  • Data: 2011-01-08 19:46:01
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-08 00:29, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Programista posluguje sie klawiatura i jesli nie ma certyfikatu
    > to sobie nia nie zrobi krzywdy tak jak spawacz moze spawarka.
    > Dlatego nie ma sensu zabraniac komukolwiek wykonywania
    > zawodu programisty bez certyfikatu. Natomiast produkt programisty
    > juz moze komus zaszkodzic i powinien byc certyfikowany.

    Ale przecież tak jest. Oprogramowanie medyczne (to akurat moja działka)
    musi mieć certyfikat wyrobu medycznego w odpowiedniej klasie oraz CE.
    Zdobycie certyfikatu np w klasie 2a jest poprzedzone testami klinicznymi.
    Inna bajka że nikt nie wymaga (może wymaga, ale nie sprawdza) czy
    używane oprogramowanie ma odpowiedni certyfikat. I to jest pole do
    popisu dla tych którzy nie mają certyfikatu, lub dla tych którzy nie
    mogą go mieć (z powodu błędów jakiegokolwiek typu).

    > Poza tym spotkalem w swoim zyciu kilku kiepskich programistow z
    > doktoratami i kilku bardzo dobrych zaledwie z wyksztalceniem
    > srednim lub magisterskim. Nie widze powodu zeby w jakikolwiek
    > sposob zabraniac pracy komus kto ma srednie lub magisterskie
    > wyksztalcenie a jego produkty spelniaja wymogi.

    Najlepszy programista jakiego znałem miał wykształcenie podstawowe. Ja
    też nie widzę żadnego związku między wykształceniem a jakością
    tworzonego oprogramowania.

    No ale cóż. Niektórym marzy się system totalitarny gdzie wszystko i
    wszyscy są pod kontrolą (pod pozorem wolności). A przodują w tym
    amerykanie. Niestety.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.