  • 1. Data: 2011-01-17 20:50:14
    Temat: Trójnik do anteny satelitarnej - problem/zepsucie
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    Zakupiłem dziś trójnik do anteny aby rozszerzyć zakres oglądania TV nie
    tylko na jednym piętrze. Dotychczas zawsze przepinałem przewód za pomocą
    złączki. Trójnik po podłączeniu nie przesyłał sygnału. Dla pewności
    wziąłem miernik uniwersalny, wepchnąłem druciki do środka i
    nasłuchiwałem czy brzęczyk w mierniku wydaje z siebie pisk. Niestety
    brak. Nasuwa się myśl czy trójnik jest walnięty? Zaglądnąć do środka nie
    zaglądnę gdyż się nie da - trójnik jest zaprasowywany. Poniżej dla
    ciekawskich odnośniki do zdjęć tegoż trójnika. Kosztował 12 zł. Jakieś
    rady? Wymienić mi tylko pozostaje czy może jest jakiś szkopuł którego
    nie przewidziałem.

    http://wstaw.org/m/2011/01/17/17012011172.jpg
    http://wstaw.org/m/2011/01/17/17012011171.jpg

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-17 21:11:33
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Antoni" <b...@b...brak> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdjęć tegoż trójnika. Kosztował 12 zł. Jakieś rady? Wymienić mi tylko
    > pozostaje czy może jest jakiś szkopuł którego nie przewidziałem.

    To nie jest trójnik do anteny satelitarnej - zakres 5-1000MHz ( sateliarna
    jest powyżej 1000MHz) i może nie przewodzić prądu.

    K.

  • 3. Data: 2011-01-17 21:48:55
    Temat: Re: Tr?jnik do anteny satelitarnej - problem/zepsucie
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    > To nie jest tr?jnik do anteny satelitarnej - zakres 5-1000MHz ( sateliarna
    > jest powy?ej 1000MHz) i mo?e nie przewodzi? pr?du.

    Ale jeśli podłączyłem omomierz na wejściu i na poszczególnych wyjściach
    nie było zwarcia to coś jest nie tak?

  • 4. Data: 2011-01-17 22:00:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-01-17 22:48, Antoni pisze:

    > Ale jeśli podłączyłem omomierz na wejściu i na poszczególnych wyjściach
    > nie było zwarcia to coś jest nie tak?

    Umiesz czytać? Jak byk jest napisane zakres częstotliwości 5-1000MHz.
    Musiałbyś mieć omomierz dający prąd 5MHz żeby obserwować zwarcie. Taki
    pseudo-wobuloskop. Normalnie omomierze testują układ prądem stałym.

  • 5. Data: 2011-01-17 22:01:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-01-17 21:50, Antoni pisze:
    > Zakupiłem dziś trójnik do anteny aby rozszerzyć zakres oglądania TV nie
    > tylko na jednym piętrze.

    1. Nie ma trójników SAT.

    2. Załóżmy że byś taki trójnik miał. I co? Podłączyłbyś drugi tuner, a
    potem kolejny post na grupę "Dlaczego to nie działa?"

    Potrzebujesz konwertera TWIN. Nie kosztuje strasznych pieniędzy i nie
    dziaduj z jakimiś splitterami.

  • 6. Data: 2011-01-17 22:02:10
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Antoni wrote:

    > Ale jeśli podłączyłem omomierz na wejściu i na poszczególnych wyjściach
    > nie było zwarcia to coś jest nie tak?

    Tak. Zrozumienie, co ci kolega napisał. Nie musi być przejścia na DC. Nawet
    jest bardzo prawdopodobne, że go tam nie ma. Kupiłeś nie to, co trzeba.
    Zresztą, jak masz 2 odbiorniki satelitarne to łączenie trójnikiem nie jest
    najlepszym rozwiązaniem.

    Waldek

  • 7. Data: 2011-01-17 22:13:31
    Od: Antoni <b...@b...brak>

> [...]
    > Zresztą, jak masz 2 odbiorniki satelitarne to łączenie trójnikiem nie jest

    Skoro nie ma przejścia to na jakiej to zasadzie działa i do czego służy.
    W sklepie RTV/AGD powiedziano mi że jest to do satelity w takim razie
    zgłupiałem teraz. Nie jestem elektrykiem myślałem cały czas że to działa
    na takiej zasadzie jak trójnik do gniazdka elektrycznego. W takim razie
    jak mogę rozdzielić sygnał na 3 przewody. Za dnia oglądam TV w
    warsztacie a wieczorem w domu. Posiadam dwa dekodery są podpięte do
    jednego przewodu trójnik by mi pozwalał uniknąć każdego dnia wpinania do
    przedłużki.

  • 8. Data: 2011-01-17 22:24:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Antoni wrote:

> [...]
    > warsztacie a wieczorem w domu. Posiadam dwa dekodery są podpięte do
    > jednego przewodu trójnik by mi pozwalał uniknąć każdego dnia wpinania do

    Niestety nie każdy musi się znać na wszystkim. A działa do normalnych anten
    telewizyjnych i kabla TV do rozdzielenia sygnału na 2 telewizory.
    A sygnał na 2 przewody możesz rozdzielić przełącznikiem do sygnałów
    satelitarnych. Trójnikiem nie zrobisz, bo tunery będą się gryzły. Albo daj,
    jak już ci ktoś napisał, twin-LNB i będziesz mógł nawet oglądać i tu, i tam.

    Waldek

  • 9. Data: 2011-01-17 22:36:15
    Temat: Re: Trojnik do anteny satelitarnej - problem/zepsucie
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > a wieczorem w domu. Posiadam dwa dekodery są podpięte do jednego przewodu
    > trójnik by mi pozwalał uniknąć każdego dnia wpinania do przedłużki.
    Ten rozdzielacz jest do sygnału z tv kablowej/naziemnej, a nie sateliarnej.
    W dodatku nie przewodzi prądu stałego , więc antena naziemna z zasilaczem
    nie będzie działać.
    Sygnału sat nie możesz w prosty sposób rozdzielić - jak masz dwa tunery ,
    to musisz kupić konwerter typu twin z dwoma wyjściami i każde wyjście
    podłączyć osobno z konkretnym tunerem. Taki konwerter daje to , że talerz
    masz jeden, a nie dwa.

    Pzykładowy konwerter :

    http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_twin_o
    pticum-orton_ltp-04h_premium_0_1db_A9842.htm

    Pozdrawiam
    K.

  • 10. Data: 2011-01-17 22:57:36
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    > Sygna?u sat nie mo?esz w prosty spos?b rozdzieli? - jak masz dwa tunery ,
    > to musisz kupi? konwerter typu twin z dwoma wyj?ciami i ka?de wyj?cie
    > pod??czy? osobno z konkretnym tunerem. Taki konwerter daje to , ?e talerz
    > masz jeden, a nie dwa.

    Taki konwerter już posiadam ale inni domownicy z niego korzystają. Tzn.
    na piętro idzie jeden przewód z konwertera do dekodera (pierwszy
    abonent) a na parter drugi gdzie jest też dekoder na innego abonenta.

    Może objaśnię co chcę zrobić dokładniej. W ramach abonamentu wymieniono
    mi dekoder na HD stary zostawiono i już działa 4 m-ce nie wyłączyli go a
    jeśli to i tak jakieś tam kanały będę miał. Więc sobie zakupiłem
    telewizor do warsztatu, dodatkowy przewód i złączkę do kabla:
    http://wstaw.org/m/2011/01/17/17012011173.jpg

    I teraz gdy idę pracować do warsztatu wypinam przewód ze złączki idący
    do dekodera w pomieszczeniu i podpinam do przewodu który idzie do
    warsztatu. I tak co dzień. Chciałem sobie "udogodnić" i kupiłem trójnik
    myśląc że uniknę przepinania co jednak okazało się błędem. Więc jest
    jakaś na to rada? Ostatecznie zostanie tak jak jest ale nie po to jest
    myśl techniczna by z niej nie korzystać :)