  • 21. Data: 2013-11-12 14:25:27
    Temat: Re: Tesla plonie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Tue, 12 Nov 2013 13:36:59 +0100, J.F
    >... przy odpowiednio wysokiej temperaturze.

    Arktyczne mrozy u nas rzadko, a iskra sama ma temperature.

    Obok zreszta rozgrzany silnik ..

    J.

  • 22. Data: 2013-11-12 14:51:35
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Na odcinku lotu peta między ręką palacza, a powierzchnią benzyny musiało
    > być miejsce, w którym proporcje mieszanki były optymalne do zapłonu.

    Niekoniecznie.

    > Jedynym wyjaśnieniem wydaje się być zbyt niska temperatura peta. Przy
    > zaciąganiu się jest znacznie wyższa.

    Nie sądzę, żeby była za niska.

    > Pozostaje eksperyment powtórzyć w warunkach kontrolowanych. Założę się o
    > piwo, że "nieciągnięty" pet nie zapali etyliny.

    Proponuje wlać do recznego spryskiwacza i prysnąc mgiełką na tego kiepa :)

  • 23. Data: 2013-11-12 15:03:38
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-12 14:51, Czesław Wiśniak pisze:

    > Niekoniecznie.

    Koniecznie. Twierdzenie Darboux.

    > Proponuje wlać do recznego spryskiwacza i prysnąc mgiełką na tego kiepa :)

    Przeprowadź i zdaj relację.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 24. Data: 2013-11-12 15:18:33
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Koniecznie. Twierdzenie Darboux.

    Co twierdzenie Darboux ?

    > Przeprowadź i zdaj relację.

    Ja ? Mnie to wali, chcesz sprawdzic czy rzeczywiscie papieros ma za niska
    temp to zrob sobie proponowany eksperyment. Byc może ma za niską, można też
    zrobic z płomieniem. To jest dosyc bezpieczne.

  • 25. Data: 2013-11-12 18:45:38
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 listopada 2013 14:51:35 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Niekoniecznie.

    > Nie sądzę, żeby była za niska.

    > Proponuje wlać do recznego spryskiwacza i prysnąc mgiełką na tego kiepa :)

    Tak działają bomby paliwowe. najpierw rozpylane jest cokolwiek co się pali, może być
    i maka albo cukier puder, chociaż paliwa płynne są lepsze. Czeka chwilę i podpala.
    Dużym bombom paliwowym niewiele brakuje do małych ładunków nuklearnych.

  • 26. Data: 2013-11-13 00:36:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 12.11.2013 Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> napisał/a:

    > A jeśli pęknie wężyk paliwa, to jest wtedy pożar "sam z siebie"?
    >
    > Bo mnie kiedyś pękł. Tylko że jechałem dieslem i skończyło się na
    > smrodzie ON parującego z nagrzanego bloku silnika. Gdyby to był
    > benzyniak, to by było po samochodzie.

    Tak Ci sie tylko wydaje, benzyna wyparuje szybciej niz ON.

    --
    Artur
    ZZR 1200