  • 101. Data: 2011-01-10 19:45:39
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.01.2011 19:36, A.L. pisze:
    > Drogi, Kolego, to co Kolega pisze to ejst czyste zawracanie glowy, w
    > szczegolnosci o relacji wiedzi osobnika z doktoratem i osobnika po
    > szkole sredniej.
    [...]
    > Nei bede ponownie cytowal przykladow ktore juz cytowalem.
    To teraz ja zacytuję
    www.cs.put.poznan.pl/amarciniak/DEL-wyklady/DEL-1.pd
    Strona 28:

    Kompilator języka Delphi Pascal jest 32-bitowym
    kompilatorem uwzględniającym kraj
    użytkownika (ang. native code 32-bit compiler)
    środowiska Windows. Oznacza to, że kody
    wynikowe programów uwzględniają specyficzne
    (zależne od kraju użytkownika) sposoby zapisu daty,
    czasu, liczb, waluty itp.

    Michoo

  • 102. Data: 2011-01-10 20:07:49
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    A. L. wrote:

    > Zreszta, z tymi imiejetnosciami programwoania
    > tez jest roznie, biorac pod uwage porazajaca niewiedze kandydatow
    > ktora to niewiedze demonstruja podczas interviews.

    Czyli rozmawiacie tam z osobami bez udokumentowanego papierem wykształcenia
    (bo z dotychczasowych wypowiedzi wynika, że uważasz iż papier świadczy o
    wiedzy/umiejętnościach, więc osoby go posiadające niewiedzą wykazać się nie
    mogą)? Po co, skoro z góry zakładasz, że nic mądrego nie są w stanie zrobić?

  • 103. Data: 2011-01-10 20:19:43
    Od: Boguś <n...@i...net>

    Dnia 10-01-2011 o 20:45:39 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > http://www.cs.put.poznan.pl/amarciniak/publikacje.ht
    m - a to oglądałeś?
    > Bo jednak wydaje mi się, że złego doktora sobie wybrałeś do drwin.

    Większość publikacji po angielsku, ponadto książki dot. m.in. Turbo
    Pascala, Borland Pascal, Delphi 2.0. Mógłby takich błędów jednak nie
    popełniać.

    --
    Boguś

  • 104. Data: 2011-01-10 20:24:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 21:07:49 +0100, Wojciech Jaczewski
    <w...@o...pl> wrote:

> [...]
    >mogą)? Po co, skoro z góry zakładasz, że nic mądrego nie są w stanie zrobić?

    Nie, ja nie uwazam ze KAZDY papier swiadczy o wiedzy i umiejetnosci.
    Wrecz pzreciwnie, wiele cerytfikacow z tak zwanych "certificate boot
    camps" nie swiadczy o niczym, araczej swiadczy o tym ze facio proboje
    wejsc kuchennymi drzwiami

    Przypominam moje teze: do programwoania "mission critical systems"
    powinni byc dopuszczani ludzie a) o odpowiednich omiejetnosciach, b)
    umiejetnosciach odpowiednio sprawdzonych.

    Aby inzynier od instalacji elektrycznych dostal przydomek Professional
    Engineer (P.E.) musi meic skonczone studia, 3 lata praktyki
    odpowiednio poswiadczonej i zdac egzamin panstwowy. Dopiero potem moze
    projektowac instalacje elektryczne.

    Podobnie jest z inzynierami mechanikami, inzynierami budownictwa
    itede.

    Jak pisalem, nei widze powodow aby wzgledem inzynierow od komputerow
    stosowac inne zasady.

    A.L.

  • 105. Data: 2011-01-10 20:32:02
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Michoo wrote:

    > Czy ja drwię? Ja tylko pokazuję, że dr hab. (niedługo pewnie prof.) w
    > jakiejś dziedzinie informatyki może głosić kompletne brednie w innej,
    > mimo że jej uczy i wszem i wobec pokazuje jak programowanie w Delphi
    > lubi. Taka opozycja dla słów A.L, który sugerował, że wysokie
    > wykształcenie (i certyfikaty) gwarantują "jakość" programisty.

    Ja bym dodał jeszcze, że umiejętność tworzenia publikacji jest INNĄ
    umiejętnością niż opracowywanie dobrze działających programów. Ilość/jakość
    jego publikacji nie mówi nam NIC o tym, czy gdyby tworzył system od którego
    zależy np. życie ludzkie, to zrobiłby go dobrze czy źle.

  • 106. Data: 2011-01-10 20:34:53
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 21:19:43 +0100, Bogu? <n...@i...net> wrote:

    m - a to oglądałeś?

    >Większość publikacji po angielsku, ponadto książki dot. m.in. Turbo
    >Pascala, Borland Pascal, Delphi 2.0. Mógłby takich błędów jednak nie
    >popełniać.

    Facio ma doskonale publikacje na temat interwalowych metod
    rozwiazywania rownan rozniczkowych. Wiekszosc publikacji w doskonalych
    czasopismach. Neistety, nie mozesz tego ocenic, bo jak u wiekszosci
    "informatykow" twoja wiedza zatrzymala sie na Delphi i pisaniu kodu.

    A.L.

  • 107. Data: 2011-01-10 20:48:22
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 21:32:02 +0100, Wojciech Jaczewski
    <w...@o...pl> wrote:

> [...]
    >jego publikacji nie mówi nam NIC o tym, czy gdyby tworzył system od którego
    >zależy np. życie ludzkie, to zrobiłby go dobrze czy źle.

