  • Data: 2009-09-14 13:18:04
    Temat: Re: Test M9
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Sep., 14:53, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > I czy ktoś może wyjaśnić mi poniższe zdanie z testu szumów:
    > "Większa ostrość zdjęć z M9 w stosunku do prezentowanych tu lustrzanek
    > pełnoklatowych powoduje, że generowany na najwyższych czułościach szum
    > jest siłą rzeczy bardziej uwydatniany."
    >
    > Do tej pory wydawało mi się, że programowe wyostrzanie powoduje
    > uwydatnianie szumu. Tutaj większą ostrość zawdzięczamy brakowi filtra
    > AA. Ale czy tu, czy tam, szum powstaje pod filtrem AA, nie nad.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
> [...]

    masz racje ale to jest tak:
    co to jest nieostrosc czy tez rozmycie ?- to padanie na pixel swiatla
    " z okolicy "
    jesli na danym pixelku masz jakis szum i sygnal uzyteczny i pojawi sie
    dodatkowo sygnal " z okolicy" to tym samym odstep sumaryczny obu
    sygnalow od sygnalu szumu rosnie , czyli udzial szumu w calkowitym
    sygnale jest mniejzsy a wiec szum staje sie mniej widoczny,
    Ale zeby tak bylo to sygnal " z okolicy" sam musialby byc obarczony
    mniejszym szumem , co jest mozliwym jako, ze szumy maja rozklad
    przypadkowy.