  • 81. Data: 2010-01-13 22:05:45
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Czyli zaoszczędziłem (; tu tałzen... ;)
    > Jakość jest słaba.

    No to sorry - jak to jest słaba jakość, to nie wiem, co miałoby być
    jakością dobrą.
    To zdjęcie nie może mieć lepszej jakości, bo niby gdzie? Mocniejsze
    wyostrzenie? Bardziej kolorowo? Może trochę szumią cienie, ale bez
    przesady. Można podkręcić wszystko tylko po co?

    > Tamron ma sporą cometkę -- przynajmniej w rogach.
    > Dobrze myślę?

    A pieprzyć cometkę. To nie teleskop.

    > A ten helios jest (przepraszam) słaby.

    Tak, ma cienkie powłoki i jest nieodporny na światło, poza tym wymaga
    domknięcia do 5,6. Ale rozdzielczością da rade ze 30-40Mpx na cropie.

    > Albo inaczej -- helios kosztuje ze dwie dychy i za taką cenę
    > to dobra jakość, ale Tamron kosztuje sto razy więcej i za tę
    > cenę raczej ;) spodziewałbym się dużo lepszego obiektywu.

    Nie osiągniesz lepszej rozdzielczości niż rozdzielczość przetwornika.
    Zdjęcie z przykładu powyżej nie będzie ani deko lepsze z jakiegokolwiek
    obiektywu - jest ograniczone sensorem.

    > Odradzasz!!!

    Nie, pokazuję jak jest tylko. Dla mnie różnica istotna do pracy
    zawodowej, zlewalna do realizowania się.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 82. Data: 2010-01-13 22:37:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > A matryca w C 500 D jest dużo lepsza od tej z C 450 D?

    Bez różnicy widocznej z wyjątkiem oczywiście pikseli. Po resajzie do
    12Mpx subtelnie lepiej od 450D.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...a nasza opowieść zaczyna się w czasach Obamy i Osamy.../

  • 83. Data: 2010-01-13 22:40:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > IMO ostrzenie na krzyżyk świecony fleszem zewnętrznym jest lepsze niż
    > jakiekolwiek inne -- w ogóle flesz daje warunki najlepsze. Jedynym
    > problemem fleszowym jest twardość światła. I można to obejść
    > w sposób prosty, choć kosztowny -- trzeba oświecać wieloma
    > lampami naraz. :) I tu niestety trzeba mieć -- lampy,
    > statywy (mogą być najtańsze -- po 30 złotych za sztukę)
    > i ludzi do pilnowania... :) Zero problemu z ostrzeniem,
    > zero z balansem bieli, zero z wysokimi ISOczułościami,
    > gdzie odwzorowanie barw jest znikome... :)

    Tylko nienaturalna scena świateł.

    > Ja bym nawet w słoneczny dzień (na ,,świeżym'' powietrzu) spróbował sił
    > z wieloma fleszami. :)
    > Brak chmurek -- cieni, brak dobrych i złych ,,kątów''... ;) (pod światło
    > czy z światłem...)
    > No i... Zawsze tego światła dużo, o ile jest dostatecznie dużo lamp... :)

    Dziś imo to już nie ma sensu. Przy 7-8 ev dobrej jakości... Ewentualnie
    blenda.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/

  • 84. Data: 2010-01-14 09:16:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Jan., 17:24, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" a...@m...goo
    glegroups.com

    tywow#531450558544...

    >  http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8336.JPG
    >
    > Fortepian jest ostry? :) EX II 580
    > Natomiast warta honorowa
    >
    >  http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8331.JPG
    >
    > jest pstryknięta z flaszką wbudowaną w C 450 D. :)
    >
    > --
    >    .`'.-.         ._.                           .-.
    >    .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    no i takie zdjecia robi ta 450 i to jest ok .
    masz to za co zaplaciles.
    o ile moge rozpoznac po rozkladzie ostrosci na kamieniach masz FF.
    obiektyw ostrzy za krotko.

