-
1. Data: 2010-01-29 09:52:47
Temat: Re: Tiry na tory
Od: LEPEK <n...@n...net>
J.F. pisze:
> poczekamy zobaczymy. Wyglada rozsadnie.
Technicznie wykonać takie wagony to nie problem, z resztą funkcjonują
takie choćby w Szwajcarii. Problemem jest tak zachęcić do tego
przewoźników, aby im się to opłacało, albo nie mieli wyjścia.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
2. Data: 2010-01-29 12:20:24
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
news:4b62a1d5$1@news.home.net.pl...
> J.F. pisze:
>
> > poczekamy zobaczymy. Wyglada rozsadnie.
>
> Technicznie wykonać takie wagony to nie problem, z resztą funkcjonują
> takie choćby w Szwajcarii. Problemem jest tak zachęcić do tego
> przewoźników, aby im się to opłacało, albo nie mieli wyjścia.
Wyjście to zawsze mają
Przez Czechy:)
Artur(m)
-
3. Data: 2010-01-29 12:41:54
Temat: Re: Tiry na tory
Od: LEPEK <n...@n...net>
Artur(m) pisze:
> Wyjście to zawsze mają
> Przez Czechy:)
Z Litwy, Łotwy, Białorusi do Niemiec, Holandii, Belgii, Danii? Musiało
by być bardzo drogo :)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
4. Data: 2010-01-29 12:52:56
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
news:4b62c978$1@news.home.net.pl...
> Artur(m) pisze:
>
> > Wyjście to zawsze mają
> > Przez Czechy:)
>
> Z Litwy, Łotwy, Białorusi do Niemiec, Holandii, Belgii, Danii? Musiało
> by być bardzo drogo :)
Ale z Ukrainy? płd Rosji? pewnie część by tę drogę wybrała choćby
w stylu "Na złość babci odmrożę sobie uszy"
Artur(m)
-
5. Data: 2010-01-29 18:25:17
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 29 Jan 2010 09:52:47 +0100, LEPEK napisał(a):
> Technicznie wykonać takie wagony to nie problem, z resztą funkcjonują
Wbrew pozorom jednak jest to problem. Największy, to pogodzić konieczność
obniżenia platformy z możliwością przejazdu z jednej na drugą.
Wymaga to zastosowania kół o niewielkiej średnicy, a te sprawiają problemy
na rozjazdach.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
6. Data: 2010-01-29 21:10:53
Temat: Re: Tiry na tory
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 29 Jan 2010 18:25:17 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Fri, 29 Jan 2010 09:52:47 +0100, LEPEK napisał(a):
>> Technicznie wykonać takie wagony to nie problem, z resztą funkcjonują
>Wbrew pozorom jednak jest to problem. Największy, to pogodzić konieczność
>obniżenia platformy z możliwością przejazdu z jednej na drugą.
>Wymaga to zastosowania kół o niewielkiej średnicy, a te sprawiają problemy
>na rozjazdach.
A jakie jest ograniczenie dlugosci ?
Moze tak jak na lawetach samochodowych - kola poza przestrzenia
ladunkowa, tylko jakis system ladowania - np podnoszona cala
platforma.
J.
-
7. Data: 2010-01-29 23:02:32
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 29 Jan 2010 21:10:53 +0100, J.F. napisał(a):
>>Wymaga to zastosowania kół o niewielkiej średnicy, a te sprawiają problemy
>>na rozjazdach.
>
> A jakie jest ograniczenie dlugosci ?
W zasadzie nie ma, jednak nie możesz na łuku przekroczuc skrajni.
> Moze tak jak na lawetach samochodowych - kola poza przestrzenia
> ladunkowa, tylko jakis system ladowania - np podnoszona cala
> platforma.
No właśnie tutaj są schody - bo albo masz platoformy równe, ale wtedy koła
muszą byc malutkie, albo masz platformy niskie, oparte na wózkach, ale
problem z załadunkiem, albo platformy obniżane, a one są drogie i
skomplikowane.
Kluczowy jest czas załadunku. I można zrobić taki system, że ciągnik
wstawia naczepę na platformę z obniżonym środkiem, potem się odczepia i sam
wjeżdża na druga platformę (i masz naczepa - dwa ciągniki - naczepa ), ale
to wydłuża czas za i wyładunku.
Najlepszy jest jednak system odczołowy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
8. Data: 2010-01-30 10:01:52
Temat: Re: Tiry na tory
Od: LEPEK <gdzies@wsi>
Adam Płaszczyca pisze:
[...]
A podałbyś jakieś linki do rozwiązań, jakie stosują Szwajcarzy - szukam
zdjęć i opisów tych wagonów i coś mi słabo idzie...
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
9. Data: 2010-01-30 15:40:36
Temat: Re: Tiry na tory
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 30 Jan 2010 10:01:52 +0100, LEPEK napisał(a):
>
> A podałbyś jakieś linki do rozwiązań, jakie stosują Szwajcarzy - szukam
> zdjęć i opisów tych wagonów i coś mi słabo idzie...
Nie mam, oni z tego co wiem mają niskopodwoziówki.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++