  • Data: 2011-04-20 08:42:17
    Temat: Re: To jest podróba Waszym zdaniem?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-04-20, o godz. 08:59:06
    Przesmiewca <b...@o...pl> napisał(a):

    > Pewnie, ze robiono, tylko co innego smak a co innego zawartosc.
    > Ludziom sie wydaje, ze jak cos smaczne, np. wedlina, to musi byc
    > swieze i zrobione z dobrych jakosciowo surowcow. Tylko, ze to
    > nieprawda. Sam kiedys pilem niezle w smaku bimbry (dopoki znajomy
    > nie dostal pracy w laboratorium na wspomnianym wyzej chromatografie),
    > ale wcale nie to oznaczalo, ze byly dobrze wydestylowane.

    Wiesz - ja bimbru na chromatografie nie badałem a raczej
    organoleptycznie właśnie. Ilość fuzli bezpośrednio przekłada się na
    jakość destylacji a dość dobrą oceną ich ilości jest także tzw. efekt
    dnia następnego. ;-)

    > W porzadku, chociaz piszac wodka mialem w domysle zwykla, czysta, nie
    > barwiona czy jakas kolorowa/smakowa, gdzie rzeczywiscie moga dodac
    > pare E. Ale zawartosc tych E jest szczatkowa, w przypadku domowego
    > destylatu szkodliwych substancji bedzie wiecej. Oczywiscie dostepnosc

    Pisałem o kolorowych z Exxx - zerknij w pierwszy post. Chyba Dark Whisky
    czy innych tego typu wynalazków z Polmosu w Zielonej Górze nie
    próbowałeś ;-)

    > do lepszej aparatury podwyzsza jakosc produktu, ale kowalski z zacieru
    > przepuszczonego na bimbrownicy z bańki mleczarskiej wyprodukuje niezly
    > koktail chemiczny.

    Dlatego pisałem że zależy to od aparatury i doświadczenia. Jak w latach
    80-tych bawiłem się w bimbrownika (chyba co drugi wtedy pędził ;-) )
    to miałem zestawioną szklaną aparaturę z niewielką kolumnę
    rektyfikacyjną i ściśle kontrolowałem proces. Nie szedłem w ilość a w
    jakość bo głównie robiłem destylaty z owoców. Większość bimbrowników
    robiło jednak masówkę na handel i to faktycznie było paskudne.

    Zdrówko