    Twoja teorie ze aberuje jest falszywa.
    ten obiektyw ma stosunkowo dobra rozdzielczosc.
    obiektyw o duzej aberacji nie moze miec dobrej rozdzielczosci.

    skutek lekkiej nieostrosci na matrycy 450 d wyglada rzeczywiscie jak
    aberacja - ale to sie odbywa na soczewkach matrycy.
    podepnij ten obiektyw do 50 d i wyjustuj AF to zobaczyz ze aberacji
    nie bedzie.

    cwiczylem to z paroma obiektywami - szerokimi katami .
    niektore aberowaly paskudnie. po podpieciu na 50d ani sladu
    aberacji.

    to byl wtorny suktek slabego ostrzenia.

    zmiana obiektywu niewiel pomoze w tym wzgoedzie , bedzie to kwestia
    przypadku czy zagra z tym korpusem czy nie.

    moja habryda , ktora kosztowala 1000 zl bije na glowe jakoscia
    zdejcia tego typu.

    ale to normalne - tak ten aparat pracuje.

    gdybys uzywal lampy zewnetrznej z czerwonym pilotem byloby znacznie
    gorzej.

    ten zespol : korpus - obiektyw zle ostrzy - i nic nie zrobisz.
    mozesz probowac tylko zatuszowac jakos te bledy.
    zrszta w tych warunkach slabej jasnosci af tego aparatu nie wyrabia ,
    blad ostrzebnia jest duzy .Precyzja nastawy mala.

  • 85. Data: 2010-01-14 09:25:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hilhvu$iu0$...@n...onet.pl

    > Bez różnicy widocznej z wyjątkiem oczywiście pikseli. Po resajzie do 12Mpx
    subtelnie lepiej od 450D.

    Czyli nadpikselowość ma sens. :)
    Dziękiuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 86. Data: 2010-01-14 09:33:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hilg40$ee9$...@n...onet.pl

    > No to sorry - jak to jest słaba jakość, to nie wiem, co miałoby być jakością dobrą.

    > To zdjęcie nie może mieć lepszej jakości, bo niby gdzie?

    W rogach? ;)

    > Mocniejsze wyostrzenie?

    No...

    > Bardziej kolorowo? Może trochę szumią cienie, ale bez przesady. Można podkręcić
    wszystko tylko po co?

    > A pieprzyć cometkę. To nie teleskop.

    Pieprzyć czy solić, słodzić czy kwasić -- kometka pozostaje...

> [...]
    > na cropie.

    > Nie osiągniesz lepszej rozdzielczości niż rozdzielczość przetwornika.

    Czy Twoim zdaniem przetwornik ma inną rozdzielczość w centrum a inną na peryferiach?
    :)

> [...]

    namawiam, nie odradzam, każdy widzi.

    > Nie, pokazuję jak jest tylko. Dla mnie różnica istotna do pracy zawodowej, zlewalna

    Nic to -- dziękuję za sample i słowa ,,otuchy''...
    Dla mnie przesiadka za 2 tałzeny na Tamrona 17-50 mm nie ma sensu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 87. Data: 2010-01-14 09:37:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hili5j$iu0$...@n...onet.pl

    > Tylko nienaturalna scena świateł.

    To światło nie jest białe? :)

    > Dziś imo to już nie ma sensu. Przy 7-8 ev dobrej jakości... Ewentualnie blenda.

    IMO ma sens.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 88. Data: 2010-01-14 09:44:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 4...@m...goo
    glegroups.com

    : no i takie zdjecia robi ta 450 i to jest ok .
    : masz to za co zaplaciles.
    : o ile moge rozpoznac po rozkladzie ostrosci na kamieniach masz FF.

    Skąd wiesz, na co ustawiłem ostrość? :)
    Ja sam dziś już nie wiem. :)
    Nastawiłem i przesunąłem spojrzenie.
    Nawet EXIFy nic nie powiedzą.

    : obiektyw ostrzy za krotko.

    : Twoja teorie ze aberuje jest falszywa.

