-
91. Data: 2019-05-03 20:44:52
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-03 20:27, Mateusz Viste wrote:
> On Fri, 03 May 2019 20:14:23 +0200, kk wrote:
>> On 2019-04-28 15:22, Mateusz Viste wrote:
>>> Swoją drogą dziwna sprawa - jutro mają pojawić się pojazdy autonomiczne
>>> (nawet u mnie na wsi - w radio mówili że w 2020 będą w moim regionie
>>> autonomiczne minibusy dzięki którym seniorzy 100+ będą mogli wybrać się
>>> samodzielnie do miasta),
>>
>> I jak Ci seniorzy zamówią takiego busa?
>
> A jak zamawiają autobus? Nie zamawiają. Wiedzą, że o 10:05 mają być na
> przystanku pod lasem.
To nie potrzeba autonomicznych autobusów.
>
>> Moim zdaniem to tylko bajanie.
>
> Nie znasz się.
Ludzie wszędzie wypatrują sensacji a to z d..y jest tylko
-
92. Data: 2019-05-03 21:28:28
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Fri, 03 May 2019 20:44:52 +0200, kk wrote:
> On 2019-05-03 20:27, Mateusz Viste wrote:
>> On Fri, 03 May 2019 20:14:23 +0200, kk wrote:
>>> On 2019-04-28 15:22, Mateusz Viste wrote:
>>>> Swoją drogą dziwna sprawa - jutro mają pojawić się pojazdy
>>>> autonomiczne (nawet u mnie na wsi - w radio mówili że w 2020 będą w
>>>> moim regionie autonomiczne minibusy dzięki którym seniorzy 100+ będą
>>>> mogli wybrać się samodzielnie do miasta),
>>>
>>> I jak Ci seniorzy zamówią takiego busa?
>>
>> A jak zamawiają autobus? Nie zamawiają. Wiedzą, że o 10:05 mają być na
>> przystanku pod lasem.
>
> To nie potrzeba autonomicznych autobusów.
Nie rozumiesz problemu. 10 os/km?. Głównie seniorzy. Odległości
relatywnie duże przy bardzo małej ilości klientów. Głównym kosztem
łączności autobusowej nie jest ani pojazd, ani paliwo - tylko kierowca.
Autonomiczny bus rozwiązuje ten problem.
Mateusz
-
93. Data: 2019-05-05 11:57:01
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-03 21:28, Mateusz Viste wrote:
> On Fri, 03 May 2019 20:44:52 +0200, kk wrote:
>> On 2019-05-03 20:27, Mateusz Viste wrote:
>>> On Fri, 03 May 2019 20:14:23 +0200, kk wrote:
>>>> On 2019-04-28 15:22, Mateusz Viste wrote:
>>>>> Swoją drogą dziwna sprawa - jutro mają pojawić się pojazdy
>>>>> autonomiczne (nawet u mnie na wsi - w radio mówili że w 2020 będą w
>>>>> moim regionie autonomiczne minibusy dzięki którym seniorzy 100+ będą
>>>>> mogli wybrać się samodzielnie do miasta),
>>>>
>>>> I jak Ci seniorzy zamówią takiego busa?
>>>
>>> A jak zamawiają autobus? Nie zamawiają. Wiedzą, że o 10:05 mają być na
>>> przystanku pod lasem.
>>
>> To nie potrzeba autonomicznych autobusów.
>
> Nie rozumiesz problemu. 10 os/km?. Głównie seniorzy. Odległości
> relatywnie duże przy bardzo małej ilości klientów. Głównym kosztem
> łączności autobusowej nie jest ani pojazd, ani paliwo - tylko kierowca.
> Autonomiczny bus rozwiązuje ten problem.
Mógłbyś nam to jakoś rozpisać?
Roczne koszty z podziałem na pojazd, paliwo i kierowcę.
-
94. Data: 2019-05-05 14:12:05
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Sun, 05 May 2019 11:57:01 +0200, kk wrote:
> Roczne koszty z podziałem na pojazd, paliwo i kierowcę.
Najwyraźniej jesteś ekspertem w każdej dziedzinie, więc powinieneś dać
sobie z tym radę samodzielnie.
Mateusz
-
95. Data: 2019-05-06 00:42:00
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-05 14:12, Mateusz Viste wrote:
> On Sun, 05 May 2019 11:57:01 +0200, kk wrote:
>> Roczne koszty z podziałem na pojazd, paliwo i kierowcę.
>
> Najwyraźniej jesteś ekspertem w każdej dziedzinie, więc powinieneś dać
> sobie z tym radę samodzielnie.
Ja nue muszę. Twierdziłeś, że pojazd i paliwo nie liczą się. Jakby tak
było to byś chyba nam to przedstawił.
-
96. Data: 2019-05-06 12:00:00
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
UĹźytkownik kk k...@o...pl.invalid ...
