  • 71. Data: 2013-05-06 17:54:08
    Temat: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl>

    > To oczywiście takie tam teoretyczne rozważania, prawda? Bo w praktyce,
    > to jednak dowód zawsze może się znaleźć, więc w imprezy z poświadczeniem
    > nieprawdy żaden operator się nie pcha. Przynajmniem nic mi o tym nie
    > wiadomo.

    Nie rozśmieszaj. Jak operator twierdzi, że nie ma w systemie czegoś to se
    możesz dowodzić co najwyżej innego stanu faktycznego.

> [...]
    > słów "W odpowiedzi na Pańską skargę z dnia...". Korespondencja dotycząca
    > skarg nie jest ustawowo regulowana. Tu oczywiście częściową winę ponosił
    > abonent -- bo trzeba wyrażać się jasno. Ale z drugiej strony, jeśli
    > dowiódł, że jednak to co złożył, było reklamacją, to był wygrany.
    > W trybie walkowerowym, czyli przez brak odpowiedzi w terminie 30 dni.
    > Dlatego najlepiej reklamacje rozpoczynać od "W tyrybie określonym prez PT
    > i rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia..., składam reklamację",
    > a jeśli dyktuje się to przez telefon, to na koniec prosic o odczytanie.

    I jak nie odczyta to co ?

  • 72. Data: 2013-05-06 20:07:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > Jak nie wspomina to raczej bez związku jest. Na pewno nie gwarantuje
    > niczego.

    W internecie w ogóle nikt nie gwarantuje niczego -- nie można mieć
    pretensji do operatora o to, że nie widać jakiegoś serwera. Ale jak
    się sprzedaje *łącze*, to ma ono *łączyć* z tą niegwarantowaną resztą.
    Nie "łączyć w ograniczonym zakresie". A zresztą, skąd to "na pewno"?
    Ja jak dotąd nie spotakłem operatora, który podchodzi do tego inaczej,
    niż to opisałem. Albo opisuje ograniczenia i świadczy z ograniczeniami
    (tak jak np. Aero2) albo nie opisuje i świadczy bez ograniczeń (jak np.
    Netia).

    > Kwestia zainteresowań. Ja w ichniej usłudze jak najbardziej widzę
    > ograniczenia.

    Nie będę się spierał. Ja nie wiedzę.

    > Przecież opisałem.

    Nie zauważyłem. Ale za szczere chęci dziękuję, nie zawsze każdemu wszystko
    wychodzi.

    --
    Jarek

  • 73. Data: 2013-05-06 20:09:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > Nie rozśmieszaj. Jak operator twierdzi, że nie ma w systemie czegoś
    > to se możesz dowodzić co najwyżej innego stanu faktycznego.

    Bo to jest stan innego faktu. Fakt złożenia reklamacji jest istotny
    (między innymi dla Wysokiego Sądu), a fakt istnienia bądź nieistnienia
    czegoś w systemie -- nie.

    > I jak nie odczyta to co ?

    Nie wiem. Nie zdarzyło mi się. A reklamację drogą telefoniczną składałem
    kilkakrotnie. Zawsze odczytywali.

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2013-05-06 22:39:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl>

    > W internecie w ogóle nikt nie gwarantuje niczego -- nie można mieć
    > pretensji do operatora o to, że nie widać jakiegoś serwera.

    To pewnie nie można mieć też o to, że nie widać żadnego

    > Ale jak
    > się sprzedaje *łącze*, to ma ono *łączyć* z tą niegwarantowaną resztą.

    Ale jak łączyć ? Jakim protokołem ? Z jakimi parametrami ? Weź sobie zobacz
    jaki jest repertuar tego.

    > Nie "łączyć w ograniczonym zakresie". A zresztą, skąd to "na pewno"?

    Stąd, że RFC nie są prawem tylko prawidłem. Bez nich by Ci nie działało, ale
    co ma działać musi podać umowa. I tego w tej umowie nie widzę. Na pewno nie
    jest tak, że zakres tej umowy specyfikują wszystkie dokumenty RFC bo one na
    przeróżne tematy są których Netia czy tam inny dostawca nawet nie ogarnia.

> [...]
    > niż to opisałem. Albo opisuje ograniczenia i świadczy z ograniczeniami
    > (tak jak np. Aero2) albo nie opisuje i świadczy bez ograniczeń (jak np.

    Jak to bez ? Ograniczeniem jest np translacja adresów.

    > Nie będę się spierał. Ja nie wiedzę.

    Kolejnym ograniczeniem jest brak adresu IPv6. Nie obsługuje także masy
    protokołów niższych warstw. To jaki właściwie jest zakres świadczenia umowy
    ?

  • 75. Data: 2013-05-06 22:41:40
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Bo to jest stan innego faktu. Fakt złożenia reklamacji jest istotny
    > (między innymi dla Wysokiego Sądu), a fakt istnienia bądź nieistnienia

    No i jak udowodnisz złożenie reklamacji to udowodnisz. Na tym się skończy.
    Nie będzie żadnego poświadczenia nieprawdy ze strony operatora.

    > Nie wiem. Nie zdarzyło mi się. A reklamację drogą telefoniczną składałem
    > kilkakrotnie. Zawsze odczytywali.