    Nie jest -- widać jej prawdziwość na smyczku dziewczyny, której
    nie mogę Ci pokazać. Smyczek odaberrowaałem softem Canona.

[...]

    Nie mam C 50 D. :)

[...]

    Używam -- fortepian tak jest pstryknięty.
    Natomiast samochody są zdjęte z fleszem wbudowanym w C 450 D. :)

  • 89. Data: 2010-01-14 09:54:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Skąd wiesz, na co ustawiłem ostrość? :)
    > Ja sam dziś już nie wiem. :)
    > Nastawiłem i przesunąłem spojrzenie.
    > Nawet EXIFy nic nie powiedzą.

    no wiec pytaj dalej tak jeszcze ze dwa lata.
    jest wyostrzone przed samochodem o ile mozna rozpoznac.
    wszysto dalej jest nieostre.
    nikt o zdrowych zmyslach nie ostrzy na podloge tuz przed soba i
    przekadrowuje na dalsze obiekty.
    napisalem jak jest .
    to cwiczylem.

    ten obiektyw ma stosunkowa wysoko rozdzielczosc pod warunkiem
    oczywiscie prawidlowego wyostrzenia .
    jesli nie jest idelanie wyostrzone to rozdzielczosc w tym przypadku
    na tablicach rejestracyjnych wynosi jakis ulamek tej maksymalnej.
    odnosi sie wrazenie wlasnie mydlastego rozmytego zdjecia.

    masz aparat taki jak kazdy inny 450d z tym obiektywem i w tych
    warunkach nie bedzie lepiej.
    lepiej bedzie w sloncu.
    wyrazna poprawa bedzie jak sie tego grata pozbedziesz.
    w przeciwnym wypadku wskutek duzegop bledu przepadkowego ostrzenia tym
    aparatem wynik bedzie przypadkowy - raz lepiej , raz gorzej. I gdybys
    tupal ze zlosci tego rozwiazania nie zmienisz .
    to najmarniejszy AF jaki kiedykoliwk mialem w zyciu w swoich rekach.

  • 90. Data: 2010-01-14 10:22:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 7...@b...goog
    legroups.com

> [...]
    > Nawet EXIFy nic nie powiedzą.

    : no wiec pytaj dalej tak jeszcze ze dwa lata.
    : jest wyostrzone przed samochodem o ile mozna rozpoznac.

    Przed którym? -- są dwa.

[...]

    Dlaczego?

    : wyrazna poprawa bedzie jak sie tego grata pozbedziesz.

    Sądzisz, że zdjęcia staną się lepsze, gdy pozbędę się tego aparatu? ;)

    : w przeciwnym wypadku wskutek duzegop bledu przepadkowego ostrzenia tym

    Przypadek... Eksperyment to potęga.
    Stawiam aparat, przed nim pudełko z naklejką -- i ostrzę.
    Ostrzę, ostrzę i AF ani drgnie. Za każdy, razem pierścień ustawiony tak samo.
    A tych razów jest ,,ze czterdzieści'' -- ani razu AF nie ostrzy inaczej...
    Jaki to przypadek, gdy wszystkie wyniki są sobie równe? :)

    Być może wszystkie wyniki są złe, ale nie ma mowy o przypadkowym ostrzeniu. :)

    : aparatem wynik bedzie przypadkowy - raz lepiej , raz gorzej. I gdybys

    Tak nie jest -- opisałem wyżej. :)

    : tupal ze zlosci tego rozwiazania nie zmienisz .
    : to najmarniejszy AF jaki kiedykoliwk mialem w zyciu w swoich rekach.

    -=-

    Przypomnę Ci problem -- chodziło o pokazanie złego ostrzenia związanego
    z kolorem czerwonym dodatkowego oświetlenia, jakie daje zewnętrzna lampa
    błyskowa. :) Jedno zdjęcie (fortepian) jest pstryknięte z taką zewnętrzną
    lampą, jedno (z samochodami) z lampą wbudowaną, błyskając biało. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'