    From: XX YY <j...@u...at>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tokina 11-16 2.8 i wątpliwości
    Date: Fri, 17 Jul 2009 03:23:14 -0700 (PDT)

    ogniskowychhttp://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6640.j
    pghttp://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6641.jpg

    > ostrość środkowy punkt AF ustawiony na czerwony napis "Canon" - na równi
    > z płaszczyzną pudełka jest wartość 60 na miarce.
    >
    > I teraz zgłupiałem bo z tego co widzę, to na 11mm mam odrobinę BF ale w
    > granicach tolerancji, a na 16mm mam FF, ale również na granicy błędu.
    > Dziwne, bo miałem wrażenie (badając na skali wydrukowanej), że obiektyw
    > rozjeżdża się w drugą stronę :/ Wychodzi na to , że wszystko jest ok.

    takich prob trzeba zrobic wiecej zeby zorientowac sie w powtarzalnosci
    ale juz cos wiemy konkrernego

    na pierwszym zdjeciu jest ok 2-3 cm Front Foc , na tyle duzy ze widac
    pogorszenie ostrosci na tablicy .
    na zdjeciu drugim jest OK
    w sumie nie jest zle

    jesli takie wyniki uzyskalbys w wielu probach to na tej podstwie
    nastwilbym lekka korekte w microtuning na plus ( oceniam ze gdzies ok
    + 3 do +5 ).
    w ten sposob zdjecie pierwsze winno sie znalezc blizej centrum
    drugie ciegle jeszcze w GO
    ale to sa male poprawki i mozna tutaj mowic o jakiejs statystycznej
    poprawie rozdzielczosci zdjec

    naswietlane lampa ? na jakim czasie migawki ?
    czy wykluczasz poruszenie ?
    ostrzone z przedblyskiem ? czy w swietle zastanym.?
    jesli przy tym swietle zastanym tak nastawil ostrosc to masz calkiem
    dobry AF , w silniejszym swietle winno byc lepiej.
    jak na moj gust rozdzielczosc do oszacoweania na podzialce miarki
    powinna byc lepsza.
    ustaw wyzsze ostrzenie w aparacie ,
    odnosze wrazenie ze to rozmycie da sie poprawic softwarowo.
    rozdzielczosc takich zoomow nie jest powalajaca , moze wymagac czasem
    obraz resamplingu z lekkim ostrzeniem by ja ukryc ale o tym po tym.
    wykonaj pare takich prob jeszcze czy sa powtarzalne - zwroc uwage zeby
    wykluczyc poruszenie , po kazdym zdjeciu , rozostrz.