>>> PatrzÄ c na iloĹÄ bĹÄdĂłw w kaĹźdym (duĹźo prostszym) systemie, nawet
>>> tym sterujÄ cym B737Max, wolaĹbym nie doĹwiadczaÄ tego na codzieĹ
>>> na ulicach.
>>
>> Niestety doswiadczasz kazdego dnia gdzie bĹedy systemu wychowania
>> codziennie kogoĹ zabijajÄ (w uproszczeniu)
>>
>> I tak sobie mysle, ze gdyby wszystkie auta byĹy autonomiczne to
>> byĹoby (zwĹaszcza na poczatku)
>> - duzo drozej
>> - odrobine wolniej
>> - duzo bezpieczniej
>
> Ale nie mogÄ wszystkie byÄ od razu autonomiczne tylko raczej
> "wprowadzenia ruchu lewostronnego â w rozĹoĹźeniu przez piÄÄ lat na
> poszczegĂłlne etapy: najpierw tylko samochody ciÄĹźarowe, nastÄpnie
> autobusy, a na koĹcu samochody osobowe i rowery"
>
Znaczy sugerujesz ze sie nie da?
>>
>> Potrafie sobie wyobrazic sznur samochodĂłw jadacych pĹynnie przez
>> miasto staĹym tempem bo ich komputery porozumiewaja sie z
>> komputerami sygnalizacji i dopasowuja do nich predkosc pĹynnego
>> przejazdu na caĹkiem sporych odcinkach.
>
> Do tego nie potrzeba peĹnej autonomii pojazdĂłw, wystarczy
> wspomaganie. No i to jest z gruntu gĹupie bo ludzie róşne potrzeby
> majÄ i róşnymi pojazdami dysponujÄ . PociÄ gi teĹź róşnymi prÄdkoĹciami
> jeĹźdĹźÄ i róşne priorytety przejazu majÄ .
>
Co z tego ze posiadaja rozne pojazdy?
Sugerujesz ze jak ktos ma porsche to ma prawo szybciej jezdzic po miescie
niz posiadacz tipo?
>>
>> Potrafie sobie wyobrazic, ze predkosc nie bedzie juz tak wazna bo
>> nawet jezeli dany odcinek przejedziesz w 30 minuta nie 20 to i tak
>> jestes 20 minut do przodu bo w tym czasie zamiast prowadzic auto,
>> mozesz robiÄ coĹ innego, chocby sie wyspac :)
>>
> Ile za to jesteĹ skĹonny zapĹaciÄ?
>
A ile trzeba?
Wydaje sie ze docelowo samochĂłd mogĹby byc porownywalnie drogi skoro
mozna by go pozbawic czesci wyposazenia.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może",
ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą."
Henry Louis Mencken
-
97. Data: 2019-05-06 12:23:21
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 06.05.2019 o 11:00, Budzik pisze:
>>
>> Do tego nie potrzeba pełnej autonomii pojazdów, wystarczy
>> wspomaganie. No i to jest z gruntu głupie bo ludzie różne potrzeby
>> mają i różnymi pojazdami dysponują. Pociągi też różnymi prędkościami
>> jeżdżą i różne priorytety przejazu mają.
>>
> Co z tego ze posiadaja rozne pojazdy?
> Sugerujesz ze jak ktos ma porsche to ma prawo szybciej jezdzic po miescie
> niz posiadacz tipo?
w mieście może różnica niewielka, ale np. na autostradzie ze 140 czy
180km/h które auto szybciej wyhamuje - Tipo czy Porsche?
>>>
>>> Potrafie sobie wyobrazic, ze predkosc nie bedzie juz tak wazna bo
>>> nawet jezeli dany odcinek przejedziesz w 30 minuta nie 20 to i tak
>>> jestes 20 minut do przodu bo w tym czasie zamiast prowadzic auto,
>>> mozesz robić coś innego, chocby sie wyspac :)
>>>
>> Ile za to jesteś skłonny zapłacić?
>>
> A ile trzeba?
> Wydaje sie ze docelowo samochód mogłby byc porownywalnie drogi skoro
> mozna by go pozbawic czesci wyposazenia.
>
ja tam nie mogę się doczekać autonomii w firmowym vanie :) ale na długie
trasy to i w prywatnym fajnie byłoby się zdrzemnąć 2h za kierownicą
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
98. Data: 2019-05-06 15:59:59
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...
>>> Do tego nie potrzeba pełnej autonomii pojazdów, wystarczy
>>> wspomaganie. No i to jest z gruntu głupie bo ludzie różne potrzeby
>>> mają i różnymi pojazdami dysponują. Pociągi też różnymi
>>> prędkościami jeżdżą i różne priorytety przejazu mają.
>>>
>> Co z tego ze posiadaja rozne pojazdy?
>> Sugerujesz ze jak ktos ma porsche to ma prawo szybciej jezdzic po
>> miescie niz posiadacz tipo?
