  • 31. Data: 2010-05-25 11:12:38
    Temat: Re: Toyota Prius
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:htg3vr$l8i$1@inews.gazeta.pl...

    > Predkosc to jedno, ale zona ma firmowe 318 i kilka razy tym jechalismy w
    > jakas dluzsza wycieczke, jakas ekologiczna wersja z start-stopem silnika i
    > innymi wynalazkami. Do miasta nadaje sie dobrze, ale rozpedzenie sie z 50
    > do 70mph zajmuje naprawde dluga chwile, wlaczanie sie do ruchu ze zjazdu w
    > godzinach szczytu to ciekawe przezycie. :)

    Z ciekawosci zapytalem jakie ma srednie spalanie - wg komputera w tym
    miesiacu 40.3MPG, a jezdzi bardzo spokojnie i 75% w trasy. Sasiada Mazda 6
    diesel 180KM bez problemu wyciaga ponad 45MPG, a jest zdecydowanie bardziej
    dynamiczna i lepiej wyposazona w tej samej cenie..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 32. Data: 2010-05-25 14:30:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > I ktos na tyle glupi, zeby uwierzyc ze bezwypadkowe auto z malym
    > przebiegiem po sciagnieciu do polski jest tansze, niz w Niemieckiej
    > gazecie z ogloszeniami, bedzie mial na tyle rozumu zeby poczytac troche o
    > bateriach w Priusie?

    Zużywające się akumulatory to już dziś jednak wiedza powszechna,
    nie trzeba geniusza aby to wiedzieć...

    > Predzej nie kupuje, bo Krycha slyszala jak Mietek dowiedzial sie od
    > Gozdzikowej, ze baterie 3 lata wytrzumuja. Pamietasz legendy o japonskich
    > silnikach w latach 90-tych, ktore byly ponoc nitowane i nienaprawialne? :)

    Nie, nie słyszałem...

  • 33. Data: 2010-05-25 18:04:14
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    kamil pisze:

    > Edynburg jest 5 na liscie najbardziej zakorkowanych miast w europie,
    > przejezdzam codziennie przez centrum mloda do przedszkola podrzucic i do
    > pracy w sumie 10 mil w jedna strone. 14 litrow i kropli wiecej nie chce
    > spalic w trybie nie-scigam-sie-spod-swiatel. Widze, ze dobrze wybralem
    > auto rodzinne zamiast Sharana. ;)

    Widac te Saharany felerne ;) Albo ja mowie o samym miescie a Ty wliczasz
    w to rowniez "trase"? Moje auto jezdzi 3-4 km rano i 3-4 km popoludniu.
    Do tego jakies zakupy 2-3 km. Wiec wciaz zimny silnik. Twoje 14 to raz
    Rover 1.4 mi zima spalil (liczone od tankowania do tankowania) ;)

> [...]
    > 50 do 70mph zajmuje naprawde dluga chwile, wlaczanie sie do ruchu ze
    > zjazdu w godzinach szczytu to ciekawe przezycie. :)

    Mozecie mi od dzis mowic "kapelusz" ;)

    > Podjedz do swojego mechanika i zapytaj o koszty czesci moze?

    Na najprostsze rozwiazania natrudniej wpasc :) Wysle ojca do naszego
    polskiego mechanika, bo do niego mam zaufanie.

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 34. Data: 2010-05-25 18:06:28
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    kamil pisze:
> [...]
    > 6 diesel 180KM bez problemu wyciaga ponad 45MPG, a jest zdecydowanie
    > bardziej dynamiczna i lepiej wyposazona w tej samej cenie..

    O zesz... to u mnie dzis jak tankowalem, po wyjezdzeniu zbiornika, bylo
    25mpg. Caly zbiornik w miescie.
    Jak jade z Letterkenny do Dublina (Finglas, wiec bez pchania sie przez
    miasto i raczej wtedy kiedy M50 jest luzna) to wychodzi 31-32mpg.

