeszkodą z prędkością 100km/h, może też być tak, ze jeden z pojazdów może
odnieść większe, a drugi mniejsze skutki (jak przy zderzeniu z prędkością
mniejszą niż 100), ale także i obydwa pojazdy mogą odnieść skutki mniejsze
jak przy zderzeniu każdego z nich z prędkością 100 z nieruchomą przeszkodą.
Tak więc jesteś w błędzie :)
Reasumując podobne skutki zderzenia uzyskamy zderzając ze stałą przeszkodą
samochód jadący z prędkością 100km/h jak i zderzając dwa identyczne
samochody jadące na przeciw siebie z prędkościami po 100km/h każdy i
zderzającymi się dokładnie centralnie w osi poruszania się. Ponadto w czasie
zderzenia niecentralnie tzn. nie w tej samej osi poruszania się obydwu
samochodów, część energii zderzenia zostanie zachowana powodując dalsze
poruszanie się pojazdów po zmienionej trajektorii.
> Bo nie będzie równa 100!
Z pewnością to tylko nie będą skutki zbliżone do uderzenia samochodu w stałą
przeszkodę jadącego z prędkością 200km/h.
Mogą być takie same jak podczas uderzenia jednego z samochodów w stałą
przeszkodę jadącego z prędkościa 100km/h, mogą być mniejsze oraz większe,
ale nigdy nie osiągną skutków zderzenia tego samochodu ze stałą przeszkodą
jadącego z prędkością 200km/h, nawet gdyby jednym z pojazdów był czołg czy
walec.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.10 18:49 .Peeter
- 03.05.10 19:29 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 03.05.10 21:13 Artur 'futrzak' Maśląg
- 03.05.10 21:35 Olek
- 03.05.10 23:19 r...@p...onet.pl
- 04.05.10 10:25 J.F.
- 04.05.10 10:46 Artur\(m\)
- 04.05.10 10:54 Artur\(m\)
- 04.05.10 11:53 Arek (G)
- 04.05.10 12:40 kamil
- 04.05.10 16:47 Jakub Witkowski
- 04.05.10 16:48 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 04.05.10 16:50 Jakub Witkowski
- 04.05.10 17:10 Raf :-)
- 04.05.10 17:15 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=