  • Data: 2013-05-12 19:59:39
    Temat: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > zmiennym -- jeśli procesuje się paczkami, na przykład co minutę lub co
    > kwadrans. Ale tu jest tak, że ten postprocessing działa po trzykroć i za
    > każdym razem wypluwa z siebie co innego. Przecież nie ma tak, że dochodzą
    > z zewnątrz jakieć dodatkowe informacje, które sprawiają, że ten sam zapis
    > za pierwszym razem zostanie wyceniony (dajmy na to) na 0,42 zł, za drugim
    > na 0,00 zł (albo w ogóle znika), a za trzecim na 1,00 zł. Jeśli istnieje
    > jakaś teoria, która przemawia za takim działaniem, to chętnie się zapoznam.

    Oczywiście, że może tak być, chociażby stawka malejąca za rozmowy czy
    SMS-y, limity dzienne tygodniowe czy miesięczne itp. Nie wiesz pan, jakie
    to cuda marketoidzi potrafią wymyśleć :-)
    Stąd - dla abonamentu - wymiernym i właściwym powinien być biling PO
    zamknięciu i postprocesingu. Oczywiście, jeśli operator udostępnia dane
    cząstkowe, powinien brać za nie odpowiedizalność :-)

    > A tak apropos taryfologii stosowanej, to nijak nie mogę pojąć dlaczego ten
    > cały RBM 29,5 został zrobiony jako oferta abonamentowa, a nie przedpłacona.
    > Przecież skoro nie ma umowy terminowej i jest płaska taryfa za (niemal)
    > wszystko, to wygodniej opłatę za miesięczny pakiet łupać z góry z doładowań
    > i nie chrzanić się z umowami, kurierami, fakturami i podobnymi duperelami.
    > Chyba że chodzi o to, żeby takie coś było w ofercie do porównania z innymi
    > sieciami (że my tacy tani), a klienci żeby brali droższe i gorsze taryfy.

    Dokładnie to samo przyszło mi do głowy. Jest sobie na przykład taka oferta
    https://www.gosmartmobile.com/compare-prepaid-cell-p
    hone-plans
    i ciekaw jestem, na ile Heyah będzie jej kopią :-)