    From: " " <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Test porównawczy języków programowania
    Date: Sun, 9 Jan 2011 16:08:19 +0000 (UTC)

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > To jest wizja "wolnego rynku" wedle Karola Marksa

    Mi sie wydaje, ze to jest taka naiwna wiara, ze jak sie da ludziom pelnie
    informacji, to oni podejma racjonalne decyzje. Tak nie jest, czesc ludzi jest
    gotowa korzystac z niebezpiecznych urzadzen zeby sciac koszty o 2%, a potem
    konsekwencje wypadkow spadaja rowniez na reszte spoleczenstwa (przyklad:
    karetka pogotowia wysylana do barana ktory nie zapial pasow). Dlatego nie
    wystarczy wymuszac informowanie klienta o tym, jak (nie)bezpieczny jest
    kupowany produkt -- trzeba rowniez wymuszac na producentach spelnianie
    minimalnych wymogow bezpieczenstwa nawet wtedy, kiedy klienta to nie obchodzi.
    Idealnie sferyczny wolny rynek nam tego nie da, potrzebne sa odpowiednie
    regulacje prawne.

    KK