    Fajnie

  • 76. Data: 2013-05-06 23:24:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > To pewnie nie można mieć też o to, że nie widać żadnego

    Wtedy już nie, ale całkowity brak łączności nigdy nie bywa sprawą sporną
    między dostawcą a abonentem.

    > Ale jak łączyć ? Jakim protokołem ? Z jakimi parametrami ? Weź sobie
    > zobacz jaki jest repertuar tego.

    Nie jestem od patrzenia, tylko od używania. Działa mi wszystko, co akurat
    sobie wymyślę, że mi jest potrzebne. Chyba że jakaś sieć ma jawnie opisane
    ograniczenia -- ale wtedy z góry o tym wiem.

> [...]
    > pewno nie jest tak, że zakres tej umowy specyfikują wszystkie dokumenty
    > RFC bo one na przeróżne tematy są których Netia czy tam inny dostawca

    Taka już specyfika tego całego Internetu. Na mój użytek wystarczy taka
    definicja "łącza bez ograniczeń", że jest to łącze, w którym dostawca
    *celowo* nie wycina pakietów wędrujących od i do klienta. Co do tej
    definicji zgodziliśmy się z moim operatorem i z tego jestem zadowolony.

    > Jak to bez ? Ograniczeniem jest np translacja adresów.

    Jaka translacja adresów? Jakim ograniczeniem?

    > Kolejnym ograniczeniem jest brak adresu IPv6. Nie obsługuje także masy
    > protokołów niższych warstw.

    Adresami IPv6 w ogóle nie jestem zainteresowany -- nie mają żadnego
    praktycznego zastosowania we współczesnym Internecie. Podobnie protokoły
    niższych warstw są mi po nic w globalnej łączności.

    > To jaki właściwie jest zakres świadczenia umowy ?

    Dostęp do Internetu.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2013-05-06 23:26:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > No i jak udowodnisz złożenie reklamacji to udowodnisz. Na tym się skończy.
    > Nie będzie żadnego poświadczenia nieprawdy ze strony operatora.

    Że nie będzie żadnego poświadczenia nieprawdy, to ja od razu wiedziałem.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2013-05-08 02:05:46
    Temat: Re: nju - co to jest?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-05-01 23:30, Anerys pisze:
> [...]
    ml

    > Ma parter, podstawę, o co chodzi... ma się na czym trzymać... ma być
    > przede wszystkim bezpieczny... Inaczej będzie jak ten dom w Słupsku, co
    > go gaz rozsypał na proszek, bo inny gaz z nim "przereagował". Widziałem,
    > jak cuś-tam działali przedrozbiórkowo, jak się sypały cegły. Otóż, nie
    > mogłem się oprzeć wrażeniu, że cegły były spojone może utwardzanym
    > piaskiem, a nie porządną zaprawą - fugi spomiędzy cegieł sypały się jak
    > piach z babki, jak się nie uda jej postawić, albo jest za sucha. Śmiem
    > podejrzewać, że nie zostały zachowane podstawy.

    Jak tak patrzę na aktualne zdjęcia zamieszczone na FotoPolsce to może i
    dobrze, że go podparli filarami. Wystarczy zerknąć na fotografie i widać
    jak się tam wszystko sypie. Budynek i jego otoczenie popada w ruinę.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 79. Data: 2013-05-08 02:24:15
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    > Jak tak patrzę na aktualne zdjęcia zamieszczone na FotoPolsce to może i
    > dobrze, że go podparli filarami. Wystarczy zerknąć na fotografie i widać
    > jak się tam wszystko sypie. Budynek i jego otoczenie popada w ruinę.

    Cóż, zaniedbania wcześniejszych lat smutno procentują...
    Co z tego, że pan architekt nawet się postara, gdy pan majster i panowie
    robotnicy, niecierpliwie czekali na godzinę 13...
    (oczywiście, nie wszyscy, ale to ta garstka partaczy tak psuła/psuje
    wizerunek porządnej większości)

    - Panie majster, która godzina?
    - A wiesz... ja też bym się napił!

    - Panie majster, ten dom, co go budowaliśmy, zawalił się!
    - A mówiłem k.... mać, żeby nie zdejmować rusztowań, zanim się nie
    otynkuje?!

  • 80. Data: 2013-05-08 18:54:40
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 08.05.2013 02:05, Krystek wrote:

    > Jak tak patrzę na aktualne zdjęcia zamieszczone na FotoPolsce to może i
    > dobrze, że go podparli filarami. Wystarczy zerknąć na fotografie i widać

    To nie są filary. To są osłony lin przenizanych przez krawędzie
    wszystkich płyt stropowych, które schodzą się pod najniższą kondygnacją
    do środka (trzonu).

    > jak się tam wszystko sypie. Budynek i jego otoczenie popada w ruinę.

    To co widać, że się sypie w trzonolinowcu, to są tylko elementy
    zewnętrznego poszycia, obmurówka wokół wejścia, czyli tak jak każdy
    komunistyczny beton, narażony na czynniki atmosferyczne.
    A w branży telekomunikacyjnej to niby lepiej? Podmurówki szafek
    telekomunikacyjnych to się nie sypią? Przecież "miszczowie" lepią je ze
    zwykłych cegieł, nieodpornych na przemarzanie. O odporności
    "nowoczesnych" szafek na korozję nie wspomnę.
    --
    Olek