eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Tiry na toryRe: Tiry na tory
  • Data: 2010-01-31 04:49:31
    Temat: Re: Tiry na tory
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-01-30 09:59, LEPEK pisze:
    > jarek d. pisze:
    >
    >> A jaka jest?
    >
    > A np. taka, że wagon PKP Cargo wysłany z Częstochowy tydzień temu nie
    > wiadomo gdzie jest (i nie jest to jedyny taki wagon). Nie jest na
    > bieżąco "śledzony", poszukiwania po stacjach przelotowych nie dają
    > rezultatu (oni mają tylko info, jeśli wagon u nich akurat jest - jeśli
    > jeszcze nie ma, albo już nie ma to po prostu nie ma i już). Z
    > przesyłkami całopociągowymi jest dość podobnie, ale o tyle lepiej że
    > kolejna stacja przelotowa jest awizowana o jego planowanym przybyciu -
    > niestety nie zawsze jest to info prawdziwe.
    > A w CTL maszynista przysyła SMS z info, gdzie dojechał, a w razie czego
    > można do niego zadryndać :)
    >
    > Pozdr,

    No i bardzo ładnie opowiedziałeś w czym tkwi problem.
    Ładnie, ale trochę chaotycznie. Pozwolisz, że usystematyzuję?

    Definicja: TORT - przewozy towarów.
    TORT dzieli się na rodzynki i bitą śmietanę (PRZEWOZY MASOWE) oraz suchy
    podkład (POJEDYNCZE WAGONY).

    Gdy kilka lat temu uwolniono rynek kolejowych przewozów towarowych, to,
    zgodnie z logiką rynkową, do podziału TORTU wystartowało dużo podmiotów,
    mogących świadczyć usługi na tym rynku.
    Oczywistą oczywistością jest także to, że te podmioty wybrały z TORTU
    same rodzynki rodzynki i bitą śmietanę - czyli przewozy MASOWE. Zgodnie
    z zasadą: ładujesz 40 wagonów w miejscowości X, na bocznicy nadawcy,
    przewozisz te 40 wagonów do miejscowości Y i tam rozładowujesz na
    bocznicy odbiorcy.
    Zero kosztów związanych z obsługą podkładu tortu, czyli pojedynczych
    wagonów (dowóz takiej sztuki do Pcimia Dolnego, utrzymanie toru i placu
    ładunkowego, bo klient z Pcimia nie ma własnej bocznicy, odwiezienie
    wagonu z powrotem) oraz ochy i achy jak to prywatny jest lepszy od PKP
    CARGO.
    W związku z powyższym PKP CARGO, kopnięte w dupę (i całe szczęście)
    przez miłościwie panujący nam rynek, wzięło się za robotę i sporą część
    rodzynków i bitej śmietany odzyskało.
    A, że w tak zwanym międzyczasie, "prywatne" firmy zainwestowały w tabor,
    który z powodu odbicia rodzynków przestał pracować, to zgodnie z logiką
    rynkową podmioty te (czyli m.in. wielbiony przez Ciebie CTL) zmuszone
    zostały do zainteresowania się suchym podkładem TORTU.
    A tu, niestety, nie będzie już tak lekko, jak z masówką. I zgadzam się z
    Tobą, że można do maszynisty CTL zadryndać, i w ogóle sam miód, tylko że
    póki co - skala usługi nie taka sama.

    Dlatego Twoje narzekanie, że PKP CARGO nie może znaleźć pojedynczego
    wagonu nie miałoby, do niedawna, żadnego sensu, bo nie byłoby z czym tej
    usługi porównać, ponieważ żaden inny, niż PKP CARGO przewoźnik takiej
    usługi po prostu nie świadczył. Teraz ten sens się pojawił i bardzo dobrze.
    Bo, żeby nie było całkiem OT - to, co nie jest w pojedynczym wagonie w
    Pcimiu Dolnym, zaraz odnajdzie się w tirze w korku.

    pozdr
    jarek d.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: