  • 11. Data: 2009-10-04 22:47:20
    Temat: Re: Test Pentax K7 na dpreview
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Ojej, cos sie tak przyczepil.
    > 2.4 i 2.8 to wciaz jasny obiektyw.
    > Nie wszyscy uzywaja obiiektywow tylko do portretu...

    f/2.8 mają zoomy. Stałka musi czymś imponować. Dawniej jak zoomy miały
    marniejszą jakość to był to MTF + światło. Dawniej też był standard klatki
    i rozmiar mógł imponować, ale dziś to bez znaczenia, bo kompakty mogą być
    zupełnie małe.

    Dzisiejsze zoomy dają świetną jakość. Taki Nikkor 14-24/2.8, albo CZ
    24-70/2.8 - one spokojnie mogą rywalizować z stałkami jeśli chodzi o
    jakość. Wciąż jednak nie ma rozsądnych zoomów z światłem f/1.4 pod 35mm, a
    stałki są.

    d.

  • 12. Data: 2009-10-04 22:50:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    T...@s...in.the.world wrote:
> [...]

    Jeśli chodzi o matrycę - zdaje się że ta sama. Konkurencja przez ten czas
    posunęła się do przodu i to to martwi. Dwa lata temu jak robiono test A700
    to nikt nie dawał minusów za brak LV, dzisiaj to norma i brak tego ficzera
    to wada. Podobnie z matrycami - kto nie idzie do przodu, ten zostaje w
    tyle ;)

    Na obraz? Raczej więcej nie wydoją jak nie zmienią matrycy.

    > Ale i tak jest to IMHO idealny aparat dla podroznikow, bijacy inne na
    > glowe.

    Sam sobie odpowiadasz?! :)

    d.

  • 13. Data: 2009-10-05 06:39:11
    Od: " marcin krynicki" <m...@W...gazeta.pl>

    Mam dziwne wrażenie że że nie umiesz dostrzec podstawowej zalety małych szkieł
    pentaxa. One mają bardzo przyzwoita jakość i jasność "zmieszczoną" w
    obiektywach wielkości korka od butelki ;)
    Zadziwia mnie to przeświadczenie że stałka MUSI mieć nieprawdopodobną jasność
    - to jest związane z wielkością i ciężarem.
    Mam szkła 1.4 i jakoś nie mam wielkiej potrzeby użycia tego 1.4 - raczej
    oscyluje 2.0-2.8 - natomiast to 1.4 było moim graalem ;) do momentu gdy go nie
    dostałem :d
    Co do rozdzielczości .....Miałem kilka pentaxów od istD po K20D i te różnice w
    rozdzielczościach podczas testów - to jest o kant d...y potłuc. Co z tego że
    niby nie ma większej rozdzielczości jeżeli na realnych zdjęciach dostaję
    więcej detalu i pixeli do wyostrzania...

    Mam teraz pełną klatke i szerokie szkło wychwalane tak przez ciebie...Ok.
    ostrościowo jest ok. ale za to pod względem pracy pod światło jest żałosne.
    Pełna klata jest duza i ciężka...
    Po co to piszę? Ano po to że aparaty skierowane są do róznych użytkowników -
    tak samo jak szkła.
    K7 z zestawem 15/4 , 31/1.8 ,77/1.8 i 60-250/f4 to zestaw absolutnie bombowy i
    lekki w porownaniu do innych systemów.
    Co do jakości obrazka i szybkości AF...proponuję sprawdzić ZANIM wyda się opinie

  • 14. Data: 2009-10-05 07:35:36
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marcin krynicki wrote:
    > Mam dziwne wrażenie że że nie umiesz dostrzec podstawowej zalety małych szkieł
    > pentaxa. One mają bardzo przyzwoita jakość i jasność "zmieszczoną" w
    > obiektywach wielkości korka od butelki ;)

    Miałem kiedyś taki zestaw trójstałkowy - 24/2.8, 50/1.4 i 135/2.8.
    Oczywiście daleko im do naleśników jeśli chodzi o rozmiar, ale i tak w
    porównaniu do całej reszty to było "kompaktowe". Z tej trójki została
    tylko 50/1.4 bo tylko ona oferowała coś więcej niż to co mam w zoomach,
    nawet mimo rozmiaru.