>
> w mieście może różnica niewielka, ale np. na autostradzie ze 140 czy
> 180km/h które auto szybciej wyhamuje - Tipo czy Porsche?
>
W Polsce nie wolno 180 wiec i autonomiczne nie powinny tyle jezdzic.
Co do hamowania ze 140, mysle ze roznica byłaby niewielka a i znaczenie
tego duzo nizsze bo w razie jakiegos wypadku auta duzo wczesniej
wiedziałyby o sytuacji bo ze wzgledu na mozliwośc komunikowania sie
miedzy soba.
>>>>
>>>> Potrafie sobie wyobrazic, ze predkosc nie bedzie juz tak wazna bo
>>>> nawet jezeli dany odcinek przejedziesz w 30 minuta nie 20 to i
>>>> tak jestes 20 minut do przodu bo w tym czasie zamiast prowadzic
>>>> auto, mozesz robić coś innego, chocby sie wyspac :)
>>>>
>>> Ile za to jesteś skłonny zapłacić?
>>>
>> A ile trzeba?
>> Wydaje sie ze docelowo samochód mogłby byc porownywalnie drogi
>> skoro mozna by go pozbawic czesci wyposazenia.
>>
> ja tam nie mogę się doczekać autonomii w firmowym vanie :) ale na
> długie trasy to i w prywatnym fajnie byłoby się zdrzemnąć 2h za
> kierownicą
>
Ano własnie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !
-
99. Data: 2019-05-06 21:38:07
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-06 12:00, Budzik wrote:
> Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...
>>> I tak sobie mysle, ze gdyby wszystkie auta były autonomiczne to
>>> byłoby (zwłaszcza na poczatku)
>>> - duzo drozej
>>> - odrobine wolniej
>>> - duzo bezpieczniej
>>
>> Ale nie mogą wszystkie być od razu autonomiczne tylko raczej
>> "wprowadzenia ruchu lewostronnego - w rozłożeniu przez pięć lat na
>> poszczególne etapy: najpierw tylko samochody ciężarowe, następnie
>> autobusy, a na końcu samochody osobowe i rowery"
>>
> Znaczy sugerujesz ze sie nie da?
Można liczyć na upowszechnienie systemów wspomagających kierowcę.
>>>
>>> Potrafie sobie wyobrazic sznur samochodów jadacych płynnie przez
>>> miasto stałym tempem bo ich komputery porozumiewaja sie z
>>> komputerami sygnalizacji i dopasowuja do nich predkosc płynnego
>>> przejazdu na całkiem sporych odcinkach.
>>
>> Do tego nie potrzeba pełnej autonomii pojazdów, wystarczy
>> wspomaganie. No i to jest z gruntu głupie bo ludzie różne potrzeby
>> mają i różnymi pojazdami dysponują. Pociągi też różnymi prędkościami
>> jeżdżą i różne priorytety przejazu mają.
>>
> Co z tego ze posiadaja rozne pojazdy?
> Sugerujesz ze jak ktos ma porsche to ma prawo szybciej jezdzic po miescie
> niz posiadacz tipo?
To oczywiste. Różne pojazdy mają różne możliwości także te autonomiczne.
>>>
>>> Potrafie sobie wyobrazic, ze predkosc nie bedzie juz tak wazna bo
>>> nawet jezeli dany odcinek przejedziesz w 30 minuta nie 20 to i tak
>>> jestes 20 minut do przodu bo w tym czasie zamiast prowadzic auto,
>>> mozesz robić coś innego, chocby sie wyspac :)
>>>
>> Ile za to jesteś skłonny zapłacić?
>>
> A ile trzeba?
> Wydaje sie ze docelowo samochód mogłby byc porownywalnie drogi skoro
> mozna by go pozbawic czesci wyposazenia.
>
Ile za usługę jesteś skłonny zapłacić?!
-
100. Data: 2019-05-06 21:39:15
Temat: Re: Tesla - pierwsza prezetacja pełnej autonomii
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-06 12:23, ddddddddddddd wrote:
> W dniu 06.05.2019 o 11:00, Budzik pisze:
>
>>>>
>>>> Potrafie sobie wyobrazic, ze predkosc nie bedzie juz tak wazna bo
>>>> nawet jezeli dany odcinek przejedziesz w 30 minuta nie 20 to i tak
>>>> jestes 20 minut do przodu bo w tym czasie zamiast prowadzic auto,
>>>> mozesz robić coś innego, chocby sie wyspac :)
>>>>
>>> Ile za to jesteś skłonny zapłacić?
>>>
>> A ile trzeba?
>> Wydaje sie ze docelowo samochód mogłby byc porownywalnie drogi skoro
>> mozna by go pozbawic czesci wyposazenia.
>>
>
> ja tam nie mogę się doczekać autonomii w firmowym vanie :) ale na długie
> trasy to i w prywatnym fajnie byłoby się zdrzemnąć 2h za kierownicą
>
Nie masz drugiego kierowcy?