  • 91. Data: 2014-12-31 00:24:23
    Temat: Re: Testy psych dla policji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale żart ten maił być przeciwwagą do jak najbardziej poważnego zarzutu.

    Tak, zartobliwa przeciwwaga.
    Powazne argumenty były później.

    Naprawde trzeba tłumaczyc takie oczywistosci?

    > Pozatym w tle przewijało się, że nie celowała, bo nie trafiła. No to
    > skoro nie zamierzała trafić i nie trafiła, to niby gdzie zagrożenie?

    Ano z samego manewru ktory zawsze moze sie nie udac, mozna popełnic bład, a
    robiąc cos takiego, xachowujac tak niewielki margines błędu - duzo łatwiej
    o tragedię niz przy normalnej, uwaznej, ostroznej jezdzie.

  • 92. Data: 2014-12-31 00:59:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A ja czytałem że żyje jeszcze Elvis i Adolf H. podejrzewam że taka
    > sama prawda.

    - Policjantka kierująca radiowozem na pewno popełniła wykroczenie.
    Nieustąpienie pieszemu pierwszeństwa w momencie, kiedy pieszy przechodzi
    przez pasy. Taryfikator przewiduje za to wykroczenie 10 punktów karnych i
    karę grzywny w wysokości 350 zł. Kolejne wykroczenie to zmiana pasa ruchu
    na przejściu dla pieszych i za to jest sześć punktów karnych i mandat w
    wysokości 250 zł - wyliczał rzecznik policji w rozmowie z tvn24.pl.

    W sumie nazbierało się 600 zł mandatu i 16 punktów karnych.

    http://niezalezna.pl/62766-policjantka-piratem-drogo
    wym-omal-nie-
    rozjechala-pieszego

    Czyli za spowodowanie niebezpieczenstwa oraz za brak kierunkowskazu mandatu
    nie ma. Hmm...

  • 93. Data: 2014-12-31 07:42:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-30 23:58, RadoslawF wrote:

    > Jak ruszyli to zmienili pas i ustawili sią między pieszym a
    > zagrożeniem.

    Wytłumacz mi jak można kogoś osłaniać przed rozjechaniem zajeżdzając mu
    drogę ucieczki z drugiej strony, bo czegoś nie łapię.

    > Za kowadło nie robili, nie uderzyli go.

    Kowadło ma to do siebie, że w niego się uderza, nie nim. Jakby ktoś miał
    tą babinkę rozjechać, to właśnie wbiłby ją w ten radiowóz. Wy chyba nie
    mówicie poważnie?

    Shrek.

  • 94. Data: 2014-12-31 07:45:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-31 00:24, Budzik wrote:

    > Tak, zartobliwa przeciwwaga.
    > Powazne argumenty były później.
    >
    > Naprawde trzeba tłumaczyc takie oczywistosci?

    Wcale bym się nie zdziwił jakby takie zdanie padło w sądzie i bez
    emotikona.

    Shrek.

  • 95. Data: 2014-12-31 08:18:44
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 30 Dec 2014 17:12:53 +0100
    <1...@8...171253.invalid> (Tom N) wrote:

    > Ani słowa, że włażący na czerwonym ma pierwszeństwo.

    To że ktoś łamie przepisy, nie upoważnia Ciebie do ich łamania, a tym
    bardziej do takich zachowań jak na filmie.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 96. Data: 2014-12-31 13:02:14
    Od: <8...@...130214.invalid> (Tom N)

    szerszen w
    l>:

    > To że ktoś łamie przepisy, nie upoważnia Ciebie

    Czy ja cos o sobie pisałem?

    > do ich łamania, a tym bardziej do takich zachowań jak na filmie.

    Owszem, ale ja o "wymuszeniu pierwszeństwa" pisałem, jakbyś nie zauważył w
    swojej szerszeniowatości ;P

    --
    'Tom N'

  • 97. Data: 2014-12-31 13:17:20
    Od: <6...@5...131720.invalid> (Tom N)

    WS w
    ups.com>:

    > ani tez nie jest napisane, ze na zielonym ma pierszenstwo ;)
    > Mowimy o zdarzeniu takim jak na filmie + co powinni zrobic kierowcy samochodow w
    takiej sytauacji.

