-
81. Data: 2015-10-03 11:09:41
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-10-03 10:40, Myjk wrote:
> Fri, 2 Oct 2015 10:23:20 +0200, Shrek
>
>>> a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
>>> autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
>>> zrobi.
>> A tu się chyba rozpędziłeś.
>
> O tyle nie, że w dzień baterie też mogą wymagać ładowania (w zależności od
> zapotrzebowania), a przecież wtedy nie ma "wiatru" w sieci. Poza tym taka
> farma z akumulatorami będzie musiała zajmować stosunkowo dużą powierzchnię
> pod ziemią zatem przestrzeń naziemną wypadałoby jakoś dodatkowo
> wykorzystać.
Sęk w tym, że fotowoltaika to nie ten rząd wielkości jeśli chodzi o
produkcję energii. Bez energetyki zawodowej sobie nie poradzisz (a jak
już energetykę zawodową, to ładowanie aku poza szczytem i ich wymiana
kiedy potrzebujesz jest doskonałym rozwiązaniem), więc skoro
fotowoltaika nie rozwiązuje tego problemu, to nie ma sensu ekonomicznego
sobie tym głowy zawracać. Dodatkowo jak już masz wymienne akumulatory,
to nie ma powodu, żeby je ładować "na miejscu" w stacji "paliw".
Zbierasz w dzień, poza szczytem wywozisz do GPZ (tam gdzie się linia
wysokiego napięcia kończy a transformatory się nudzą w nocy) i tam
ładujesz. Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo
miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam
uprawiać:P
Shrek.
-
82. Data: 2015-10-03 11:11:40
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-10-03 10:37, Myjk wrote:
> Sat, 03 Oct 2015 00:05:43 +0200, Marek
>
>>> Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na
>>> obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
>>> autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
>>> dobrze zrobi.
>> Masz na myśli taką wymianę baterii:
>> https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s
>> ? :-)
>
> Tam to piekielnie długo trwało. ;)
>
> https://youtu.be/H5V0vL3nnHY?t=55s
I tak to zapewne w przyszłości będzie wyglądać. A ładowanie po kątach w
domu będzie przestępstwem skarbowym:P
Shrek.
-
83. Data: 2015-10-03 11:15:26
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-10-03 10:43, Myjk wrote:
>> Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
>> Gorzej z postojami na swiatlach ...
>
> Nie tyle chodziło mi o prąd do grzania (bo w lato prawie tyle samo prądu
> potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC
> a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na
> drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego
> nie wytrzymały.
Obudowa przecież nie musi być stalowa. Jakoś sól osłon silnika nie
zjada. Niskie temperatury są owszem wrogiem akumulatorów, ale można je
ogrzewać ciepłem traconym i wtedy problem chyba tylko przy rozruchu.
Zresztą nie wiem jak te akumulatory się psują od temperatury. Ogólnie
podejrzewam, że z zimą radzą sobie lepiej od disli:P
Shrek.
-
84. Data: 2015-10-03 11:16:52
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Shrek" na
Sęk w tym, że fotowoltaika to nie ten rząd wielkości jeśli chodzi o
produkcję energii. Bez energetyki zawodowej sobie nie poradzisz (a jak
już energetykę zawodową, to ładowanie aku poza szczytem i ich wymiana
kiedy potrzebujesz jest doskonałym rozwiązaniem), więc skoro
fotowoltaika nie rozwiązuje tego problemu, to nie ma sensu ekonomicznego
sobie tym głowy zawracać. Dodatkowo jak już masz wymienne akumulatory,
to nie ma powodu, żeby je ładować "na miejscu" w stacji "paliw".
Zbierasz w dzień, poza szczytem wywozisz do GPZ (tam gdzie się linia
wysokiego napięcia kończy a transformatory się nudzą w nocy) i tam
ładujesz. Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo
miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam
uprawiać:P
---
Lepiej czteropak a jeszcze lepiej sześciopak :-)
-
85. Data: 2015-10-03 11:29:59
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-10-03 11:16, re wrote:
> Ponadto żeby zrobić "farmę słoneczną" to potrzebujesz dużo
> miejsca, dużo ogniw, a i tak będzie za mało. Lepiej już rzepak tam
> uprawiać:P
> ---
> Lepiej czteropak a jeszcze lepiej sześciopak :-)
O widzisz - masz łeb - zamiast jakiś głupich paneli to ziemię
przeznaczyć pod progukcję chmielu, jęczmienia, ziemniaków na spiryt i
winogron. Jeszcze na tym państwo na akcyzie zarobi a nie straci;)
Wszyscy będą zadowoleni.
