  • 11. Data: 2014-06-22 00:59:37
    Temat: Re: Test na obecność ołowiu [crosspost]
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Jeśli chodzi o jakąś 100% wiarygodną metodę to nie wiem, ale tak
    > normalnie to widać "na oko".
    > Błyszczące luty = dobry sprzęt.
    > Matowe = ekologiczny - szybko się zdegraduje.

    Robią już stopy błyszczące np. SN100C.
    K.

  • 12. Data: 2014-06-22 01:01:58
    Temat: Re: Test na obecność ołowiu [już nie crosspost, rozważania o RoHS i WEEE]
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Miller" <n...@n...com> wrote in message
    > to raczej "urządzenie do nadzoru i kontroli", jak nieudolnie
    > tłumocz przełożył "Monitoring and control instruments",

    Dlaczego nieudolnie? Jak najbardziej poprawnie przetłumaczył.
    Jak Ty byś to przetłumaczył?

  • 13. Data: 2014-06-22 01:05:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > przetwornice małej mocy, moduły Ethernetowe i niskomocowe moduły IGBT.
    > głównie małe SMD, tylko gniazdo RJ przewlekane...
    > i wprost przeciwnie, chcę mieć "blachę na dupę" i święty spokój, bo moduły
    > chyba będzie robił podwykonawca, a ja nie chcę, żeby
    > konkurencja miała powody się moimi rzeczami interesować :)

    Jeśli to prawda, i to Twoje płytki a Ty aż tak nie ufasz podwykonawcy
    to dobrze Ci radzę - zmień podwykonawcę. Póki nie jest zapóźno.
    Jak Ty im nie ufasz że zrobią to co uzgodnili w dokumentacji do
    projektu co do lutowia to jak możesz im ufać w kwestii rodzaju
    laminatu, grubości warstwy miedzi czy też kontroli elektrycznej?
    Nie wiem co to za firma, ale jeśli nie jest to "pan Józio" w firmie
    "dziura w ścianie z jednym pracownikiem" to przecież poważny
    zakład płytkarski by się tak nie podkładał... bez jaj.

  • 14. Data: 2014-06-22 01:12:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Dlaczego nieudolnie? Jak najbardziej poprawnie przetłumaczył.
    > Jak Ty byś to przetłumaczył?

    ...do nadzoru i sterowania.

    --
    Jarek ("bus controller", to oczywiście po naszemu "kanar")

  • 15. Data: 2014-06-22 01:56:10
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    > ...do nadzoru i sterowania.

    o tak właśnie. przeczuwam nieciekawe dyskusje z UOKiK'iem albo innym UKE
    na temat subtelnych, acz istotnych różnic pomiędzy kontrolą a sterowaniem.

    @

  • 16. Data: 2014-06-22 02:00:40
    Temat: Re: Test na obecność ołowiu
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-22 01:05, Pszemol pisze:
> [...]
    > "dziura w ścianie z jednym pracownikiem" to przecież poważny
    > zakład płytkarski by się tak nie podkładał... bez jaj.

    firma duża, ale chińska. wiem, że próbki i początek produkcji zrobią tak
    jak w dokumentacji, ale potem potrafią się dziać różne rzeczy. niby mam
    na miejscu kogoś, kto może im zrobić niezapowiedziany nalot, ale to
    nadal działanie na odległość...

    myślę, ze dalszy ciąg tego wątku ma się nijak do pl.sci.chemia więc
    odłączam crosspost.

    @

  • 17. Data: 2014-06-22 02:14:14
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > jak w dokumentacji, ale potem potrafią się dziać różne rzeczy. niby mam
    > na miejscu kogoś, kto może im zrobić niezapowiedziany nalot, ale to

    Od tego trzeba było zacząć, że to firma chińska. Chińczyk ma szansę
    pracować zgodnie z wymaganiami, gdy jest pod ciągłym nadzorem.
    Było wiele razy o tym na grupie.
    Poza tym, ja odwalą Ci robotę niezgodnie ze specyfikacją, to i tak nic
    im nie zrobisz, to inny system prawny, który bierze stronę
    chińskich przedsiębiorców.
    K.

  • 18. Data: 2014-06-22 03:02:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Smith" <d...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > Poza tym, ja odwalą Ci robotę niezgodnie ze specyfikacją, to i tak nic
    > im nie zrobisz, to inny system prawny, który bierze stronę

    Tym bardziej bym się nie przejmował...

    W Chinach już od dawna nic nie robią z ołowiem bo od dawna się
    już przestawili na RoHS. Ważne aby w papierach było dobrze i o resztę
    nie martwiłbym się. Naprawdę boisz się trochę za bardzo na zapas, Artur.

  • 19. Data: 2014-06-22 03:46:28
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-22 03:02, Pszemol pisze:
    > "John Smith" <d...@b...pl> wrote in message

    ale mają pod górkę z kasą chyba. jak okazało się, że za prototypową
    serię chcą za dużo $, to aż do mnie na tel zadzwonił, żebym wstrzymał
    zamówienie u konkurencji :D za 15 minut miałem dużo lepszą cenę :) więc
    argument "idę do konkurencji" działa bardzo mocno i skutecznie, pomimo
    masówki jaką produkują.

> [...]
    > już przestawili na RoHS. Ważne aby w papierach było dobrze i o resztę
    > nie martwiłbym się. Naprawdę boisz się trochę za bardzo na zapas, Artur.

    ale chciałbym, żeby i poza papierami było dobrze :) bo jak się włazi z
    butami do czyjegoś monopolistycznego ogródka, to można spodziewac się
    wideł w plecach :)

    ale też dziękuję tak znienawidzonej przez "trola naszego powszedniego"
    EU za nieco zdrowego rozsądku i wprowadzenie terminu "due diligence"...
    będzie czym się wykręcac w razie wroga.

    @

  • 20. Data: 2014-06-22 11:03:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "John Smith"
    > Robią już stopy błyszczące np. SN100C.

    Błyszczenie to efekt uboczny, czy to trzeba traktować jak barwniki w
    produktach spożywczych? :-)
    Czyli dla poprawy samopoczucia.

    Robert