  • Data: 2013-05-06 23:24:11
    Temat: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan John Kołalsky napisał:

    > To pewnie nie można mieć też o to, że nie widać żadnego

    Wtedy już nie, ale całkowity brak łączności nigdy nie bywa sprawą sporną
    między dostawcą a abonentem.

    > Ale jak łączyć ? Jakim protokołem ? Z jakimi parametrami ? Weź sobie
    > zobacz jaki jest repertuar tego.

    Nie jestem od patrzenia, tylko od używania. Działa mi wszystko, co akurat
    sobie wymyślę, że mi jest potrzebne. Chyba że jakaś sieć ma jawnie opisane
    ograniczenia -- ale wtedy z góry o tym wiem.

    > Stąd, że RFC nie są prawem tylko prawidłem. Bez nich by Ci nie działało,
    > ale co ma działać musi podać umowa. I tego w tej umowie nie widzę. Na
    > pewno nie jest tak, że zakres tej umowy specyfikują wszystkie dokumenty
    > RFC bo one na przeróżne tematy są których Netia czy tam inny dostawca
    > nawet nie ogarnia.

    Taka już specyfika tego całego Internetu. Na mój użytek wystarczy taka
    definicja "łącza bez ograniczeń", że jest to łącze, w którym dostawca
    *celowo* nie wycina pakietów wędrujących od i do klienta. Co do tej
    definicji zgodziliśmy się z moim operatorem i z tego jestem zadowolony.

    > Jak to bez ? Ograniczeniem jest np translacja adresów.

    Jaka translacja adresów? Jakim ograniczeniem?

    > Kolejnym ograniczeniem jest brak adresu IPv6. Nie obsługuje także masy
    > protokołów niższych warstw.

    Adresami IPv6 w ogóle nie jestem zainteresowany -- nie mają żadnego
    praktycznego zastosowania we współczesnym Internecie. Podobnie protokoły
    niższych warstw są mi po nic w globalnej łączności.

    > To jaki właściwie jest zakres świadczenia umowy ?

    Dostęp do Internetu.

    --
    Jarek