-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uni-stuttgart.de!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tiry na tory
Date: Sun, 31 Jan 2010 04:49:31 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 58
Message-ID: <hk2ukb$k3b$1@news.onet.pl>
References: <0...@n...onet.pl> <hjrkd4$nr7$1@news.onet.pl>
<hjs41d$hpm$1@news.man.bydgoszcz.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4b62a171$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4b62c027$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4b62d61b$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hjvpsd$9ll$1@news.onet.pl>
<4b63f4e7$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.255.186.28
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1264909772 20587 77.255.186.28 (31 Jan 2010 03:49:32 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jan 2010 03:49:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
In-Reply-To: <4b63f4e7$1@news.home.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251391
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-01-30 09:59, LEPEK pisze:
> jarek d. pisze:
>
>> A jaka jest?
>
> A np. taka, że wagon PKP Cargo wysłany z Częstochowy tydzień temu nie
> wiadomo gdzie jest (i nie jest to jedyny taki wagon). Nie jest na
> bieżąco "śledzony", poszukiwania po stacjach przelotowych nie dają
> rezultatu (oni mają tylko info, jeśli wagon u nich akurat jest - jeśli
> jeszcze nie ma, albo już nie ma to po prostu nie ma i już). Z
> przesyłkami całopociągowymi jest dość podobnie, ale o tyle lepiej że
> kolejna stacja przelotowa jest awizowana o jego planowanym przybyciu -
> niestety nie zawsze jest to info prawdziwe.
> A w CTL maszynista przysyła SMS z info, gdzie dojechał, a w razie czego
> można do niego zadryndać :)
>
> Pozdr,
No i bardzo ładnie opowiedziałeś w czym tkwi problem.
Ładnie, ale trochę chaotycznie. Pozwolisz, że usystematyzuję?
Definicja: TORT - przewozy towarów.
TORT dzieli się na rodzynki i bitą śmietanę (PRZEWOZY MASOWE) oraz suchy
podkład (POJEDYNCZE WAGONY).
Gdy kilka lat temu uwolniono rynek kolejowych przewozów towarowych, to,
zgodnie z logiką rynkową, do podziału TORTU wystartowało dużo podmiotów,
mogących świadczyć usługi na tym rynku.
Oczywistą oczywistością jest także to, że te podmioty wybrały z TORTU
same rodzynki rodzynki i bitą śmietanę - czyli przewozy MASOWE. Zgodnie
z zasadą: ładujesz 40 wagonów w miejscowości X, na bocznicy nadawcy,
przewozisz te 40 wagonów do miejscowości Y i tam rozładowujesz na
bocznicy odbiorcy.
Zero kosztów związanych z obsługą podkładu tortu, czyli pojedynczych
wagonów (dowóz takiej sztuki do Pcimia Dolnego, utrzymanie toru i placu
ładunkowego, bo klient z Pcimia nie ma własnej bocznicy, odwiezienie
wagonu z powrotem) oraz ochy i achy jak to prywatny jest lepszy od PKP
CARGO.
W związku z powyższym PKP CARGO, kopnięte w dupę (i całe szczęście)
przez miłościwie panujący nam rynek, wzięło się za robotę i sporą część
rodzynków i bitej śmietany odzyskało.
A, że w tak zwanym międzyczasie, "prywatne" firmy zainwestowały w tabor,
który z powodu odbicia rodzynków przestał pracować, to zgodnie z logiką
rynkową podmioty te (czyli m.in. wielbiony przez Ciebie CTL) zmuszone
zostały do zainteresowania się suchym podkładem TORTU.
A tu, niestety, nie będzie już tak lekko, jak z masówką. I zgadzam się z
Tobą, że można do maszynisty CTL zadryndać, i w ogóle sam miód, tylko że
póki co - skala usługi nie taka sama.
Dlatego Twoje narzekanie, że PKP CARGO nie może znaleźć pojedynczego
wagonu nie miałoby, do niedawna, żadnego sensu, bo nie byłoby z czym tej
usługi porównać, ponieważ żaden inny, niż PKP CARGO przewoźnik takiej
usługi po prostu nie świadczył. Teraz ten sens się pojawił i bardzo dobrze.
Bo, żeby nie było całkiem OT - to, co nie jest w pojedynczym wagonie w
Pcimiu Dolnym, zaraz odnajdzie się w tirze w korku.
pozdr
jarek d.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.10 12:46 Eli
- 01.02.10 09:34 Artur\(m\)
- 01.02.10 19:11 Adam Płaszczyca
- 01.02.10 22:06 Eli
- 04.02.10 01:18 Adam Płaszczyca
- 05.02.10 12:36 Eli
- 06.02.10 00:09 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 09:41 Eli
- 06.02.10 14:40 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 19:11 Krzysiek Kielczewski
- 06.02.10 23:19 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=