    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Toyota - ktoś u góry naprawdę ich nie lubi...
    Date: Tue, 25 Jan 2011 10:06:28 +0000

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 10:42:47 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Polibudy to ja nie kończyłem (nawet nie zaczynałem), ale to, że "coś"
    > jest uzyskiwane z wyższej frakcji to oznacza chyba jedynie tyle, że to
    > "coś" ma niższą temperaturę wrzenia. I tego "czegoś" w mieszaninie,
    > roztworze, czy jak to się tam nazywa może być zarówno mniej, jak i
    > więcej. Ot np. taki roztwór alkoholu w wodzie może być 15% (ale to bez
    > sensu przecież ;P), jak i 85%.

    to też, ale głównie chodzi o to, że nie tylko ON i benzynę produkuje się z
    surowej ropy. Produkuje się również 3/4 otaczającego nas świata, łącznie z
    ubraniami, jedzeniem i lekami. W tym większość plastikow.
    Natomiast w celu zrównoważenia produkcji jedzenia z ropy, część ON i benzyn
    produkuje się z jedzenia. W zasadzie jest już prawie że niemożliwe
    zakupienie czystego ON, zawsze zawiera on mniejsze lub większe dodatki
    olejów roślinnych i innych składników.
    Przypomnę, że pan Diesel zbudował swój silnik do pracy na pyle węglowym i
    dopiero później zauważył, że na paliwach płynnych też może. W zasadzie
    diesel pojedzie na każdym badziewiu - oczywiście common rail trochę
    komplikuje sprawę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel