  • 1. Data: 2011-01-21 17:23:38
    Temat: Toyota - ktoś u góry naprawdę ich nie lubi...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Albo oni po prostu zadufani w urban legend o niezawodności Toyot taką
    fuszerkę odstawiają. Po wszystkich problemach jest kolejny, tym razem z
    ksenonami:
    http://www.autoblog.com/2011/01/21/toyota-settles-pr
    ius-headlight-lawsuit-could-pay-tens-of-milli/

    No i Priusy będą jeszcze droższe... Trzeba będzie wmówić kolejnym milionom
    lemmingów jakie to one cholernie ekologiczne są i takie tam inne bajki.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 2. Data: 2011-01-22 17:50:24
    Temat: Re: Toyota - ktoś u góry naprawdę ich nie lubi...
    Od: JAM <j...@y...com>

    > No i Priusy będą jeszcze droższe... Trzeba będzie wmówić kolejnym milionom
    > lemmingów jakie to one cholernie ekologiczne są i takie tam inne bajki.

    A nie sa ekologiczne ? A cena bedzie taka jaka zechce klient zaplacic.
    Na razie wmawia sie lemingom, ze diesel oszczedza rope naftowa. To
    dopiero jest niezla bajka. Paliwozerny amerykanski krazownik zuzywa
    mniej wiecej tyle samo surowej ropy naftowej co przecietny dieslowski
    samochod.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 3. Data: 2011-01-24 11:00:52
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-01-22 17:50, JAM pisze:
    > Paliwozerny amerykanski krazownik zuzywa
    > mniej wiecej tyle samo surowej ropy naftowej co przecietny dieslowski
    > samochod.

    Mógłbyś wyjaśnić? Chodzi o to, że z jednostki surowej ropy uzyskuje się
    więcej bezyny, niż ON?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2011-01-25 04:40:18
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 24, 5:00 am, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > M g by wyja ni ? Chodzi o to, e z jednostki surowej ropy uzyskuje si
    > wi cej bezyny, ni ON?
    >
    > Pozdr,
    > --
    > L E P E K    Pruszcz   Gda ski
    > no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    > Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
    > Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

    Dokladnie tak.
    Z jednej barykli ropy naftowej uzyskuje sie w czasie przerobki w
    rafinerii 68 litrow benzyny i zaledwie 34 litry oleju napedowego.

    JAM

  • 5. Data: 2011-01-25 08:33:22
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Dokladnie tak.
    > Z jednej barykli ropy naftowej uzyskuje sie w czasie przerobki w
    > rafinerii 68 litrow benzyny i zaledwie 34 litry oleju napedowego.

    Nie wiem jak teraz ale mnie uczyli że ON jest uzyskiwany w niższej
    frakcji więc i więcej go jest niż etyliny która jest uzyskiwana z
    wyższej frakcji ale może teraz i frakcje są inne :) świat schodzi na psy

  • 6. Data: 2011-01-25 10:42:47
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-01-25 08:33, szymo pisze:

    > Nie wiem jak teraz ale mnie uczyli że ON jest uzyskiwany w niższej
    > frakcji więc i więcej go jest niż etyliny która jest uzyskiwana z
    > wyższej frakcji ale może teraz i frakcje są inne :) świat schodzi na psy

    Polibudy to ja nie kończyłem (nawet nie zaczynałem), ale to, że "coś"
    jest uzyskiwane z wyższej frakcji to oznacza chyba jedynie tyle, że to
    "coś" ma niższą temperaturę wrzenia. I tego "czegoś" w mieszaninie,
    roztworze, czy jak to się tam nazywa może być zarówno mniej, jak i
    więcej. Ot np. taki roztwór alkoholu w wodzie może być 15% (ale to bez
    sensu przecież ;P), jak i 85%.

    Pozdr,

  • 7. Data: 2011-01-25 11:06:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 10:42:47 +0100, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > roztworze, czy jak to się tam nazywa może być zarówno mniej, jak i
    > więcej. Ot np. taki roztwór alkoholu w wodzie może być 15% (ale to bez

    to też, ale głównie chodzi o to, że nie tylko ON i benzynę produkuje się z
    surowej ropy. Produkuje się również 3/4 otaczającego nas świata, łącznie z
    ubraniami, jedzeniem i lekami. W tym większość plastikow.
    Natomiast w celu zrównoważenia produkcji jedzenia z ropy, część ON i benzyn
    produkuje się z jedzenia. W zasadzie jest już prawie że niemożliwe
    zakupienie czystego ON, zawsze zawiera on mniejsze lub większe dodatki
    olejów roślinnych i innych składników.
    Przypomnę, że pan Diesel zbudował swój silnik do pracy na pyle węglowym i
    dopiero później zauważył, że na paliwach płynnych też może. W zasadzie
    diesel pojedzie na każdym badziewiu - oczywiście common rail trochę
    komplikuje sprawę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2011-01-25 11:08:04
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Nie wiem jak teraz ale mnie uczyli że ON jest uzyskiwany w niższej
    > frakcji więc i więcej go jest niż etyliny która jest uzyskiwana z
    > wyższej frakcji ale może teraz i frakcje są inne :) świat schodzi na psy

    Zapewniam cie, ze etyliny w barylce ropy jest 0 (zero) litrow.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2011-01-25 11:10:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 08:50:24 -0800 (PST), JAM napisał(a):

> [...]
    > dopiero jest niezla bajka. Paliwozerny amerykanski krazownik zuzywa
    > mniej wiecej tyle samo surowej ropy naftowej co przecietny dieslowski

    Taa.. a Lit do baterii leży po prostu odłogiem i zaśmieca ulice, więc
    produkcja Priusów i Tesli po prostu oczyszcza środowisko?
    Nie wspominając o tabunie rzadkich pierwiastków używanych w całej produkcji

    A nawet pomijając to - są już nawet silniki benzynowe oferujące podobne
    spalanie do Priusa, żeby nie szukać daleko - Aygo/107/C1 mają spalanie
    nawet lepsze od Priusa. Fakt, są mniejsze, ale większość Priusów i tak wozi
    tylko jednego pasażera.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2011-01-25 11:27:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-25 04:40, JAM pisze:

    > Z jednej barykli ropy naftowej uzyskuje sie w czasie przerobki w
    > rafinerii 68 litrow benzyny i zaledwie 34 litry oleju napedowego.

    Ale jakiej ropy? Lekkiej, cięzkiej? Wenezuelskiej, syberyjskiej, bliskowschodniej?