-
Data: 2010-01-31 04:49:31
Temat: Re: Tiry na tory
Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-01-30 09:59, LEPEK pisze:
> jarek d. pisze:
>
>> A jaka jest?
>
> A np. taka, że wagon PKP Cargo wysłany z Częstochowy tydzień temu nie
> wiadomo gdzie jest (i nie jest to jedyny taki wagon). Nie jest na
> bieżąco "śledzony", poszukiwania po stacjach przelotowych nie dają
> rezultatu (oni mają tylko info, jeśli wagon u nich akurat jest - jeśli
> jeszcze nie ma, albo już nie ma to po prostu nie ma i już). Z
> przesyłkami całopociągowymi jest dość podobnie, ale o tyle lepiej że
> kolejna stacja przelotowa jest awizowana o jego planowanym przybyciu -
> niestety nie zawsze jest to info prawdziwe.
> A w CTL maszynista przysyła SMS z info, gdzie dojechał, a w razie czego
> można do niego zadryndać :)
>
> Pozdr,
No i bardzo ładnie opowiedziałeś w czym tkwi problem.
Ładnie, ale trochę chaotycznie. Pozwolisz, że usystematyzuję?
Definicja: TORT - przewozy towarów.
TORT dzieli się na rodzynki i bitą śmietanę (PRZEWOZY MASOWE) oraz suchy
podkład (POJEDYNCZE WAGONY).
Gdy kilka lat temu uwolniono rynek kolejowych przewozów towarowych, to,
zgodnie z logiką rynkową, do podziału TORTU wystartowało dużo podmiotów,
mogących świadczyć usługi na tym rynku.
Oczywistą oczywistością jest także to, że te podmioty wybrały z TORTU
same rodzynki rodzynki i bitą śmietanę - czyli przewozy MASOWE. Zgodnie
z zasadą: ładujesz 40 wagonów w miejscowości X, na bocznicy nadawcy,
przewozisz te 40 wagonów do miejscowości Y i tam rozładowujesz na
bocznicy odbiorcy.
Zero kosztów związanych z obsługą podkładu tortu, czyli pojedynczych
wagonów (dowóz takiej sztuki do Pcimia Dolnego, utrzymanie toru i placu
ładunkowego, bo klient z Pcimia nie ma własnej bocznicy, odwiezienie
wagonu z powrotem) oraz ochy i achy jak to prywatny jest lepszy od PKP
CARGO.
W związku z powyższym PKP CARGO, kopnięte w dupę (i całe szczęście)
przez miłościwie panujący nam rynek, wzięło się za robotę i sporą część
rodzynków i bitej śmietany odzyskało.
A, że w tak zwanym międzyczasie, "prywatne" firmy zainwestowały w tabor,
który z powodu odbicia rodzynków przestał pracować, to zgodnie z logiką
rynkową podmioty te (czyli m.in. wielbiony przez Ciebie CTL) zmuszone
zostały do zainteresowania się suchym podkładem TORTU.
A tu, niestety, nie będzie już tak lekko, jak z masówką. I zgadzam się z
Tobą, że można do maszynisty CTL zadryndać, i w ogóle sam miód, tylko że
póki co - skala usługi nie taka sama.
Dlatego Twoje narzekanie, że PKP CARGO nie może znaleźć pojedynczego
wagonu nie miałoby, do niedawna, żadnego sensu, bo nie byłoby z czym tej
usługi porównać, ponieważ żaden inny, niż PKP CARGO przewoźnik takiej
usługi po prostu nie świadczył. Teraz ten sens się pojawił i bardzo dobrze.
Bo, żeby nie było całkiem OT - to, co nie jest w pojedynczym wagonie w
Pcimiu Dolnym, zaraz odnajdzie się w tirze w korku.
pozdr
jarek d.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.10 12:46 Eli
- 01.02.10 09:34 Artur\(m\)
- 01.02.10 19:11 Adam Płaszczyca
- 01.02.10 22:06 Eli
- 04.02.10 01:18 Adam Płaszczyca
- 05.02.10 12:36 Eli
- 06.02.10 00:09 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 09:41 Eli
- 06.02.10 14:40 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 19:11 Krzysiek Kielczewski
- 06.02.10 23:19 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=