eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTragiczny wypadek ... ku przestrodze :(Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
    Date: Mon, 3 May 2010 18:04:02 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 59
    Message-ID: <hrms5p$14o$1@news.onet.pl>
    References: <hrhm2m$ro8$1@inews.gazeta.pl> <hria2s$gt4$1@news.onet.pl>
    <hriaan$16u$2@inews.gazeta.pl> <hrjr1f$ptp$1@news.onet.pl>
    <hrk9gg$epm$1@inews.gazeta.pl> <hrm0e0$h69$1@news.onet.pl>
    <hrm5o9$r55$1@inews.gazeta.pl> <hrm9mf$75p$1@news.onet.pl>
    <hrmc32$iio$1@inews.gazeta.pl> <hrmgne$1db$1@news.onet.pl>
    <hrmn1p$ndo$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dxt74.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1272902649 1176 83.22.105.74 (3 May 2010 16:04:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 3 May 2010 16:04:09 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277156
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości
    news:hrmn1p$ndo$1@inews.gazeta.pl...

    > I zmienia to w jakikolwiek fakt, że im większa prędkość, tym gorzej dla
    > zderzających się?

    Jest to chyba na tyle oczywiste, że chyba nie trzeba tego tłumaczyć.
    Tak więc nie dyskutujmy o tym, bo jest to oczywiste, że im większa prędkość
    tym większe skutki zderzenia.

    > Poza tym walczysz z własnym twierdzeniem - postawiłeś tezę i mimo, iż nikt
    > jej nie neguje, gorączkowo jej bronisz.

    Skoro się zgadzasz z moim twierdzeniem to dlaczego nie potrafisz przyznać mi
    racji w sposób jednoznaczny, a wczesniej temu zaprzeczyłeś i nadal
    zaprzeczasz piszac "Kiedy to święte słowa!" ?
    Pisałeś o wzroście prędkości na skutek sumy prędkości jadących na przeciwko
    siebie pojazdów, co do której tłumaczyłem, że nie ma aż tak istotnego
    znaczenia, bo skutki zderzenia będą zbliżone do zderzeania każdego z
    pojazdów ze stałą przeszkodą z prędkością bliską połowie sumy tych
    prędkości.
    Tak więc nie dyskutujemy tu o zależności przyczynowo-skutkowej wzrostu
    prędkości na skutki wypadku, bo jest to zbyt oczywiste, ale różnicy w
    skutkach wypadku na skutek sumowania się prędkości dwóch zderzających się
    pojazdów.

    >> Jak widać teraz "odwracasz kota ogonem". Oto Twoja wcześniejsza
    >> wypowiedź, która jednoznacznie świadczy, że rozmawiamy o tym samym czyli
    >> o różnicy wektorowej prędkości dwóch zderzających się samochodów: "Jedno
    >> auto jedzie 100, drugie auto jedzie 100, zderzają się, to nie ma bata, by
    >> prędkość zderzenia wynosiła 100."
    >
    > Kiedy to święte słowa!

    W tym jest rzecz, że nie są to "święte słowa" i tu nie masz racji, bo może
    być tak, że każdy z pojazdów może odnieść skutki jak przy zderzeniu ze stałą
    przeszkodą z prędkością 100km/h, może też być tak, ze jeden z pojazdów może
    odnieść większe, a drugi mniejsze skutki (jak przy zderzeniu z prędkością
    mniejszą niż 100), ale także i obydwa pojazdy mogą odnieść skutki mniejsze
    jak przy zderzeniu każdego z nich z prędkością 100 z nieruchomą przeszkodą.
    Tak więc jesteś w błędzie :)
    Reasumując podobne skutki zderzenia uzyskamy zderzając ze stałą przeszkodą
    samochód jadący z prędkością 100km/h jak i zderzając dwa identyczne
    samochody jadące na przeciw siebie z prędkościami po 100km/h każdy i
    zderzającymi się dokładnie centralnie w osi poruszania się. Ponadto w czasie
    zderzenia niecentralnie tzn. nie w tej samej osi poruszania się obydwu
    samochodów, część energii zderzenia zostanie zachowana powodując dalsze
    poruszanie się pojazdów po zmienionej trajektorii.

    > Bo nie będzie równa 100!

    Z pewnością to tylko nie będą skutki zbliżone do uderzenia samochodu w stałą
    przeszkodę jadącego z prędkością 200km/h.
    Mogą być takie same jak podczas uderzenia jednego z samochodów w stałą
    przeszkodę jadącego z prędkościa 100km/h, mogą być mniejsze oraz większe,
    ale nigdy nie osiągną skutków zderzenia tego samochodu ze stałą przeszkodą
    jadącego z prędkością 200km/h, nawet gdyby jednym z pojazdów był czołg czy
    walec.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: