-
Data: 2010-01-31 04:49:31
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-01-30 09:59, LEPEK pisze:
> jarek d. pisze:
>
>> A jaka jest?
>
> A np. taka, że wagon PKP Cargo wysłany z Częstochowy tydzień temu nie
> wiadomo gdzie jest (i nie jest to jedyny taki wagon). Nie jest na
> bieżąco "śledzony", poszukiwania po stacjach przelotowych nie dają
> rezultatu (oni mają tylko info, jeśli wagon u nich akurat jest - jeśli
> jeszcze nie ma, albo już nie ma to po prostu nie ma i już). Z
> przesyłkami całopociągowymi jest dość podobnie, ale o tyle lepiej że
> kolejna stacja przelotowa jest awizowana o jego planowanym przybyciu -
> niestety nie zawsze jest to info prawdziwe.
> A w CTL maszynista przysyła SMS z info, gdzie dojechał, a w razie czego
> można do niego zadryndać :)
>
> Pozdr,
No i bardzo ładnie opowiedziałeś w czym tkwi problem.
Ładnie, ale trochę chaotycznie. Pozwolisz, że usystematyzuję?
Definicja: TORT - przewozy towarów.
TORT dzieli się na rodzynki i bitą śmietanę (PRZEWOZY MASOWE) oraz suchy
podkład (POJEDYNCZE WAGONY).
Gdy kilka lat temu uwolniono rynek kolejowych przewozów towarowych, to,
zgodnie z logiką rynkową, do podziału TORTU wystartowało dużo podmiotów,
mogących świadczyć usługi na tym rynku.
Oczywistą oczywistością jest także to, że te podmioty wybrały z TORTU
same rodzynki rodzynki i bitą śmietanę - czyli przewozy MASOWE. Zgodnie
z zasadą: ładujesz 40 wagonów w miejscowości X, na bocznicy nadawcy,
przewozisz te 40 wagonów do miejscowości Y i tam rozładowujesz na
bocznicy odbiorcy.
Zero kosztów związanych z obsługą podkładu tortu, czyli pojedynczych
wagonów (dowóz takiej sztuki do Pcimia Dolnego, utrzymanie toru i placu
ładunkowego, bo klient z Pcimia nie ma własnej bocznicy, odwiezienie
wagonu z powrotem) oraz ochy i achy jak to prywatny jest lepszy od PKP
CARGO.
W związku z powyższym PKP CARGO, kopnięte w dupę (i całe szczęście)
przez miłościwie panujący nam rynek, wzięło się za robotę i sporą część
rodzynków i bitej śmietany odzyskało.
A, że w tak zwanym międzyczasie, "prywatne" firmy zainwestowały w tabor,
który z powodu odbicia rodzynków przestał pracować, to zgodnie z logiką
rynkową podmioty te (czyli m.in. wielbiony przez Ciebie CTL) zmuszone
zostały do zainteresowania się suchym podkładem TORTU.
A tu, niestety, nie będzie już tak lekko, jak z masówką. I zgadzam się z
Tobą, że można do maszynisty CTL zadryndać, i w ogóle sam miód, tylko że
póki co - skala usługi nie taka sama.
Dlatego Twoje narzekanie, że PKP CARGO nie może znaleźć pojedynczego
wagonu nie miałoby, do niedawna, żadnego sensu, bo nie byłoby z czym tej
usługi porównać, ponieważ żaden inny, niż PKP CARGO przewoźnik takiej
usługi po prostu nie świadczył. Teraz ten sens się pojawił i bardzo dobrze.
Bo, żeby nie było całkiem OT - to, co nie jest w pojedynczym wagonie w
Pcimiu Dolnym, zaraz odnajdzie się w tirze w korku.
pozdr
jarek d.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.10 12:46 Eli
- 01.02.10 09:34 Artur\(m\)
- 01.02.10 19:11 Adam Płaszczyca
- 01.02.10 22:06 Eli
- 04.02.10 01:18 Adam Płaszczyca
- 05.02.10 12:36 Eli
- 06.02.10 00:09 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 09:41 Eli
- 06.02.10 14:40 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 19:11 Krzysiek Kielczewski
- 06.02.10 23:19 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=