  • 1. Data: 2010-01-29 09:52:47
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    J.F. pisze:

    > poczekamy zobaczymy. Wyglada rozsadnie.

    Technicznie wykonać takie wagony to nie problem, z resztą funkcjonują
    takie choćby w Szwajcarii. Problemem jest tak zachęcić do tego
    przewoźników, aby im się to opłacało, albo nie mieli wyjścia.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-01-29 12:20:24
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Technicznie wykonać takie wagony to nie problem, z resztą funkcjonują
    > takie choćby w Szwajcarii. Problemem jest tak zachęcić do tego
    > przewoźników, aby im się to opłacało, albo nie mieli wyjścia.

    Wyjście to zawsze mają
    Przez Czechy:)

    Artur(m)

  • 3. Data: 2010-01-29 12:41:54
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Artur(m) pisze:

    > Wyjście to zawsze mają
    > Przez Czechy:)

    Z Litwy, Łotwy, Białorusi do Niemiec, Holandii, Belgii, Danii? Musiało
    by być bardzo drogo :)

    Pozdr,

  • 4. Data: 2010-01-29 12:52:56
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Z Litwy, Łotwy, Białorusi do Niemiec, Holandii, Belgii, Danii? Musiało
    > by być bardzo drogo :)

    Ale z Ukrainy? płd Rosji? pewnie część by tę drogę wybrała choćby
    w stylu "Na złość babci odmrożę sobie uszy"

    Artur(m)

  • 5. Data: 2010-01-29 18:25:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 09:52:47 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Technicznie wykonać takie wagony to nie problem, z resztą funkcjonują

    Wbrew pozorom jednak jest to problem. Największy, to pogodzić konieczność
    obniżenia platformy z możliwością przejazdu z jednej na drugą.
    Wymaga to zastosowania kół o niewielkiej średnicy, a te sprawiają problemy
    na rozjazdach.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 6. Data: 2010-01-29 21:10:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 18:25:17 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
> [...]
    >obniżenia platformy z możliwością przejazdu z jednej na drugą.
    >Wymaga to zastosowania kół o niewielkiej średnicy, a te sprawiają problemy

    A jakie jest ograniczenie dlugosci ?
    Moze tak jak na lawetach samochodowych - kola poza przestrzenia
    ladunkowa, tylko jakis system ladowania - np podnoszona cala
    platforma.

    J.

  • 7. Data: 2010-01-29 23:02:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 21:10:53 +0100, J.F. napisał(a):

    > A jakie jest ograniczenie dlugosci ?

    W zasadzie nie ma, jednak nie możesz na łuku przekroczuc skrajni.

    > Moze tak jak na lawetach samochodowych - kola poza przestrzenia
    > ladunkowa, tylko jakis system ladowania - np podnoszona cala
    > platforma.

    No właśnie tutaj są schody - bo albo masz platoformy równe, ale wtedy koła
    muszą byc malutkie, albo masz platformy niskie, oparte na wózkach, ale
    problem z załadunkiem, albo platformy obniżane, a one są drogie i
    skomplikowane.
    Kluczowy jest czas załadunku. I można zrobić taki system, że ciągnik
    wstawia naczepę na platformę z obniżonym środkiem, potem się odczepia i sam
    wjeżdża na druga platformę (i masz naczepa - dwa ciągniki - naczepa ), ale
    to wydłuża czas za i wyładunku.
    Najlepszy jest jednak system odczołowy.

  • 8. Data: 2010-01-30 10:01:52
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Adam Płaszczyca pisze:
    [...]

    A podałbyś jakieś linki do rozwiązań, jakie stosują Szwajcarzy - szukam
    zdjęć i opisów tych wagonów i coś mi słabo idzie...

    Pozdr,

  • 9. Data: 2010-01-30 15:40:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 10:01:52 +0100, LEPEK napisał(a):

    > A podałbyś jakieś linki do rozwiązań, jakie stosują Szwajcarzy - szukam
    > zdjęć i opisów tych wagonów i coś mi słabo idzie...

    Nie mam, oni z tego co wiem mają niskopodwoziówki.