    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: To się narobi...
    Date: Sun, 25 Nov 2012 07:27:44 +0100
    Sender: p...@g...com
    <k8qd68$2s9$1@node2.news.atman.pl> <5...@N...gazeta.pl>
    <k8qnh0$cjc$1@node2.news.atman.pl> <k8qt30$7kr$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <s...@n...notb-home>
    <v...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <s...@n...notb-home>

    Dnia 24 Nov 2012 19:13:24 GMT, PK napisał(a):

    > Chodziło mi o klepanie tekstu, a nie kodu PS :). Jestem fizykiem,
    > spędziłem wiele godzin życia przy TeXu. Proszę o wyrozumiałość :).

    Sam tekst tworzę rzadko, aczkolwiek zdarza się - np. przygotowując
    instrukcje obsługi niejednokrotnie dostaję anglojęzycznego PDFa i robię jego
    tłumaczenie. W InDesignie jednak już sam skład jest, a to jest praca na już
    gotowym materiale tekstowym.

    > Nie twierdzę, że nie jest. Ale przez ile czasu Twojej pracy przy kompie
    > naprawdę go obciążasz na tyle, że te 0.9 GHz robi różnicę?

    Przy projektach w składzie? Oj często i gęsto widzę, że procesor po tyłku
    dostaje. :)

    > To co napisałeś niżej wyjaśnia mi, że robisz takie rzeczy masowo
    > (choć nie pada tam żaden konkretny czas) i profesjonalnie. W takiej
    > sytuacji chyba wolałbym postawić dedykowany sprzęt do takich zadań
    > (niekoniecznie w pobliżu miejsca, w którym pracuję).

    I kupić drugą licencję na system, drugą licencję na Adobe? O ile bym miał na
    tyle zleceń i kilkuosobową firmę to kto wie, czy jakiegoś blaszaka bym nie
    wykorzystał w tym celu. Będąc jednoosobowym freelancerem zakup drugiej
    licencji na Adobe Creative Suite to już poważne walnięcie w kieszeń.

    > Nie wiem na ile wielowątkowy jest Distiller (w ogóle mało o nim wiem).
    > Jeśli leci na jednym rdzeniu, a Ty często robisz kilka projektów, to
    > na Twoim miejscu wywaliłbym te podkręcone 2 rdzenie i poszukał jakichś
    > 4 czy więcej. Oczywiście jeśli masz możliwość puszczenia 3 procesów
    > jednocześnie.

    Distiller jest jednowątkowy. Zresztą bardzo wiele z zadań robionych czy to w
    Photoshopie, czy Illustratorze czy InDesignie zarzyna jeden i tylko jeden
    rdzeń. Dwóch instancji Distillera nie uruchomisz - tak go Adobe napisało i
    koniec. Więc cztery rdzenie na chwilę obecną trochę mi na plaster
    szczególnie, że trafić czterordzeniowca na LGA775 z podobną podatnością na
    kręcenie co E8400 trochę trudniej. :)

    > Różnica prędkości rdzenia aż tak mnie nie powaliła. Powaliło mnie to, że
    > mogę spokojnie puścić jakąś symulację (a lubiłem się w to bawić)
    > i dalej spokojnie używać kompa. Puszczanie czegoś dużego na 1 rdzeniu
    > kończy się zwiechą, tragedią, BSoDem i wszelkimi innymi plagami.

    BSODa nie widziałem już od lat. Natomiast responsywność systemu owszem mocno
    zmieniła się po przesiadce na dwurdzeniowy procesor. :)

    > To akurat nie jest mój problem. Tzn. zdarza mi się obrabiać duże zbiory
    > danych, ale efektem są jakieś pojedyncze rysunki czy liczby (kilka MB).
    > Stąd moje łącze (uwaga: 2mbit/256kbit :)) nie jest problemem.

    No widzisz. U mnie wynikowe PDFy dla drukarni, to przynajmniej 30-40MB.
    Bywają większe...

    > Za to cena solidnego VPS już tak. Taki za 20 zł/m-c mogę sobie kupić od
    > razu, ale coś spełniającego wszystkie potrzeby kosztowałoby więcej i po
    > prostu czekam aż zamortyzuje mi się aktualny desktop :).

    :)

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]