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 35. Data: 2010-05-25 19:58:27
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 18:40:23 -0500, Pszemol napisał(a):

    > A możesz to przetłumaczyć na język zrozumiały dla przeciętnego zjadacza
    > chleba? ;-)
    Ale ktora czesc? Bo jezeli idzie o druga, to sterowanie fazami rozrzadu
    pozwala na uzycie cyklu Atkinsona w normalnym silniku. Dla przypomnienia
    - w tym cyklu zawor dolotowy pozostaje otwarty przez czesc suwu
    sprezania, pozwalajac na wypchniecie czesci ladunku do dolotu. Nie trzeba
    wtedy dlawienia przepustnica, wiec w zakresie niskich obciazen rosnie
    sprawnosc.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 36. Data: 2010-05-25 20:00:07
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 18:44:24 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Bez względu na to czy była kraksa czy jej nie było, masz stare baterie i
    > już.
    Tojki RAV4 EV do dzisiaj jezdza na swoich battpackach NiMH. Mozna
    poszukac, ile im ubylo pojemnosci.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 37. Data: 2010-05-25 20:34:17
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    > Musisz porównywać auta tego samego rocznika, z tym samym
    > przebiegiem (zakładając że nikt nie grzebał w liczniku) i w tym
    > samym stanie estetycznym (stłuczki? rdza? siedzenia podarte?).
    > No i - co chyba najważniejsze, porównywać auta tej samej wielkości.
    > Jaki rozstaw osi ma Prius a jaki Skoda Octavia? Sprawdzałeś ?
    > Jaką te auta mają pakowność bagażnika? Maksymalne obciążenie?
    > Osiągi?

    Jak juz pisalem, skupiasz sie na elemencie, ktory w tej dyskusji nie
    jest dla mnie wazny. Ceny modeli i ich wyposazenie moge porownac sobie
    sam, bez pomocy otoczenia.

    > Nie znam dobrze europejskiego rynku marek i modeli - sam musisz
    > wybrać podobne auto do Priusa. Zacznij od porównania rozstawu
    > osi, bo ten parametr decyduje najbardziej o wielkości auta i miejsca
    > w środku.

    Wazne sa tej odczucia subiektywne - wiec Twoim zdaniem bardziej Octavia
    czy bardziej Golf?

    > Wiesz ile na paliwo wydajesz rocznie czy nie wiesz?
    > Let's keep it simple... bez zgadywanek i domysłów.

    Wiem. Kolekcjonuje rachunki, ale ... do porownania tych danych nie
    potrzebuje pomocy grupy.

    > To znaczy ile? Potrafisz przytoczyć sumę jaką wydałeś w 2009 roku?
    > Albo przynajmniej ocenić liczbę przejechanych km/mil?

    j.w.

    > Nie rozumiesz aury jaka otacza Priusy i ich właścicieli. Prius to symbol.
    > Symbol nowoczesności, ekologii, troski o Ziemię i "carbon footprint".
    > Ludzie robią mnóstwo głupich rzeczy dla poprawienia swego image :-)
    > Z nieracjonalnymi wyborami przy zakupie drogiego auta które nigdy
    > nie zarobi oszczędnościami na spalaniu na swoją cenę włącznie :-)

    No chyba faktycznie nie rozumiem ;)

    > Sprawdziłeś już kwestię baterii? ich gwarancji dla 2-giego właściciela?
    > Wpływu ich starzenia się na ekonomikę spalania benzyny? Bez tego
    > chyba dalsze wałkowanie tematu ma mały sens...

    Mialem nadzieje dowiedziec sie tego od grupowiczow.

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 38. Data: 2010-05-27 12:19:58
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    > Na najprostsze rozwiazania natrudniej wpasc :) Wysle ojca do naszego
    > polskiego mechanika, bo do niego mam zaufanie.

    Wez tylko pod uwage, ze zwykle auto naprawisz w kazdym warsztacie, padnieta
    elektronike kupisz za grosze na eBay itp. Z Priusem po gwarancji moze byc
    zabawnie, kiedy przyjdzie w ASO zaplacic rownowartosc samochodu bo cos z
    elektryki padlo..

    Pozdrawiam
    Kamil