    Wracajac do mojej analogii mechaniczno elektrycznej: Nie ma zadnej
    gwarancji ze profesor politechniczny od "elektryki" i zajmujacy sie
    "czysta" teoria potrafilby z definicji dobrze zaprojektowac siec
    elektryczna. Znam jednak co najmniej dwoch profesorow uniwersyteckich
    posiadajacych odpowiednie certyfikaty ktorzy taka siec zaprojektowac
    potrafia, i co wiecej, czasem to robia. Z czego co najmniej jeden jest
    wybitnym specjalista od teorii stabilnosci sieci energetycznych, czego
    pzrecitny inzynier elektryk na ogol nie jest w stanie pojac rozumem.

    Podobnie z programowaniem, na przykald wspolbeiznym. Ktos to napisal
    ze "kazdy programista ma to w malym palcu". W odpowiedzi ja zadalem
    zadanko ktorego nikt nei rozwiazal. A teraz zadam pytanie: ilu
    klepaczy kodu potrafi UDOWODNIC - scisle, matematycznie, ze ich
    rozwiazanie nie bedzie mialo "zakleszczenia" (deadlock) czy nie
    "umrze" (starvation). Jakich metod do tego uzyje? Czy sa jakies
    nazredzia ktore wspomagaja taki dowod? I jak zaprojektowac program aby
    mial pozadane wlasciwosci?

    A.L.

  • 108. Data: 2011-01-10 20:53:58
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 19:05:48 +0100, "Przemek O." <p...@o...eu>
    wrote:

    >Biedaczku, a Ty uważasz, że szkoły zastępują wszystko? Widziałem
    >"specjalistóf" z tytułami doktorów po politechnikach (lub uniwersytetach
    >w szczególności).
    >Nie twierdzę, że studia są niepotrzebne. W większości przypadków
    >potrafią ukierunkować lub usystematyzować posiadaną wiedzę lub
    >predyspozycje. Jednak nie można każdego przypadku postrzegać tylko przez
    >taki pryzmat. Choćby dlatego, że potrafią zdarzyć się "doktorzy" z
    >wiedzą o wiele mniejszą niż osoba ze średnim wykształceniem. Są to
    >jednostkowe sytuacje, ale nie można twierdzić że nie istnieją.

    He he, przypomina mi się sytuacja z początku studiów, gdzie poszedłem
    kompletnie zielony po ogólniaku, a większość była po kierunkowym
    technikum. Na początku było ciężko, ale prowadząca ćwiczenia
    pocieszyła, żebym się nie martwił - jak skończy się wiedza z technikum
    to większości ,,orłów'' skrzydełka się zwiną. Nauczeni są bowiem
    automatycznego rozwiązywania typowych sytuacji i przy bardziej
    skomplikowanych przypadkach oraz podejściu ,,co mi tam profesorek
    bredzi'' będą miały problemy. Nastąpiło to już podczas drugiego roku
    ;)

    Odnoszę wrażenie, że A.L. chce przekazać, że na stanowiskach
    *naprawdę* wymagających wiedzy, szczególnie nieco szerszej, taki
    ,,doktorek'' wygrywa już tym, że został nauczony korzystania źródeł i
    choćby szczątkowego myślenia i samodzielności w poszukiwaniu
    rozwiązań. Za to większość z Was patrzy z pozycji
    wykonawcy-rzemieślnika. A to są dwie różne pozycje, (nie)stety. Aby
    wymyślić nowy algorytm robienia czegoś nie trzeba być informatykiem,
    wystarczy znać się na dziedzinie której on dotyczy. Warto za to mieć
    jakie-takie obycie z teorią inf. aby wiedzieć, który kierunek myślenia
    odrzucić bo prowadzi na manowce. Do zrobienia z algorytmu działającego
    programu są inni, z programistami-klepaczami na szarym końcu.

    Oczywiście, są dobrzy i zdolni samoucy, ale tylko na początku. Wraz ze
    swoim rozwojem jednak uczą się i będą w stanie się wiedzą wykazać i ją
    udokumentować (wiedzę). Są oni równie rzadcy co doktorzy-nieucy.

    Do tego polski rynek pracy to jest w większości outsourcing taniej
    siły roboczej, która wykonuje rzeczy wymyślone przez innych i tak po
    prawdzie rynek szuka sprawnych rzemieślników. Nie ludzi z wiedzą
    bardziej teoretyczną, którzy nie posiadają zbędnych im umiejętności
    praktycznych.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 109. Data: 2011-01-10 21:21:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.01.2011 20:18, Wit Jakuczun pisze:
    > http://www.cs.put.poznan.pl/amarciniak/publikacje.ht
    m - a to oglądałeś?

    Większości publikacji nie czytałem, może kiedyś jak będę miał nadmiar
    czasu i dostęp to przejrzę, ale Twoją uwagę powinno zwrócić występujące
    b. często słowo "interval" - Pan dr. jest zafascynowany błędami
    zaokrągleń i arytmetyką przedziałową (zresztą metody numeryczne to jest
    dziedzina w której On siedzi i w której jest podobno (nie mi to oceniać)
    b. dobry) - podejrzewam, że większość tych publikacji to zastosowanie
    znanych metod do rozwiązania znanych problemów, tyle, że na arytmetyce
    przedziałowej a następnie dyskusja nad powstającymi błędami numerycznymi
    w szczególnych przypadkach. No i sporo jest przepisanych na polski
    podręczników użytkownika.

  • 110. Data: 2011-01-10 21:27:59
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 21:53:58 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >prawdzie rynek szuka sprawnych rzemieślników. Nie ludzi z wiedzą
    >bardziej teoretyczną, którzy nie posiadają zbędnych im umiejętności

    Fakt. I ten fakt jest neistety dosyc przygnebiajacy...

    A.L.