    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Thunderbird - datki
    Date: Sat, 6 Jan 2024 16:06:56 +0100
    <umbs5a$pmj$1$grzegorz@news.chmurka.net> <umeo4d$127ms$4@news.icm.edu.pl>
    <umff23$31b$1$grzegorz@news.chmurka.net> <umfgni$13pg9$1@news.icm.edu.pl>
    <umh3hi$n4i$1$grzegorz@news.chmurka.net> <umh999$171o9$1@news.icm.edu.pl>
    <4...@h...invalid>
    <umiakq$18vmg$1@news.icm.edu.pl>
    <c...@h...invalid>
    <un0t9r$24vul$1@news.icm.edu.pl>
    <3...@h...invalid>
    <un4oe6$2bv9h$1@news.icm.edu.pl>
    <e...@h...invalid>
    <un6evv$2f18u$1@news.icm.edu.pl>
    <f...@h...invalid>

    > Mi się nie zdarzyło, w zasadzie jedynym wyjątkiem było
    > https://piotr-gorecki.pl/.

    No to zdarzyło się a nie "nie zdarzyło".

    Bardzo fajne artykuły o UTF-8 w embedded
    http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/as0 i
    http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/arz , nie chciało by mi się ich
    napisać. Mam uwagi, powinien wspomnieć o innych kodowaniach Unikodu tj
    UTF-7 i SCSU, w ogóle o tym, że to nie "kod" tylko "kodowanie", ale
    kontakt tylko przez Patronite a ja używam tylko emaila i jabbera :-)
    Poza tym zrobiłbym odnośniki na http://unikod.pl/, ale skoro na tym
    zarabia to chyba powinien się ze mną dzielić :-) No i w ogóle, czy jest
    sens to publikować "na sztywno". Wyobraźmy sobie, że ten artykuł jest na
    wiki i że można tam prowadzić dyskusje takie jak tutaj i że każdy z tych
    elementów daje jakieś udziały w monetyzacji. To wtedy bym chyba się
    udzielał a tak to nie chce mi się.

    > No to po prostu numer konta, albo numer do przelewów na blika (może być
    > stworzony specjalnie w tym celu), albo adres bitcoina.

    Ech ... nie widzę dobrego praktycznego rozwiązania.

    > Dziś się tego nie uniknie.

    Samej? Czemu?

    > No to tak jak mówię, nie znam TB. Mam wrażenie, że ze swoimi tinami,
    > alpinami, lynxami, itd. obracam się w zupełnie innym świecie, niż
    > przeciętny użytkownik.

    Widać Ci to pasuje, mnie akurat pasuje TB. Raczej jestem w stanie
    poradzić sobie z otwarciem artykułu o podanym Message-ID, ale nie dzięki TB.

    > No to trzeba spytać kogoś, kto zna TB. Ja wiem jak to zrobić w tinie i w
    > lynxie.

    Myślę, że tego już spróbowałem w formie wypytania AI i lepszej
    odpowiedzi na news:pl.news.czytniki nie będzie, ale możemy spróbować

    Tak przy okazji wypytałem AI o schmat URL dla grup dyskusyjnych bo
    chciałem podać URL do artykułu a nie jestem pewien jak wskazać artykuł
    nie podając serwera.

    JA:
    "podaj schemat url dla usługi grup dyskusyjnych"

    AI:
    "Oto schemat URL dla usługi grup dyskusyjnych Google:
    https://groups.google.com/. Mam nadzieję, że to pomogło. Daj mi znać,
    czy potrzebujesz pomocy w czymś innym."

    JA:
    "ale grupy dyskusyjne to news"

    AI:
    "Faktycznie, grupy dyskusyjne to Usenet, a nie News 1. Usenet to zbiór
    rozproszonych grup dyskusyjnych, które powstały w 1980 roku i są
    dostępne za pośrednictwem różnych metod i serwerów 2. Google Groups to
    usługa internetowa, dostarczana przez firmę Google, która zawiera grupy
    Usenet, a także grupy utworzone dla własnej usługi 2. Mam nadzieję, że
    odpowiedziałem na Twoje pytanie. Czy potrzebujesz pomocy w czymś innym?"

    JA:
    "dobra ale mnie chodzi o schmat URL, takie coś news://..."

    AI:
    "Dziękuję za wyjaśnienie. Schemat URL dla usługi grup dyskusyjnych to
    news://. Mam nadzieję, że to pomogło. Daj mi znać, czy potrzebujesz
    pomocy w czymś innym."

    JA:
    "jaki jest URL do artykułu o znanym Message-ID"

    AI:
    "Niestety, nie jestem w stanie znaleźć bezpośredniego URL do artykułu na
    podstawie Message-ID. Jednakże, jeśli znasz Message-ID, możesz spróbować
    znaleźć artykuł, wykonując następujące kroki:

    Otwórz program pocztowy, który obsługuje protokół Usenet, takie jak
    Mozilla Thunderbird.
    Wybierz grupę dyskusyjną, w której znajduje się artykuł, którego szukasz.
    W menu programu pocztowego wybierz opcję "Szukaj wiadomości".
    W polu "Message-ID" wpisz identyfikator artykułu.
    Kliknij przycisk "Szukaj".
    Jeśli artykuł jest dostępny w sieci Usenet, powinien zostać znaleziony i
    wyświetlony w programie pocztowym. Niestety, nie jestem w stanie
    określić bezpośredniego URL do artykułu na podstawie Message-ID. Czy
    potrzebujesz pomocy w czymś innym?"

    JA:
    "ale ja się nie pytam o to jak wyszukać w programie pocztowym, który
    zasadniczo nie służy do grup dyskusyjnych, tylko jak skomponować URL do
    artykułu o podanym Message-ID"

    AI:
    "Przepraszam za nieporozumienie. Niestety, nie jestem w stanie znaleźć

    Nosz ... to nie ma sensu.