    > Zadziwia mnie to przeświadczenie że stałka MUSI mieć nieprawdopodobną jasność
    > - to jest związane z wielkością i ciężarem.

    Jasność albo skalę odwzorowania jeśli mowa o makrówkach.
    Owszem - dla mnie musi. No i owszem - wielkość i ciężar dla mnie są bez
    wielkiego znaczenia jak mowa o lustrzance. To dawno temu był podział na
    małe lustrzanki i duże lustrzanki, ale dziś kupujesz kompakt wielkości
    karty kredytowej i tu masz owe "małe", z jakimś zoomem i najczęściej
    jeszcze dodatkową wartością dodaną jak np. wodoodporność.
    Osobiście mierzę się na coś typu EP-1, ale jak wyjdzie w wersji która mnie
    będzie zadawalać.

    > Mam szkła 1.4 i jakoś nie mam wielkiej potrzeby użycia tego 1.4 - raczej
    > oscyluje 2.0-2.8 - natomiast to 1.4 było moim graalem ;) do momentu gdy go nie
    > dostałem :d

    Też nie korzystam z f/1.4 bardzo często, ale to wynika z małej GO i
    słabszego MTF. Dla mnie optimum to f/2. Działkę wyżej już ogranicza.
    Zaletą szkła f/1.4 jest jednak to, że któregoś dnia jak musisz/chcesz
    f/1.4 to ono tam jest.

> [...]
    > niby nie ma większej rozdzielczości jeżeli na realnych zdjęciach dostaję
    > więcej detalu i pixeli do wyostrzania...

    Są matryce lepsze i gorsze. W takim teście wypada zrobić porównanie.
    Dawniej ludzie wpatrywali się i roztrząsali czy wystarczy im 2Mpix czy
    jednak 3Mpix itd.. Dzisiaj rozważania idą w stronę jak dobrze matryca
    oddaje detale. Już nie jest to kwestią wielkości odbitki, bo to dawno
    zostało "zjedzone" jednak lepsze zawsze będzie bardziej doceniane i tak tu
    jest.
    Matryca z K20d nie była bardzo rewelacyjna gdy wychodziła. 14Mpix, ale
    takie sobie. Nawet były komentarze, że skalując z 10Mpix w k10d wyjdzie na
    tosamo. Dzisiaj nie dziwią głosy, że trochę pentax w tyle, bo przez ten
    czas zmieniło się sporo. I nie że absolutnie muszę mieć 17Mpix, ale jak
    zerknąć na iso, na detale i oddawanie obrazu to ogólnie - po prostu
    dopinguję lepszemu.

    > Mam teraz pełną klatke i szerokie szkło wychwalane tak przez ciebie...Ok.
    > ostrościowo jest ok. ale za to pod względem pracy pod światło jest żałosne.
    > Pełna klata jest duza i ciężka...

    Owszem jest, ale twierdzę, że nawet K7 z naleśnikiem jest duży i ciężki.
    Mamy zarówno dość dobre ultra-kompakty jak i wchodzące EVIL-ki. To one
    wyznaczają małe i poręczne.
    Lustrzanki wyznaczają za to możliwości i owszem - jak ktoś nie ma
    delikatnych rączek to praca z D3 + 14-24/2.8 jest bardzo wygodna (wizjer,
    przyciski itd) oraz daje niesłychaną jakość.

    > Po co to piszę? Ano po to że aparaty skierowane są do róznych użytkowników -
    > tak samo jak szkła.

    Tak jest zawsze.

    > K7 z zestawem 15/4 , 31/1.8 ,77/1.8 i 60-250/f4 to zestaw absolutnie bombowy i
    > lekki w porownaniu do innych systemów.

    Do EP-1? Albo nawet do G1?
    Powiedziałbym że w świecie analogowym owszem pentaks miał spore fory.
    Dzisiaj jednak jak ktoś chce rozmiar to ma znacznie większy wybór.

    > Co do jakości obrazka i szybkości AF...proponuję sprawdzić ZANIM wyda się opinie

    Niestety nie mam pod ręką K7, D3x i 7D żeby móc skomentować artykuł na
    dpreview.

    d.

