  • Data: 2012-11-25 12:42:39
    Temat: Re: To się narobi...
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.11.2012 13:36, PK pisze:
    > Nie lepiej. Konieczność budowania mobo i cpu tak, żeby klient mógł
    > sobie to sam składać, jest problematyczna w produkcji. Tzn. te

    To znaczy?

    Uważasz że zamontowanie podstawki przewlekanej jest większym
    problemem, niż montaż bardzo skomplikowanych jeżeli chodzi o
    liczbę wyprowadzeń układów BGA?

    I że konieczność produkowania 10 rodzajów płyty z różnymi
    procesorami jest mniejszym kłopotem, niż jednego rodzaju z
    procesorem montowanym uniwersalnie przez użytkownika?

    > Dokładnie odwrotnie. Ten krok niemal na pewno obniży ceny całych
    > zestawów.

    Wybacz, ale jesteś przesadnym optymistą, czy zbytnio naiwny? :)

    Ja się już dawno nauczyłem, że takich rzeczy nie robi się dla
    zmniejszenia ceny. Co najwyżej dla zmniejszenia *kosztów*, co
    zwiększa *zyski* jednej ze stron produkujących kosztem konsu-
    menta oraz często drugiej strony produkującej.

    > Nie są. Dedykowane karty graficzne nie są nawet często kupowane, więc
    > o "względnie często wymieniane" to możesz pomarzyć...

    W zastosowaniach biurowych i części domowych owszem. Ale ry-
    nek graczy-fascynatów wciąż jest jednak dość silny.

    > Oczywiście. Chodzi mi tylko o to, że "inna kategoria sprzętu",
    > jak ją nazwałeś, to przyszłość szeroko pojętego "personal
    > computing" (nie napiszę PC, żeby nie generować dyskusji jak trwająca
    > obok :)). Desktopy, jakie znamy dziś, przegrywają tę walkę (nie ma innej
    > możliwości).

    Przyszłość "personal computing"? Też się nie zgodzę, bo to
    nie jest "personal computing". Kogoś, kto kupuje suszarkę i
    grzebień nie nazwę fryzjerem, więc kogoś, kto kupuje tablet
    nie nazwę osobą przetwarzającą dane :)

    Tablety są - wraz z multimedialnymi telewizorami - przyszło-
    ścią konsumenckiego sprzętu do pasywnej konsumpcji treści
    multimedialnych. Przyszłością osobistego przetwarzania danych
    wciąż są mikrokomputery stacjonarne i przenośne.

    Proszę, nie daj się ogłupiać marketingowcom.

    """""""|
    | | |
    ......./