    Nie wiem o czym Ty mówisz, natomiast ja napisałem w związku z wcześniejszym
    postem:

    "> Raczej wymuszenie pierwszeństwa"

    > Przepis dotyczacy pojazdow jest prosty: nie wolno jechac, jesli nawet jest zielone,
    ale utrudni sie zejscie z przejscia pieszym. Nie wspomina o tym na jakim swietle
    pieszy wlazl ;)

    Ale to nie jest wymuszenie pierwszeństwa.

    CBDU

    --
    'Tom N'

  • 98. Data: 2014-12-31 13:26:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Dec 2014 15:03:35 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):
    > Shrek <...@w...pl> napisał(a)

    > No weź... NTG, ale przyjmij proszę, że potrafię.

    Trywialnie proste, OIDP to w liceum to robilismy ... ale opiera sie na
    twierdzeniu ze istnieje jednoznaczny rozklad liczby na czynniki
    pierwsze. To twierdzenie tez ma dowod, ale juz chyba nie taki
    trywialny. A jak zaczniemy sie wszystkiego czepiac, to dojdziemy chyba
    do twierdzenia Godla ... i sie zrobi nieprzyjemnie :-)

    J.

  • 99. Data: 2014-12-31 14:03:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Dec 2014 23:59:13 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    wym-omal-nie-rozjechala-pieszego

    > Czyli za spowodowanie niebezpieczenstwa oraz za brak kierunkowskazu mandatu

    Cos tu chyba nie tak - albo mandat, ktory konczy kare, albo
    skierowanie sprawy do sadu.
    Albo rzecznik zastepczy wylicza mozliwosci, albo ktos ja chroni ...
    choc komus innemu podpadla :-)

    >Policjantka już straciła prawo jazdy - dowiedziało się tvnwarszzawa.pl.
    >- W tym momencie nie posiada uprawnień do kierowania. Prawo jazdy
    >zostało jej zatrzymane, a sprawa trafi do sądu - podał Mariusz Mrozek
    >dodając, że zachowanie kierującej zagrażało bezpieczeństwu pieszej.

    Z tym nieposiadaniem uprawnien tez troche przesadzil.

    film aktualnie tu
    https://www.youtube.com/watch?v=MKaNSTaV2qw

    No i teraz
    a) czy tu bylo wymuszenie pierwszenstwa ? Babcia przyspieszyla na
    widok szarzujacego radiowozu, czy sie zorientowala ze ma juz czerwone
    i sama pobiegla ?

    b) zmiana pasa na przejsciu ... a to zakazane ? Bo wyprzedzanie czy
    tez omijanie pojazdu na przejsciu bardzo dyskusyjne w tym przypadku.

    c) manewry radiowozu dosc dziwne. Chcial babcie postraszyc, zatrzymac
    do omandatowania, skrecic w prawo ? No bo chyba nie zabic :-)
    To moze faktycznie ochronic ?

    Ciekawe kim jest filmujacy - "wracajac z dyzuru" ... komendant czy
    ordynator ? A moze dziennikarz ?
    Bo zwyklego lekarza chyba by tak powaznie nie potraktowali ... czy
    wiedzial kogo poinformowac, a TVN umie robic sensacje ?

    Ale nie cieszcie sie - jak tak sie zaczna karac, to w ciagu roku beda
    jezdzic przepisowo, a wtedy zaczna sie rozgladac za innymi piratami i
    bedziecie jezdzic 45/50, bojac sie wyprzedzic radiowoz, i co chwila
    zatrzymujac sie, aby zgodnie z nowym prawem ustapic
    pierwszenstwapieszemu jeszcze na chodniku.
    A od zaraz zaczna rownie powaznie traktowac innych, ktorych nagraja
    szeryfowie-filmowcy.

    No chyba ze sie skrzynka przepelni i nie bedzie wiecej przyjmowala ...
    zgloszen ze przepelniona tez nie, bo przeciez przepelniona :-)

    J.

  • 100. Data: 2014-12-31 14:08:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Dec 2014 07:22:42 -0800 (PST), WS napisał(a):

    > Jak juz wlazla, to raczej miala...
    > a dokladniej:
    > ROZPORZNDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNETRZNYCH I ADMINISTRACJI
    > z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygna?ów drogowych.
    >
    > § 95. 1. Sygnaly swietlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczaja:
    >
    > 2. Sygnal zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator,
    > jezeli:
    > 1) ruch pojazdu utrudnilby opuszczenie jezdni pieszym
    > lub rowerzystom

    W tym przypadku nie tylko nie utrudnil, a nawet jak widac - ulatwil
    :-)

    J.