  • 11. Data: 2011-02-02 20:54:38
    Temat: Odp: Odp: Odp: Toyota Corolla Kombi E12 - elektryka
    Od: "teolek" <e...@g...pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    news:iiasbf$lj4$1@inews.gazeta.pl...
    > Niestety - masa w porzadku - musze dalej szukac przyczyny.

    A skąd wiesz że masa w porządku ?
    Weź kawalek przewodu i połącz masowy biegun żarówki która nie
    świeci z masowym biegunem zarówki która normalnie działa.
    Jak ci się zapali żarowka ktora dotąd nie swieciła to znaczy, że
    nie masz masy. Jak pomylisz bieguny żarowki to spalisz bezpiecznik.
    Należy sprawdzić miernikiem lub próbówką do ktorego bieguna
    dochodzi napięcie i tego bieguna nie wolno łączyć z masą.

  • 12. Data: 2011-02-03 07:24:59
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Toyota Corolla Kombi E12 - elektryka
    Od: majer <a...@n...ma>

    teolek pisze:

> [...]
    > Należy sprawdzić miernikiem lub próbówką do ktorego bieguna
    > dochodzi napięcie i tego bieguna nie wolno łączyć z masą.

    Tak robiłem - tylko zamiast żarówki użyłem miernika

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-02-03 07:26:20
    Temat: Re: Toyota Corolla Kombi E12 - elektryka
    Od: majer <a...@n...ma>

    > PS. u mnie tylko przod ma przekaznik, tyl wlacza sie bez przekaznikowo (jako
    > druga pozycja na dzwigni od kierunkow)
    >
    > pzdr

    Rozebrałem wczoraj przełącznik od świateł. Sprawdziłem po kolei napięcie
    na wyjściu przy włączonych przeciwmgielnych i okazuje się że wychodzi mi
    12V na czerwonym przewodzie z pomarańczowymi plamkami. Czyli z
    przełącznikiem raczej wszystko w porządku. Nie wiem natomiast jak
    sprawdzić dalej ten przewód - gdzie on dochodzi i gdzie mogę szukać
    usterki.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-02-03 17:55:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > przełącznikiem raczej wszystko w porządku. Nie wiem natomiast jak
    > sprawdzić dalej ten przewód - gdzie on dochodzi i gdzie mogę szukać

    Na 99% lewym progiem - podgrzej suszarką, zdejmij plastik, znajdź przewód i
    sprawdzaj idąc w kierunku klapy. Ale ja obstawiam i tak miejsce ruchome, tj.
    tam, gdzie przewód włazi w klapę - zdejmij gumę i sprawdź kawałek przed
    klapą - jak jest napięcie, to od razu przepychaj kabel przez klapę. Jeśli
    nie ma, to szukaj wczesniej, pod progiem.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 15. Data: 2011-02-07 07:10:58
    Od: majer <a...@n...ma>

> [...]
    > sprawdź kawałek przed klapą - jak jest napięcie, to od razu przepychaj
    > kabel przez klapę. Jeśli nie ma, to szukaj wczesniej, pod progiem.

    UDAŁO SIĘ !!!
    Zrobiłem tak jak pisałeś. Zdjąłem plastiki z progów - wyszukałem kabel
    od przeciwmgielnego przy przednich drzwiach (na szczęście tutaj było
    napięcie) i robiłem pomiary w kierunku tyłu. Doszedłem w końcu do komory
    bagażnika i okazało się że przy wymianie klapy przerwany kabel od
    przeciwmgielnego został wpięty w kostkę, która nie była do niczego
    podłączona. Kostka była na dodatek tak ukryta pod tapicerką że wcześniej
    jej nie zauważyłem.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2011-02-08 18:19:53
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-02 17:53, Yogi(n) pisze:
    > W sklepie elektrycznym można kupić takie złączki służące do wpięcia się
    > w kabel bez jego krojenia, zdejmowania izolacji itp.

    To jest opcja na szybkiego i na krótką metę. Żeby to zrobić porządnie,
    to trzeba wyciąć ten przewód i porządnie wlutować nowy albo najlepiej
    wymienić cały od początku do końca, tylko komu w dzisiejszych czasach
    chce się w to bawić, skoro są "złączki".

    Do majer: zanim zaczniesz sprawdzać gdzie jest przerwane miejsce,
    pomiary zaczynasz od skrzynki bezpiecznikowej, tam musi być napięcie.
    Jak będzie to jedziesz dalej po kablu, gdzieś jest przerwany.

  • 17. Data: 2011-02-08 18:31:02
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-07 07:10, majer pisze:

    > UDAŁO SIĘ !!!
    <...>okazało się że przy wymianie klapy<...>
    NIE WIERZĘ!
    I dlaczego się nie przyznałeś do tego wcześniej, że miałeś wymienianą
    klapę???????????? Ja pierdolę, dlaczego ludzi są tak bezmyślni, przecież
    logiczne, że nic samo się zepsuć nie może, a jeśli? To wiadomo co mogło
    pójść - żarówka, bezpiecznik, itd. To są pierwsze czynności jakie się
    wykonuje... Grupę na 4 nogi postawił, bo ma awarie a nie opisał co było
    robione w samochodzie zanim przestało działać... Ech!

  • 18. Data: 2011-02-08 21:34:10
    Temat: Odp: Toyota Corolla Kombi E12 - elektryka
    Od: "Bronik" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > klapę???????????? Ja pierdolę, dlaczego ludzi są tak bezmyślni, przecież

    O qwa, ale h* expierd się odezwał.

  • 19. Data: 2011-02-09 07:38:20
    Od: majer <a...@n...ma>

> [...]
    > wykonuje... Grupę na 4 nogi postawił, bo ma awarie a nie opisał co było
    > robione w samochodzie zanim przestało działać... Ech!

    Samochód kupilem już z wymienioną klapą i nie wiedziałem czy wcześniej
    przeciwmgielne świeciło czy nie. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem
    miejsce gdzie były połaczenia instalacji z klapą. Wszystko było ok. Dla
    Twojej wiadomości dopiero potem napisałem na grupę jeśli to Cie tak
    bulwersuje. Jakbym nie sprawdzał przewodów tak jak poradził mi Yogi(n)
    to trudno byłoby mi dojść do tego że przewód, który ktoś wpiął do kostki
    jest od przeciwmgielnego. A czy ktoś tak podłączył przy wymianie klapy
    czy może wcześniej już tak było to tego już nie wiem.

  • 20. Data: 2011-02-10 23:57:14
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-09 07:38, majer pisze:

    > Samochód kupilem już z wymienioną klapą i nie wiedziałem czy wcześniej
    > przeciwmgielne świeciło czy nie.

    Trzeba było o tym napisać, nikt tutaj nie jest jasnowidzem.

> [...]
    > jest od przeciwmgielnego. A czy ktoś tak podłączył przy wymianie klapy
    > czy może wcześniej już tak było to tego już nie wiem.

    No ok, ważne że SAM to naprawiłeś i masz satysfakcję, że wszelkie
    naprawy elektryczne można samemu wykonywać w pojeździe.