    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Date: Mon, 6 May 2013 22:39:44 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51842be2$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <km2fgf$mtj$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <km2ldt$9vi$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <km2ooi$ki2$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <km68ov$qv0$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <km6h0d$lia$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <km8jid$c5q$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl>

    > W internecie w ogóle nikt nie gwarantuje niczego -- nie można mieć
    > pretensji do operatora o to, że nie widać jakiegoś serwera.

    To pewnie nie można mieć też o to, że nie widać żadnego

    > Ale jak
    > się sprzedaje *łącze*, to ma ono *łączyć* z tą niegwarantowaną resztą.

    Ale jak łączyć ? Jakim protokołem ? Z jakimi parametrami ? Weź sobie zobacz
    jaki jest repertuar tego.

    > Nie "łączyć w ograniczonym zakresie". A zresztą, skąd to "na pewno"?

    Stąd, że RFC nie są prawem tylko prawidłem. Bez nich by Ci nie działało, ale
    co ma działać musi podać umowa. I tego w tej umowie nie widzę. Na pewno nie
    jest tak, że zakres tej umowy specyfikują wszystkie dokumenty RFC bo one na
    przeróżne tematy są których Netia czy tam inny dostawca nawet nie ogarnia.

    > Ja jak dotąd nie spotakłem operatora, który podchodzi do tego inaczej,
    > niż to opisałem. Albo opisuje ograniczenia i świadczy z ograniczeniami
    > (tak jak np. Aero2) albo nie opisuje i świadczy bez ograniczeń (jak np.
    > Netia).

    Jak to bez ? Ograniczeniem jest np translacja adresów.

    > Nie będę się spierał. Ja nie wiedzę.

    Kolejnym ograniczeniem jest brak adresu IPv6. Nie obsługuje także masy
    protokołów niższych warstw. To jaki właściwie jest zakres świadczenia umowy
    ?