    :)

  • 15. Data: 2009-10-05 15:00:23
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Nie mogę cytować niestety bo mi jakieś krzaczki zamiast polskich liter wyskakują.
    Co do tych wszystkich PEnow i GF1 - bardzo fajne ale chyba tam matryca pracuje
    w trybie ciaglym - a to raczej nie jest najlepsze rozwiazanie - obejrzalem
    obrazki z wyższych czułości i nie jest zbyt różowo
    Tu lustrzanka z wieksza matryca daje wiecej.
    Co do porównania że z matrycy 10mpix po "nadmuchaniu" pliku do 14mpix wyjdzie
    to samo - bzdura gigantyczna. Akurat miałem taką możliwość i zrobiłem taki
    "test" - nawet zamieszczałem go gdzieś w dyskusji na optycznych.pl.

  • 16. Data: 2009-10-05 18:36:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    m...@W...gazeta.pl wrote:
    > Nie mogę cytować niestety bo mi jakieś krzaczki zamiast polskich liter wyskakują.

    Jeśli Twój czytnik nie obsługuje polskich liter w utf-8 to to naprawdę
    dobry powód do zmiany czytnika.

> [...]
    > obrazki z wyższych czułości i nie jest zbyt różowo
    > Tu lustrzanka z wieksza matryca daje wiecej.

    Szumy są akurat całkiem znośne i lustrzankowatość czy nie nie ma tu tak
    wiele do powiedzenia jak to, że m4/3 ma po prostu fizycznie mniejszą
    matrycę i z większym dopakowanie pikseli.

> [...]
    > to samo - bzdura gigantyczna. Akurat miałem taką możliwość i zrobiłem taki
    > "test" - nawet zamieszczałem go gdzieś w dyskusji na optycznych.pl.

    Faktem jest, że matryca w k20d i tym samym k7 nie jest szczególnie
    rewelacyjna. Może to zasługa mocnego filtru AA lub jeszcze słabszego
    oprogramowania (taki ACR nie radzi sobie np z A700 zupełnie). To co
    pisałem wprost było na temat sampelków z RAW na dpreview - tam porównano
    do D300 i mimo więcej Mpix obraz jest bardziej rozmyty. Zaryzykowałem
    twierdzenie o 10Mpix dlatego, że rozmycie jest naprawdę spore, a chyba
    właśnie na optycznych mieli podobne wrażenia.

    d.

  • 17. Data: 2009-10-05 18:48:26
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hadeb5$t6v$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

    > Jeśli Twój czytnik nie obsługuje polskich liter w utf-8 to to naprawdę
    > dobry powód do zmiany czytnika.

    A kiedy zmienili zasadę, że w pl.* używamy ISO-8859-2?

    > Faktem jest, że matryca w k20d i tym samym k7 nie jest szczególnie
    > rewelacyjna.

    Fajnie. A ja chciałem kupić K20D, właśnie ze względu na matrycę ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 18. Data: 2009-10-05 19:27:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    http://evil.pl/pip/utf/v2/o/przeca.html

    > Fajnie. A ja chciałem kupić K20D, właśnie ze względu na matrycę ;)

    Jeśli różnica w cenie nie była wielka to też bym dołożył, jednak nie ze
    względu na matrycę. Nie rozumiałem za to wszystkich którzy upgradowali
    k10d :)

    d.

  • 19. Data: 2009-10-05 19:55:36
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisaďż˝(a):

    > względu na matrycę. Nie rozumiałem za to wszystkich którzy upgradowali
    > k10d :)

    No to zapewniam cie że K20D ma zauważalnie więcej detalu niż K10D i duuuzo
    lepiej zachowuje się niż K10D przy wyższych czułościach

  • 20. Data: 2009-10-08 13:26:54
    Temat: OT - konfiguracja czytnika
    Od: zibis <z...@k...chip.pl.wytnij.to>

    W dniu 5/10/2009 21:27, dominik pisze:

    > http://evil.pl/pip/utf/v2/o/przeca.html

    a jak prawidłowo skonfigurować Thunderbirda?
    bo próbuje różnych kombinacji i zawsze mam tak, że w którymś poście w
    tym wątku widzę "krzaczki"..