Shrek.
-
86. Data: 2015-10-03 12:57:58
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 3 Oct 2015 10:43:20 +0200, Myjk napisał(a):
> Thu, 1 Oct 2015 15:10:49 +0200, J.F.
>> Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
>> Gorzej z postojami na swiatlach ...
> Nie tyle chodziło mi o prąd do grzania (bo w lato prawie tyle samo prądu
> potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC
> a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na
> drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego
> nie wytrzymały.
A zwyklym akumulatorom szkodzi ?
Zrobi sie plastikowa oslone i sol niegrozna.
Tesla przy -30 sobie radzi
https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE
ale ... cos mi chodzi po glowie, ze ponizej 0 nie zaleca sie ladowac
li-ion ...
J.
-
87. Data: 2015-10-03 15:21:50
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:mujij7$i4o$2@node1.news.atman.pl...
> On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote:
>
>> To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
>> ładowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam
>> samolotem).
>> Martwi mnie raczej zima w takim aucie.
>
> Myślę, że radzą sobie lepie od disli:P
Tutaj przykład video review mieszkańca Norwegii:
https://www.youtube.com/watch?v=fsLMlozXjhk
-
88. Data: 2015-10-03 15:24:04
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:muoklr$qsb$1@dont-email.me...
> "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
> news:mujij7$i4o$2@node1.news.atman.pl...
>> On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote:
>>
>>> To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
>>> ładowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam
>>> samolotem).
>>> Martwi mnie raczej zima w takim aucie.
>>
>> Myślę, że radzą sobie lepie od disli:P
>
> Tutaj przykład video review mieszkańca Norwegii:
> https://www.youtube.com/watch?v=fsLMlozXjhk
Widok tego auta z bagażnikiem dachowym z parą nart jest fajny:
https://www.youtube.com/watch?v=pxR99bGYEAQ
-
89. Data: 2015-10-03 20:55:58
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2015-10-01 16:14, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> W dniu 01.10.2015 o 13:18, Pszemol pisze:
>> http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-revea
l-specs-price/?mbid=social_fb
>>
>> Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
>> Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
>> Tylko ta cena... ech.
>
> 400km to zdecydowanie za dużo na miasto, za mało na podróż. tym bardziej
> podróż autostradą. Większość ludzi codziennie pokonuje trasę 15km do
> pracy i w pracy siedzi 8 godzin i ma możliwość ładowania. są auta o
> zasięgu 40km? Niema! dlaczego? Bo większość ludzi uważą że elektryki to
> gówno bo nad morze (500km) i tak nie zajadę....
Źle liczysz. 400km jest latem. Jak przyjdzie zima, to zostanie Ci pół
albo i 1/3 pojemności akumulatorów, zużyjesz lekko licząc dodatkowe 100%
energii na ogrzewanie i zostaje 100km zasięgu, w sam raz żeby pojechać
do pracy, a potem jeszcze wrócić po zapomniane klucze do domu. Jak będzie
korek na godzinę stania, to masz luksus pozastanawiania się czy musisz
już iść po kurtkę do bagażnika i wyłączyć ogrzewanie. W Kalifornii
oczywiście sytuacja jest korzystniejsza...
-
90. Data: 2015-10-03 21:16:04
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> wrote in message
news:mup8bu$e23$1@mx1.internetia.pl...
>> 400km to zdecydowanie za dużo na miasto, za mało na podróż. tym bardziej
>> podróż autostradą. Większość ludzi codziennie pokonuje trasę 15km do
>> pracy i w pracy siedzi 8 godzin i ma możliwość ładowania. są auta o
>> zasięgu 40km? Niema! dlaczego? Bo większość ludzi uważą że elektryki to
>> gówno bo nad morze (500km) i tak nie zajadę....
>
> Źle liczysz. 400km jest latem. Jak przyjdzie zima, to zostanie Ci pół
> albo i 1/3 pojemności akumulatorów,
W zimie gość z Norwegii zamiast 500km w lecie ma 400km.
> zużyjesz lekko licząc dodatkowe 100%
> energii na ogrzewanie i zostaje 100km zasięgu, w sam raz żeby pojechać
> do pracy, a potem jeszcze wrócić po zapomniane klucze do domu. Jak będzie
> korek na godzinę stania, to masz luksus pozastanawiania się czy musisz
> już iść po kurtkę do bagażnika i wyłączyć ogrzewanie. W Kalifornii
> oczywiście sytuacja jest korzystniejsza...
Siejesz propagandę strachu :-)